اهمیت رنگ در بسته بندی و بازاریابی

بازاریابی تحت تاثیر عوامل متعددی قرار می گیرد. برای فروش موفقیت آمیز باید مسائل مختلفی را در نظر گرفت. یکی از این عوامل توجه به بسته بندی و رنگ آن است. بسته بندی آنچنان اهمیتی در بازاریابی دارد که می توان آن را p پنجم بازاریابی دانست.

اما چرا بسته بندی چنین اهمیتی در بازاریابی دارد؟!

بسته بندی یکی از ابزار های مفید و اثر بخش در بازاریابی است. بسته بندی وظایف گوناگونی دارد:

  • جلب توجه مشتریان
  • حفاظت از کالا
  • تسریع شناخت محصول
  • ارائه توضیح در ارتباط با کالا

در کشور ایران به بسته بندی توجه کمی می شود. در حالی که یک بسته بندی خوب مانند: ویترین کالای شما عمل می کند و می تواند بر فروش و بازاریابی محصول شما تاثیر شگرفی را بگذارد. یکی از موارد مهم در بسته بندی توجه به این نکته است که، رنگ مناسبی را برای بسته بندی در نظر بگیریم. رنگ را می توان اولین عنصر در ارتباط با مشتری دانست. زیرا رنگ یکی از جلب توجه کننده های قوی در فروش است. با این وجود هر محصولی با رنگ خاصی می تواند سبب برانگیختگی مشتریان شود.

به عنوان نمونه: بسته بندی های چای های گیاهی از رنگ های ملایم شکل می گیرد تا سبب نشان دهنده فرآورده های گیاهی و سالم باشند و بعلاوه حش آرامش بخشی را به مشتریان القا کند. در مقابل این نوع چای ها، چای های دیگری هم هستند که بسته بندی های خاص تری دارند.

به عنوان نمونه چای شکسته، یا چای قلم به عنوان چای های مجلسی در ایران استفاده می شوند. برای بازاریابی بهتر این نوع چای ها رنگ بسته بندی آن ها خاص تر شده است و به طور معمول از رنگ های تیره تر استفاده می کنند تا حس مرغوبیت را به مشتریان القا نمایند. رنگ هایی که برای جعبه لباس کودکان یا جعبه کفش آن ها استفاده می شود نیز بسیار خاص تر انتخاب می شوند.

به عنوان مثال: رنگ هایی که به طور معمول برای این منظور استفاده می شود شامل رنگ های سبز، قرمز و زرد است تا بتوان هیجان و احساسات را با کمک این رنگ ها منتقل کرد .با ایجاد ارتباط مناسب بین رنگ و بسته بندی می توان فروش و بازاریابی را متحول کرد.

 

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

سید حجت بزاززاده؛ دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

تلفن: 02122733086 

ایمیل:  Info@mrioi.com

سایت آقای بازاریاب = بازاریابی صنعتی: Mrvisitor.ir

موسسه تحقیقات بازاریابی ایده = تحقیقات بازاریابی: Mrioi.com

آدرس: تجریش، غلام جعفری، پلاک 37، موسسه تحقیقات بازاریابی ایده.

Social Media