۳ فروردین, ۱۳۹۸

اهمیت رنگ در بسته بندی و بازاریابی محصول هایی با درگیری ذهنی کم

یکی از موارد مهم در بازاریابی توجه به بسته بندی و تاثیر رنگ ها بر این فرایند است. همان طور که بیشتر کارشناسان بر این مساله تاکید دارند باید دانست که بسته بندی ویترین کالا محسوب می شود. اهمیت این عامل آنچنان زیاد است که امروزه معتقدند که در کنار ۴ آمیخته بازاریابی (محصول، قیمت، فعالیت های ترفیعی و تبلیغی، مکان) می توان عامل پنجمی را با عنوان بسته بندی در نظر گرفت.

وظیفه بسته بندی در هر محصولی این است که؛

  • باعث جلب توجه شود.
  • در ارتباط با کالا توضیح دهد.
  • منجر به شناخت سریع محصول از بین انواع و اقسام محصول های مشابه شود.
  • باعث افزایش رفاه مصرف کنندگان در خرید محصول و نگهداری آن شود.

در بسیاری از شرکت های تبلیغاتی بزرگ مانند: مرکز تبلیغات دنستو در کشور ژاپن، طراحان حرفه ایی در زمینه بسته بندی فعالیت می کنند، آنان بسته بندی های مختلفی را با در نظر گرفتن رنگ ها مختلف طراحی کرده و در معرض دید مخاطبان قرار می دهند تا تاثیر بسته بندی و رنگ را بر فروش و بازاریابی محصول بهتر درک نمایند.

بازاریابی کالا هایی با درگیری کم ذهنی

در ارتباط با کالا هایی که در خرید آن ها درگیری ذهنی کم تر است اهمیت بسته بندی بر فروش و بازاریابی آن ها به مراتب بیشتر است. در این نوع از کالا ها افراد برای خرید حساسیت زیادی را نشان نمی دهند بنابر این اگر برندی بخواهد محصولش در خیل عظیم چنین نوع کالا هایی دیده شود نیاز است که، از بسته بندی با رنگ هایی خاص تر استفاده نماید تا توجه مشتری را به کالا جلب نماید. به عنوان مثال: خرید نمک آشپزخانه را می توان در زمره خرید کالایی با درگیری کم ذهنی دانست. در خرید این نوع کالا مصرف کننده دقت زیادی در بین برند های مختلف نمی کند و همین امر سبب می شود بازاریابی و فروش این نوع از محصول ها نسبت به سایر محصول ها سخت تر باشد. به همین منظور نقش بسته بندی و استفاده از رنگ مناسب در این نوع از کالا ها به مراتب حائز اهمیت تر است.

استفاده از رنگ و بسته بندی مناسب با توجه نوع محصول می تواند قدرت انگیزشی بالایی را در خریداران محصول هایی با درگیری کم ذهنی ایجاد کند. به همین دلیل برای بازاریابی موفق تر چنین محصول هایی به فاکتور بسته بندی و تاثیر رنگ ها بر فروش باید دقت بیشتری نمود.

 

ممکن است به مقاله های زیر علاقمند باشید:

دیدگاه خود را ارسال کنید

نام خود را وارد کنید
دیدگاه خود را وارد نمایید.

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

اگر با این شرایط موافقید، لطفا here کلیک کنید.