اهمیت تحقیقات بازاریابی بین الملل

داشتن آمار و اطلاعات و همچنین تحقیقات از طبقه مصرف کننده  بسیار اهمیت دارد، بدست آوردن این اطلاعات و طبقه بندی کردن تحقیقات معمولا توسط تحقیقات بازار قابل حصول است. که در آن سوالات درخواستی، محصولات و طرح های تقسیم بندی ما در نظر گرفته می شود. بر پایه این نگرش نوع سبک زندگی، نوع نیاز ها، جمعیت شناسی و سایر ترکیب ها و متغیرها مشخص می شود.  بسیاری از بازاریابان با مشاهده بازار به تحقیق در آن می پردازند. به این دلیل ضروری است که شرکت ها  در قدم اول شاخص های اصلی را مورد توجه قرار دهند که علی الاصول همان ۴p، (کالا-  قیمت – توزیع و پیشبرد فروش) است. شرکت های بزرگ جهانی به طور جامع و همزمان این اصول را رعایت می کنند اما تحقیقات بازاریابی نشان داده است که بسیاری از شرکت های متوسط در سطح منطقه بین المللی اولویت را بر کیفیت تولید کالا و نحوه توزیع می گذارند و معرفی کالاهای خود را بر اساس سیاستهای تدوین شده پیشبرد فروش انجام می دهند و قیمت در نهایت تعیین کننده سود طرفین تجاری خواهد بود. اما بسیاری بدون توجه به چارچوب های اصلی ساختار بازار در اولین قدم برای کسب سهم بازار، در پروسه تعیین قیمت وارد شده و بهترین راه برای کسب بازار هدف را ارائه کمترین قیمت می دانند. طبعا تعیین کمترین قیمت فروش در کیفیت ادوات خریداری شده تاثیر به سزایی خواهد داشت و در نتیجه به تولید با کیفیت نازل خواهد انجامید.

به این ترتیب تولید کننده ها می بایست به  بودجه مصرف کنندگان خود دسترسی داشته باشند و آن را به سمت بازار محلی کالاهای خود هدایت کنند. دسترسی به بودجه مصرف کنندگان در بازار هدف امری غیر عادی نیست زیرا که ما در ابتدا با بودجه مشتریان، شروع به کار بنا کردن ساختمان بازار برای محصولات خود می کنیم. بنابراین بازاریاب شرکت تولید کننده، حرکت می کند و چون ماموری باهوش صرفا  به کسب اطلاعات از تعاملات قیمتی از بازارهای هدف می پردازد، او قیمت را با محصولات فرامنطقه ای مقایسه نمی کند تا سطح کیفی و کمی محصول خود را بالا ببرد، بلکه صرفا به مقایسه با محصول مشابه با قیمت پایین تر می پردازد.

کلینیک مشاوره تبلیغاتی ایده

ما در کلینیک مشاوره تبلیغاتی ایده با بیش از ۷ سال فعالیت در حوزه های مختلف صنعتی، خدماتی و توزیعی در سراسر کشور به تجارب خوبی دست پیدا کرده ایم. بدون شک تلفیق علم و تجربه می تواند همچون دو بالِ پرواز برای ایده های نو و بدیع باشد. در این راستا بخش مشاوره بازاریابی صنعتی و همچنین بازاریابی صادراتی موسسه ایده توسط دکتر بزاززاده مدیریت می شود. ایشان در طول این سال ها در حکم مدیر بازرگانی بین الملل، مدیر فروش، مدیر بازاریابی و همچنین مشاور بازاریابی و فروش، مشاور تبلیغات و برندینگ و همچنین مشاور بازاریابی صادراتی در واحدهای صنعتی مختلف سراسر کشور فعالیت کرده است. ما در شرکت ایده به دنبال شومن بازی نیستیم؛ سعی می کنیم به شما یک برنامه عملیاتی برای بخش های مختلف تحقیقات بازاریابی، بازاریابی داخلی و همچنین بازاریابی صادراتی، برندینگ، بازاریابی دیجیتال، تبلیغات و در نهایت چگونگی راه اندازی سامانه امور مشتریان بدهیم. بدون شک اگر یک واحد صنعتی به این برنامه طراحی شده عمل کند به جواب های جالب و عملیاتی خواهد رسید.

 

سایت آقای بازاریاب: مجری پروژه بازاریابی صنعتی

سایت کلینیک مشاوره تبلیغاتی ایده: مشاور پروژه های بازاریابی، تبلیغات و برندینگ

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب | پیچ اینستاگرام ایده

رزومه علمی، پژوهشی و اجرایی:  سید حجت بزاززاده

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

سید حجت بزاززاده؛ دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی صادراتی و صنعتی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 150 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و اکثرا مشاور بازاریابی صادراتی همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

تلفن: 02122733086 

ایمیل:  Info@mrioi.com

سایت آقای بازاریاب: Mrvisitor.ir

کلینیک مشاوره کسب و کار ایده: Mrioi.com

موسسه تحقیقات بازار ایده سازان بازار فردا: Mrioi.co

آدرس: تهران، تجریش، غلام جعفری، پلاک 37.

Social Media

Call Now Buttonجهت مشاوره رایگان کلیک کنید