اهمیت بسط خط محصول، شکل و طبقه محصول ها در بازاریابی

اصل تعمیم و بسط دادن یکی از اصول مهم در بازاریابی محصوب می شود. بازاریابان با توجه به این نکته که، احتمال پذیرش محصول جدید و مرتبط کردن آن با نام های تجاری موجود از سمت مصرف کنندگان به چه میزان است اقدام به بسط محصول می نمایند. زمانی که از بسط محصول صحبت می کنیم منظور ما می تواند به زیر شاخه های متعددی در بسط محصول منتهی شود ولی یکی از رایج ترین شیوه های بسط محصول استفاده از بسط شکل محصول است. این شیوه را بسیاری از مصرف کنندگان تجربه کرده اند.

به عنوان نمونه؛ بسط خمیردندان کرست به دهان شویع برند کرست، یا بسط شامپوی حمام به ژل های حمام همچنین بسط صابون جامد به صابون های مایع همگی می توانند نمونه ای از بسط محصول در بازاریابی محسوب شوند.

برای موفقیت بسط محصول در بازاریابی می توان به نکته های زیر توجه کرد:

اگر تصویر نام تجاری مادر، تصویر مناسب و با کیفیتی است در بسط محصول های مد نظرتان از همان تصویر بهره ببرید. زیرا مصرف کنندگان بهتر می توانند با محصول های جدید ارتباط برقرار کنند. اگر برای بسط محصول های خود از تصویری به غیر از تصویر نام تجاری مادر استفاده می کنید توجه کنید که، کیفیت تصویر جدید برای محصول های بسط داده شده را ارتقا دهید زیرا، این کار سبب می شود که مشتریان شما به محصول های جدید بیشتر اعتماد کنند و بعلاوه، این اعتماد سبب خواهد شد که بتوانید بازاریابی محصول های بسط داده شده را بهتر انجام دهید.

اگر نام تجاری مد نظر محصول های مختلفی را تولید کرده باشد در بسط محصول و بازاریابی آن موفق تر خواهد بود. نام های تجاری که محصول های مشابه به هم تولید می کنند دشوارتر می توانند نسبت به بسط محصول های جدید و بازاریابی آنان اقدام نمایند. زمانی که قصد دارید محصول های خود را بسط دهید یکی از عواملی که می تواند بر بازاریابی موفق تر محصول های بسط داده شده تاثیر بگذارد این است که منافعی را برای این محصول های جدید در نظر بگیرید. مناقع جدید بر جلب رضایت مصرف کنندگان تاثیر بیشتری دارد و همین منافع بازاریابی محصول های بسط داده شده را تسهیل می نمایند.

 

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیتم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشتم و در کنار کارهای روزمره ام، روایت قهرمانان تولید و کارآفرینی کشورم را به نگارش در می آورم؛ چراکه به این اعتقاد دارم در کنار علم باید تجربه را نیز کسب کرد و چه بسا تجربه بالاتر از علم باشد!

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

آمار بالای 85 هزار واحد صنعتی در کشور که بخش عمده ای از تولید ناخالص ملی کشور عزیزمان را تشکیل می دهند از یک طرف و واحدهای صنعتی تعطیل شده از طرف دیگر، ضرورت بحث بازاریابی صنعتی را بیش از پیش نمایان می کند. من و دوستانم در راستای حمایت واقعی از کالا و خدمات ایرانی در امر تحقیقات بازاریابی و بازاریابی صنعتی همت گماشتیم. شاید بتونیم کمکتون کنیم تا بدانید اندازه بازار شما چقدر است؟ سهم بازار رقبا چقدر است و تا چه اندازه شانس موفقیت دارید؟ البته در کنار این کار به معرفی واحدهای صنعتی موفق هم پرداختیم تا شاید برایتان خط فکری جدیدی رقم بزنن.

ایمیل:  Info@bazazzade.ir

تلفن: 02122733086 

سایت شخصی: Bazazzade.ir

موسسه تحقیقات بازاریابی ایده: Mrioi.com

آدرس: تجریش، غلام جعفری، پلاک 37، واحد 305، موسسه تحقیقات بازاریابی ایده.

Social Media