بازاریابی رابطه مند نوعی از بازاریابی است که در آن روابط و ارتباط با مشتری اهمیت فوق العاده ایی دارد. دنیای امروز دنیای تکنولوژی است. در دنیای تکنولوژی روابط مشتری با شرکت ها و موسسات از بازاریابی رابطه مند پیروی می کند. بسیاری از شرکت ها یا فروشگاه سایت هایی دارند که در آن بخش ارتباط با مشتری فعال است. ارتباط با مشتری در بازاریابی رابطه مند چیزی فراتر از بازخورد های روزمره است! بلکه از بازخورد تا استعلام ها و سفارش های انبوه را که بین موسسه و مشتری صورت می گیرد را در بر خواهد گرفت.

در بازاریابی رابطه مند مشتری با شرکت ارتباط خوبی برقرار می کند و پس از مدتی او به یک همراه مطمئن برای شرکت یا موسسه در خواهد آمد. این رابطه ی هدفمند تا جایی پیش خواهد رفت که مشتری به تکرار خرید از شرکت ادامه می دهد. حتی زمانی که شرکت تخفیف های قابل ملاحظه ایی به مشتری ندهد او ارتباط با شرکت و خرید از آن را نسبت به خرید از رقیب شرکت در اولویت قرار می دهد.

فراتر از مدیریت ارتباط با مشتری

این مسئله نشان دهنده ارتباط مشتری با موسسه یا بنگاه اقتصادی است که از مدیریت ارتباط با مشتری و بازاریابی رابطه مند پیروی می کند. شرکت های بسیاری به دنبال خلق ارزش های مورد علاقه مشتریانشان هستند. بسیاری از بنگاه های تجاری تلاش می کنند تا در زمینه ارتباط با مشتری ارزشی خلق کنند که از رقیبان خود برتری جویند. بازاریابی رابطه مند به این مسئله توجه دارد که هزینه جذب مشتری جدید به مراتب بیشتر از هزینه نگهداری مشتریان کنونی است. در بازاریابی رابطه مند چیزی بیش از مدیریت ارتباط با مشتری را تعریف می کنیم. تکنولوژی های موجود سبب شده است که این نوع  از بازاریابی بیش تر بتواند جایگاه خود را در سایر روش های بازاریابی باز کند. ارتباط های گسترده با مشتری از ارتباطات مرتبط با خرید تا تبریک مناسبت ها همه و همه در این نوع بازاریابی جای دارند تا جایی که پرسنل بازاریابی باید آن چنان ارتباطی با مشتریان خود داشته باشند که بدانند او به چه چیز هایی علاقه دارد و بتوانند پیشنهاد های خود را به مشتری بر این اساس سازماندهی کنند.

بازاریابی رابطه مند نوعی بازاریابی موفق است که می تواند نمونه ایی از یک بازاریابی ایده آل و سودده در دنیای کنونی بازاریابی قلمداد شود.

 

ممکن است به مقاله های زیر علاقمد باشید:

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

اگر با این شرایط موافقید، لطفا here کلیک کنید.