اهمیت ایمیل پیگیری در بازاریابی ایمیلی

یکی از مزایای بازاریابی ایمیلی صرفه جویی در هزینه های پیگیری است. در هر روش بازاریابی که مورد استفاده قرار می گیرد یکی از مهم ترین موارد پیگیری است. شما به عنوان یک بازاریاب محصول یا خدمتی را به مشتری می فروشید اما مهم تر از فروش، پیگیری رضایت مشتری پس از خرید است.

مزیت ها

  • در روش های مختلف بازاریابی؛ مانند بازاریابی تلفنی یا بازاریابی حضوری و غیره پیگیری رضایت مشتری به زمان زیادی نیاز دارد اما در بازاریابی ایمیلی اینچنین نیست. زیرا این روش از بازاریابی پیگیری را از نظر زمانی کارآمدتر می کند. به عنوان نمونه ارسال، ده ایمیل پیگیری یا صد ایمیل پیگیری به یک اندازه زمان می برد. 
  • به غیر از صرفه جویی در زمان می توان گفت که استفاده از این روش پیگیری در بازاریابی ایمیلی در هزینه ها نیز صرفه جویی می کند. به عنوان مثال اگر شما بخواهید در بازاریابی تلفنی از تلفن برای پیگیری رضایت مشتریانتان استفاده کنید باید برای هر تماس تلفنی هزینه های بسیاری را بپردازید، اما در بازاریابی ایمیلی شما با یک کلیک ساده صد هزار ایمیل را به صد هزار نفر ارسال می کنید و در این حالت افزایش هزینه ندارید.
  • از مزیت های دیگر ایمیل های پیگیری در بازاریابی ایمیلی این است که، پیگیری این پیام ها سبب خواهد شد شانس شما در کسب درآمد بیشتر باشد زیرا ناخودآگاه سبب خواهید شد مشتری به شما و محصول ها و خدماتتان توجه کند و چه بسا خواهان نمونه ایی از محصول ها یا خدمات جدید باشد. البته یادتان باشد که ایمیل های پیگیری زمانی می تواند سبب افزایش درآمد شما باشد که، هزینه ایی که در این راستا می کنید از سود کسب و کار شما کمتر باشد. اگر به هر دلیلی هزینه های ارسال این پیام های مکرر زیاد باشد نمی تواند بر کسب درآمد شما چندان تاثیری بگذارد.

  • توجه به محتوای پیام های پیگیری نیز بسیار مهم است. در ایمیل های پیگیری باید از محتوا هایی استفاده کرد که بتواند بر جذب مخاطب تاثیر گذار باشد.

  • با استفاده از ایمیل های پیگیری در بازاریابی ایمیلی هدفمندتر می توانید کسب درآمد کنید و رضایت مشتریان خود را جلب نمایید.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

سید حجت بزاززاده؛ دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

تلفن: 02122733086 

ایمیل:  Info@mrioi.com

سایت آقای بازاریاب = بازاریابی صنعتی: Mrvisitor.ir

موسسه تحقیقات بازاریابی ایده = تحقیقات بازاریابی: Mrioi.com

آدرس: تجریش، غلام جعفری، پلاک 37، موسسه تحقیقات بازاریابی ایده.

Social Media