اهمیت انواع مذاکره در آموزش بازاریابی

مذاکره مهم ترین و رایج ترین وسیله برقراری ارتباط بین انسان ها است که در دنیای تجارت امروزی و در آموزش های بازاریابی لحاظ می گردد.

اهمیت انواع مذاکره در آموزش بازاریابی

اگر دنیای بازاریابی را کنار بگذارید نیز متوجه می شوید که اولین تجربه انسان برای مذاکره در خانواده آغاز می شود و به جامعه جهانی ختم می گردد.
انسان ها با هم مذاکره می کنند تا با دیگران برای رسیدن به نیاز های خود و به عبارت دیگر، منافع مشروع خود، به توافق برسند. در آموزش بازاریابی و با ورود سازمان ها، از قبیل شرکت ها، بانک ها و … مذاکره ی انسان ها جدی تر شد.
آشنایی با دوره های آموزش بازاریابی و تسلط به فنون مذاکره؛ بازاریاب ها را به این توانایی مجهز می کند که د ر جریان ارتباط با دیگران، در هر سطحی، به توافقی معقول، منطقی، منصفانه، قابل دوام و سریع دست یابند.
دو راه برای مذاکره در آموزش بازاریابی وجود دارد:
مذاکره ملایم: مذاکره کننده ملایم خواستار آن است که از برخورد های شخصی اجتناب کند و از این رو به سادگی امتیاز می دهد. در چنین شرایطی توافق حاصل اغلب با احساسی از مورد سو استفاده قرار گرفتن همراه است.
مذاکره سخت: در آموزش بازاریابی در این حالت مذاکره کننده سرسخت هر موقعیت را به چشم جدالی می بیند که هر کس در آن بر مواضع خود پافشاری بیشتری کند برنده خواهد بود. چنین توافقی دیر پا نخواهد بود.
اما در آموزش بازاریابی و توجه به مذاکره، راهی به نام مذاکره اصولی وجود دارد.
در این نوع مذاکره تمرکز بر منافع است نه بر مواضع. در این نوع از مذاکره که در آموزش های بازاریابی بسیار استفاده می شود، تاکید بر این است که اشخاص از موضوع جدا هستند و با رعایت انصاف و بهره مندی هر دو طرف می توان توافقی منطقی و دیرپا را تضمین کرد.
توجه به اصول مذاکره ی موفق در دوره های آموزش بازاریابی به بازاریاب ها می تواند منجر به کسب موفقیت فروش شود و در نهایت روابط بلند مدت تری را می توان به کمک آن با مشتری داشت.

فیسبوک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتساپ
آخرین مقالات

راهنمای جامع صادرات روغن موتور به نیجریه: بازارها، فرصت‌ها و نکات کلیدی

صادرات روغن موتور به کامرون: راهنمای جامع موفقیت در بازار آفریقا

صادرات روغن موتور به بورکینافاسو: نکات کلیدی و راهنمای موفقیت

صادرات روغن موتور به غنا

صادرات روغن موتور به ساحل عاج

صادرات فرش به افریقا 

صادرات روغن موتور به دبی

تحقیقات بازار صادرات در دبی 

 تحقیقات بازاریابی در چاد

صادرات روغن موتور به دبی

فهرست مطالب