انتخاب را آسان تر کنیم

انتخاب را آسان تر کنیم

انتخاب را آسان تر کنیم.

در یک نظر سنجی در آمریکا نشان داده شد که تعداد انتخاب های خرید آمریکایی ها به طور متوسط در هر روز ۷۰ عدد می باشد. که این یکی از بزرگترین مشکلات زندگی مدرن است. در یکی از فروشگاه ها،  محققان دو راهروی متفات  برای مربا ها اختصاص دادند. در یکی از راهروها ۲۴ نوع و در دیگری ۶ نوع مربا قرار دادند. نتیجه این آزمایش از دو جنبه مختلف جالب بود. اول اینکه ۶۰% افراد برای دیدن تعداد نمونه های ۲۴ عددی و تقریبا ۴۰% برای نمونه های ۶ عددی ایستادند. و جنبه دوم این بود که از میان تعداد افرادی که با نمونه های ۲۴ تایی مواجه شده بودند تنها ۲% و از گروه ۶ تایی بیش از ۳۰% مردم به خرید علاقه نشان دادند. این نتیجه نشان داد که زیادی انتخاب ها بر روی خرید افراد تاثیر می گذارد. دادن پیشنهاد های بیشتر به مردم احتمال اینکه آنها انتخاب کردن را به تاخیر اندازند، افزایش می دهد. بنابراین استفاده از چهار تکنیک ساده در کسب و کار می تواند به مشتریان کمک کند تا انتخابی داشته باشند که بیشترین رضایت را عایدشان کند.

  1. گم کردن: خلاص شدن از شر گزینه های زائد هزینه ها را کمتر و فروش را بیشتر خواهد کرد. هد اند شولدرز (head & Shoulders) به عنوان یک برند مطرح در صنعت شامپو سازی آمریکا با تغییر تعداد محصولات خود از ۲۶ به ۱۵ عدد سود خود را ۱۰% افزازیش داد.
  2. مجسم ساختن: برای اینکه مشتریانمان تفاوت بین انتخاب ها را بفهمند باید قادر به درک پیامد های ملزم با هر انتخاب باشند. استفاده از کارت های بانکی ۱۵ تا ۲۰% میزان خرید را نسبت به استفاده از پول نقد افزایش می دهد.
  3. دسته بندی کردن: افراد، دسته بندی ها را بهتر از انتخاب ها مدیریت می کنند. افراد برای ۴۰۰ مجله که در بیست دسته طبقه بندی شده اند حس انتخاب گزینه های بیشتری دارند تا برای ۶۰۰ مجله که در ده دسته تقسیم شده اند.
  4. پیچیدگی: اطلاعات را آسان کنیم و به تدریج پیچیدگی ها را افزایش دهیم. در خرید اتومبیل ابتدا از انتخاب چهار دنده شروع کنیم بعد به انتخاب بین ۵ الی ۶ رنگ مختلف آن برسیم. اگر از آسان شروع کنیم مشتری یاد می گیرد چگونه انتخاب کند و خود را برای انتخاب های بعدی آماده می سازد.

این تکنیک ها به ما کمک خواهد کرد تا انتخاب های خود و افرادی که به آنها خدمت می کنیم را مدیریت کنیم و در مورد انتخاب کردن، انتخاب کننده باشیم.


فوتر سایت

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

سید حجت بزاززاده؛ دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی صادراتی و صنعتی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 150 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و اکثرا مشاور بازاریابی صادراتی همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

تلفن: 02122733086 

ایمیل:  Info@mrioi.com

سایت آقای بازاریاب: Mrvisitor.ir

کلینیک مشاوره کسب و کار ایده: Mrioi.com

موسسه تحقیقات بازار ایده سازان بازار فردا: Mrioi.co

آدرس: تهران، تجریش، غلام جعفری، پلاک 37.

Social Media

Call Now Buttonجهت مشاوره رایگان کلیک کنید