امیدبخشی به تجار ایرانی و روسی با توافقنامه صندوق ضمانت صادرات

 

امیدبخشی به تجار ایرانی و روسی با توافقنامه صندوق ضمانت صادرات

روسای سازمان توسعه تجارت ایران و مرکز توسعه تجارت فدراسیون روسیه بر اهمیت کریدور شمال-جنوب برای توسعه صادرات و تجارت میان دو کشور تاکید کردند.

به گزارش شرکت تحقیقات بازاریابی ایده به عنوان نماینده رسمی و کارگزاری صندوق ضمانت صادرات ایران به نقل از خبرنگاران جوان؛ آقای علیرضا پیمان‌پاک رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در جریان سفر ۴ روزه خود به روسیه با حضور در مرکز توسعه تجارت فدراسیون روسیه با ورونیکا نیکیشینا رئیس این مرکز دیدار و گفتگو کرد.

 پیمان‌پاک  گفت: در چند ماهه گذشته همکاری‌ها و مذاکرات خوبی با همدیگر داشتیم و امروز می‌توانیم با یک جمع‌بندی منطقی، اقدامات و همکاری‌ها را موثرتر پیش برده و به نتیجه مطلوب دست یابیم. وی در ادامه به بحث توافقنامه صندوق ضمانت صادرات با اکسیار اشاره کرد و گفت: قطعا بحث بیمه و امضای توافقنامه در این زمینه، می‌تواند برای تجار ایرانی و روسی امید آفرین باشد، زیرا تجار تا زمان بازشدن ال‌سی، از بیمه‌های صندوق ضمانت و اکسیار استفاده خواهند کرد.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران معتقد است تفاهم‌نامه ما با اکسیار برخلاف سایر کشور‌ها زمان‌بر شده اما اگر تلاش کنیم این قرارداد به امضا برسد، بسیاری از تجار ایرانی که از بازار روسیه شناخت کافی ندارند، می‌توانند از این بیمه استفاده کنند. در جلسه قبلی هم گفته شد که این قرارداد، فرصتی مناسب برای بهره‌مندی بهتر تجار از ظرفیت‌های صادراتی بوده و به‌نوعی موتور محرک تجار ایرانی و روسی خواهد شد.

پیمان‌پاک ابراز امیدواری کرد که تا ۲ هفته آینده این سند نهایی و آماده امضا شده تا سریع‌تر مشکل تجار دو کشور برطرف شود. او می گوید روس‌اکسیم می‌تواند در تامین مالی پروژه‌های سرمایه‌گذاری مانند خرید کشتی و ایجاد و احداث زیر ساخت‌های لازم برای کریدور شمال و جنوب، نقش مهمی ایفا کند. صندوق ضمانت صادرات ایران به عنوان مرجع رسمی و دولتی اعتبار سنجی و اعتبارسنجی صادرات در کشور ایران می باشد.

پیمان‌پاک  در این نشست مشترک در مورد برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان ایران در روسیه در نیمه شهریورماه صحبت کرد و گفت: نقش مرکز توسعه تجارت روسیه در بحث اطلاع‌رسانی این نمایشگاه به تجار روسی بسیار حائز اهمیت است و امیدواریم با حضور تجار دو کشور در این نمایشگاه اتفاقات خوبی در حوزه صنعت ساختمان رخ دهد. شرکت ایده سازان بازار فردا به عنوان کارگزار صندوق ضمانت صادرات ایران از سال ۱۴۰۱ کار خود را شروع کرده است.

کریدور شمال-جنوب، مسئله دیگری بود که توسط رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در این جلسه مطرح شد. موسسه تحقیقات بازاریابی ایده به عنوان نماینده صندوق ضمانت صادرات ایران

به گفته پیمان‌پاک کریدور برای ایران اهمیت خاصی دارد و به صورت منظم جلساتی در این خصوص به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار می‌شود. در همین راستا پیشنهاد می‌شود برای توسعه زیرساخت‌های فیزیکی بنادر و گمرگ‌های مشترک بین ایران-روسیه و حتی گمرگ مشترک بین ایران-روسیه-آذربایجان، کارگروهی مشترک بین سازمان‌های توسعه تجارت هر دو کشور تشکیل شود.

در ادامه این نشست هم ورونیکا نیکیشینا رئیس مرکز توسعه تجارت فدراسیون روسیه گفت: با ایجاد زیر ساخت‌های بانکی موافق هستیم. با کمال میل به اقدامات و تصمیماتی که در حال انجام است، می‌پیوندیم، زیرا می‌خواهیم شرایط قابل قبولی را برای تجارت ایجاد کنیم که در این راستا ایجاد یک محیط رقابتی مالی ضروری است.

رئیس مرکز توسعه تجارت فدراسیون روسیه در صحبت هایش به اهمیت کریدور شمال-جنوب برای دولت روسیه اشاره و کرد و گفت: با پیگیری‌های شما زمینی برای احداث راه‌آهن در نظر گرفته شده است که باید به‌خاطر این اتفاق از شما تشکر کنم.  رئیس جمهور روسیه در دیدار با رهبر و رئیس جمهور ایران اعلام کرد این کریدور تحت مدیریت خودش خواهد بود. برای اعتبار سنجی صادرات محصولات خود می تواند از خدمات صندوق ضمانت صادرات ایران استفاده کنید. شرکت ایده کارگزار رسمی صندوق ضمانت صادرات می باشد

ی

 

………………………………………………………………………………………………………………………………….

درباره موسسه تحقیقات بازاریابی ایده

شرکت ایده سازان بازار فردا به شماره ثبت ۵۹۴۸۶۴، فعالیت خود را به صورت غیر رسمی از سال ۱۳۹۴ با نام تجاری “موسسه تحقیقات بازاریابی ایده” آغاز نمود. در ابتدا، تمامی فعالیت­ های این شرکت معطوف به اجرای پروژه­ های تحقیقات بازاریابی مختص واحدهای صنعتی در حوزه داخلی بود اما در ادامه با تلاش­ های بی وقفه موسس و مدیر عامل این مجموعه، جناب آقای دکتر بزاززاده، این شرکت توانست در عرصه بین الملل نیز فعالیت های خود را توسعه دهد. تمرکز اصلی شرکت تحقیقات بازاریابی ایده در طی سال­های گذشته بیشتر به مباحث صادراتی معطوف بوده است لذا بخش عمده­ای از رزومه عملیاتی این شرکت به فعالیت­های صادراتی خلاصه شده است و از اینرو شرکت ایده سازان بازار فردا رسالت اصلی خود را توسعه بازار محصولات ایرانی در کلاس جهانی تعریف کرده است.

شرکت های تحقیقاتی و تبلیغاتی زیادی در ایران فعال هستند؛ اما تعداد بسیار اندکی از آنها را می توان یافت که در عرصه بین المللی نیز فعالیت داشته باشند؛ شرکت ایده سازان بازار فردا که به اختصار “موسسه تحقیقات بازاریابی ایده” شناخته می شود در طی سال های گذشته تجارب بسیار ارزنده ای را عرصه داخلی و برون مرزی در رزومه کاری خود دارد. با توجه به اینکه در اساسنامه این شرکت بر دو ستون اصلی تحقیقات بازاریابی و اجرای پروژه­ های تبلیغاتی تاکید شده است لذا تعداد زیادی از پروژه ­های اجرا شده حول همین دو محور اساسی بوده است. موسسه تحقیقات بازاریابی ایده با در اختیار داشتن شبکه تحقیقاتی قوی در کشورهای عراق، ازبکستان، ساحل عاج، عمان، امارات متحده عربی و سایر کشورهای جهان، این توانایی را دارد تا در اجرای انواع پروژه های تحقیقات بازاریابی و یا تبلیغاتی به شرکت های ایرانی که علاقه­ مند به صادرات کالا و خدمات خود در عرصه ­های مختلف صنعتی، تولیدی، خدماتی و یا بازرگانی هستند، کمک نماید.

شرکت تحقیقات بازاریابی ایده سازان بازار فردا به عنوان کارگزار و نماینده رسمی صندوق ضمانت صادرات ایران توانایی اجرای انواع پروژه های تامین منابع مالی صادراتی و همچنین اعتبار سنجی مشتریان خارجی صادرکنندگان ایرانی را دارد. شایان ذکر است صندوق ضمانت صادرات ایران با همکاری سازمان جهانی آنکتاد، به عنوان تنها شرکت دولتی بیمه اعتبار صادراتی وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال ۱۳۵۲ تاسیس گردید و این صندوق به پشتوانه حمایت­های مالی دولت و همچنین مجلس شورای اسلامی، علاوه بر پوشش ریسک ­های سیاسی و تجاری حاصل از صادرات، با صدور انواع ضمانت نامه اعتباری، به تامین منابع مالی مورد نیاز صادرکنندگان و تولیدکنندگان ایرانی فعالیت دارد. ما در شرکت تحقیقات بازاریابی ایده از بازار داخلی غافل نبوده ­ایم و به لطف همکاری و همراهی دوستان خوبمان در طی سال­ های گذشته توانسته ­ایم در عرصه­ های مختلف تحقیقاتی و همچنین تبلیغاتی به عنوان مشاور و یا مجری، پروژه­های متعددی را برای واحدهای صنعتی، خدماتی و بازرگانی در داخل کشور اجرا نماییم.

خدمات موسسه تحقیقات بازاریابی ایده

تمامی فعالیت های گروهی و انفرادی برای بازاریابی یک محصول باید حساب شده و در قالب­ های مشخص تدوین شود و فعالیت ­های بدون مطالعه و برنامه ریزی باید حذف گردد. طرح یا برنامه بازاریابی یکی از بخش­ های مهم طرح کسب و کار به شمار می­ آید. از این جهت طراحی برنامه جامع بازاریابی بخش مهمی از فرآیند مدیریتی و بودجه ­بندی سازمان­ ها تلقی می شود. برنامه بازاریابی، سند یا طرحی است که برنامه ­ها و فعالیت­ های تبلیغاتی و بازاریابی شرکت را برای سال­ های آتی مشخص می کند. مارکتینگ پلن توضیح می دهد چه فعالیت­ هایی در چه زمانی و توسط چه افرادی باید انجام شود تا اهداف استراتژیک شرکت در حوزه داخلی و صادراتی تحقق یابد. کلینیک مشاوره موسسه تحقیقات بازاریابی ایده در راستای مبانی نظری بیان شده جهت طراحی برنامه جامع بازاریابی(Marketing Plan) با ارائه خدمات زیر در کنار کارفرمایان عزیز خواهد بود:

  • اجرای انواع روش های تحقیقات بازاریابی به جهت شناخت دقیق ­تر از شرایط موجود بازار در عرصه داخلی و صادراتی
  • تعیین چشم انداز و ماموریت بازاریابی و فروش شرکت کارفرما در حوزه داخلی و صادراتی
  • تعیین اهداف مالی شرکت کارفرما در جهت تحقق بهتر برنامه جامع بازاریابی
  • تجزیه و تحلیل نقاط قوت و ضعف، فرصت ها و تهدیدها با استفاده از مدل SWOT
  • تعیین اهداف عملیاتی و در عین حال استراتژیک در حوزه بازاریابی داخلی و بین الملل
  • تعیین بودجه تبلیغاتی(Promotion) شرکت کارفرما در حوزه داخلی و صادراتی
  • اجرای انواع پروژه­های تبلیغاتی در حوزه داخلی و برون مرزی
  • طراحی گردش کار(Work Flow) بخش بازاریابی و فروش بر اساس شرایط موجود شرکت کارفرما
  • اتوماسیون سازی واحد بازاریابی و فروش شرکت کارفرما در دو حوزه داخلی و صادراتی
  • آموزش، مشاوره و نظارت بر تمامی ارکان برنامه جامع بازاریابی ترسیم شده

……………………………………………………………………………………………………………………………………

شرکت تحقیقات بازاریابی، ایده سازان بازار فردا: مجری انواع پروژه های تحقیقات بازاریابی و تبلیغاتی در حوزه داخلی و صادراتی

کلینیک مشاوره کسب و کار ایده: ارائه انواع خدمات مشاوره ای در حوزه های تبلیغاتی، بازاریابی و فروش، برندینگ و صادرات به کشورهای مختلف عربی، آفریقایی و …

آدرس دفتر شرکت: تهران، میدان تجریش، خیابان غلام جعفری، پلاک ۳۷

…………………………………………………………………………………………………………………………………..

تلفن ثابت: ۰۲۱۲۲۷۳۳۰۸۶
واتس آپ شرکت ایده: ۰۹۳۰۲۷۹۱۲۳۰

…………………………………………………………………………………………………………………………………..

سایت کلینیک مشاوره کسب و کار ایده: www.mrioi.com

سایت مقالات تخصصی بازاریابی صادراتی: www.mrvisitor.ir

سایت رسمی شرکت تحقیقات بازاریابی، ایده سازان بازار فردا: www.mrioi.co

در صورت تمایل با پر کردن فرم زیر کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

…………………………………………………………………………………………………………………………………

 


فوتر سایت

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

سید حجت بزاززاده؛ دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی صادراتی و صنعتی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 150 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و اکثرا مشاور بازاریابی صادراتی همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

تلفن: 02122733086 

ایمیل:  Info@mrioi.com

سایت آقای بازاریاب: Mrvisitor.ir

کلینیک مشاوره کسب و کار ایده: Mrioi.com

موسسه تحقیقات بازار ایده سازان بازار فردا: Mrioi.co

آدرس: تهران، تجریش، غلام جعفری، پلاک 37.

Social Media

Call Now Buttonجهت مشاوره رایگان کلیک کنید