قبل از راه اندازی وب سایت ، باید هدف های برخط(online) خود را به طور کامل مشخص نمایید. هدف از راه اندازی سایت چیست؟ تمامی قسمت های سازمان حتی کارمندان جزء، کادر فروش و بازاریابی، پشتیبانی از مشتریان، فرم سفارش و مدیریت را مد نظر قرار داده و درباره ی آن ها فکر کنید. سپس فهرستی از هدف هایی که در اولویت نخست و هدف هایی که در اولویت ثانویه قرار دارند، تهیه کنید. در هر یک از اجزای وب سایت، بایستی با هدف های شما ارتباط داشته باشند. اگر تصمیم گرفته اید سایت خود را به روز کنید و یا قسمت هایی را به آن اضافه کنید و یا قسمت هایی را تغییر دهید، نخست ارتباط این تغییرها با هدف های نخستین و ثانویه را مورد بررسی قرار دهید. اگر نتوانستید ارتباط این تغییرها را با هدف های خود روشن سازید، بهتر است یک بار دیگر تغییرها را مورد ملاحظه قرار دهید. جالب است بدانید سایت های بسیاری وجود دارند که بدون طرح ریزی مناسب و ارتباط با هدف های صحیح راه اندازی شده اند. ولی مسلم است با تعیین این هدف ها، دست یابی به موفقیت سریع تر و زودتر میسر می شود.
برخی از مهم ترین هدف های اولیه ی سایت عبارتند از :
- تبیلغ برخط(online) محصول ها و خدمات
- فروش برخط(online) محصول ها و خدمات
- پشتیبانی برخط(online) از محصول ها و خدمات
- اطلاع رسانی درباره ی محصول ها و همین طور شرکت
- شناساندن نام و آرم شرکت
در تبلیغ بر خط باید به این موضوع توجه نمود که تا آنجا که امکان دارد ویژگی های محصول بیان شود تا خریدار با آگاهی کامل اقدام به انتخاب نماید. در هنگام فروش بر خط فروشنده باید تمامی عامل های موثر بر فروش برخط که می تواند بر روی تصمیم خریداران تاثیر بگذارد در نظر بگیرد تا فروش مناسب تری داشته باشد. پشتیبانی بر خط شامل تمامی خدمات پس از فروش می باشد که باید به صورت برخط ارائه شود تا فروشنده و خریدار هر دو وضعیت کالای خود با خبر شوند. اطلاع رسانی در مورد محصول های شرکت باید دربرگیرنده تمامی مولفه های مهم که هم برای خریدار و هم فروشنده دارای اهمیت است باشد تا محصول نیاز مشتری مورد نظر را رفع نماید. یکی عامل هایی که باعث تمایز شرکت از دیگر شرکت ها می شود نام و آرم شرکت است که باید سعی شود به صورتی متمایز از دیگر شرکت ها مشخص شود تا خریداران در مورد انتخاب خود دقت لازم را داشته باشند.
تهیه و تدوین: تیم تولید محتوا