Skip to main content

اعتقادی به ادغام بانک توسعه صادرات و صندوق ضمانت ندارم

به گزارش شرکت تحقیقات بازاریابی ایده به عنوان نماینده رسمی و کارگزاری صندوق ضمانت صادرات ایران به نقل از ایبنا سیدکمال سیدعلی رییس صندوق ضمانت صادرات صبح امروز ( سه شنبه) در جلسه هیات نمایندگان اتاق تهران با ارائه گزارشی از فعالیت های این صندوق، افزود: ایران بزرگترین جذب کننده فاینانس بلند و میان مدت بوده است به نحوی که طی سال های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۶ میلادی از ۲۰۰ میلیارد دلار فاینانس در دنیا، ۳۵ درصد را جذب کرده ایم. وی ادامه داد:در حالی که ریسک کشوری ما امروز ۶ درصد  است اما انتظار ما ۲و ۳ است اما بهترین رتبه ما قبل از تحریم ۴ بوده است. با این حال باید توجه داشت که ۷۰ درصد ریسک ها تجاری و ۳۰ درصد ریسک های غیرتجاری است.

رییس صندوق ضمانت صادرات تصریح کرد :بانک های خارجی علاقمند به همکاری با ایران هستند زیرا کشور حتی در زمان تحریم اقساط فاینانس‌های استفاده شده در گذشته را پرداخت کرد. سیدعلی با اشاره به برخی پیشنهادات مبنی بر ادغام بانک توسعه صادرات با صندوق و تبدیل آن به اگزیم بانک خواستار کار کارشناسی تر در این زمینه شد. وی افزود: معوقات بانکی باعث شده تا سهم کار اصلی صندوق ضمانت صادرات که بیمه نامه است را افزایش دهیم و توانستیم سهم بیمه نامه ها را به ۸۸۹ میلیون دلار برسانیم. 

رییس صندوق ضمانت صادرات سپس به جزییات بیمه نامه ها و ضمانت نامه های صادر شده از سوی این صندوق به طرح های مختلف در کشورهای مختلف دنیا اشاره کرد و ادامه داد: انتظار داریم که نرخ ارز متناسب با تورم افزایش یابد و تک نرخی شود. 

رییس صندوق ضمانت صادرات ادامه داد: نمی شود تورم ۱۰ درصدی داشته باشیم و نرخ ارز متناسب با آن افزایش نداشته باشد؛ بزرگترین چالش تولیدکنندگان و صادرکنندگان نرخ ارز است. سیدعلی با اشاره به محدودیت های تامین مالی در پروژه های خارجی، گفت: یکی از مهم ترین اقدامات صندوق در سال گذشته، فعال سازی دوباره خطوط اعتبار خریدار و تسهیل دسترسی صادرکنندگان به تامین مالی بوده است. وی شناسایی و اعتبارسنجی بانک های خارجی دریافت کننده خط اعتباری و اعلام به نظام بانکی، تعیین سقف جذب اعتبار کشورهای هدف صادراتی و اعلام به نظام بانکی و تعامل موثر با سیستم بانکی به منظور ترغیب سیستم مالی برای تامین مالی صادراتی را از دیگر فعالیت های صندوق ضمانت صادرات در سال گذشته عنوان کرد.

برای اعتبار سنجی صادرات محصولات خود می تواند از خدمات صندوق ضمانت صادرات ایران استفاده کنید. 

شرکت ایده سازان بازار فردا به عنوان کارگزر

………………………………………………………………………………………………………………………………

درباره موسسه تحقیقات بازاریابی ایده

شرکت ایده سازان بازار فردا به شماره ثبت ۵۹۴۸۶۴، فعالیت خود را به صورت غیر رسمی از سال ۱۳۹۴ با نام تجاری “موسسه تحقیقات بازاریابی ایده” آغاز نمود. در ابتدا، تمامی فعالیت­ های این شرکت معطوف به اجرای پروژه­ های تحقیقات بازاریابی مختص واحدهای صنعتی در حوزه داخلی بود اما در ادامه با تلاش­ های بی وقفه موسس و مدیر عامل این مجموعه، جناب آقای دکتر بزاززاده، این شرکت توانست در عرصه بین الملل نیز فعالیت های خود را توسعه دهد. تمرکز اصلی شرکت تحقیقات بازاریابی ایده در طی سال­های گذشته بیشتر به مباحث صادراتی معطوف بوده است لذا بخش عمده­ای از رزومه عملیاتی این شرکت به فعالیت­های صادراتی خلاصه شده است و از اینرو شرکت ایده سازان بازار فردا رسالت اصلی خود را توسعه بازار محصولات ایرانی در کلاس جهانی تعریف کرده است.

شرکت های تحقیقاتی و تبلیغاتی زیادی در ایران فعال هستند؛ اما تعداد بسیار اندکی از آنها را می توان یافت که در عرصه بین المللی نیز فعالیت داشته باشند؛ شرکت ایده سازان بازار فردا که به اختصار “موسسه تحقیقات بازاریابی ایده” شناخته می شود در طی سال های گذشته تجارب بسیار ارزنده ای را عرصه داخلی و برون مرزی در رزومه کاری خود دارد. با توجه به اینکه در اساسنامه این شرکت بر دو ستون اصلی تحقیقات بازاریابی و اجرای پروژه­ های تبلیغاتی تاکید شده است لذا تعداد زیادی از پروژه ­های اجرا شده حول همین دو محور اساسی بوده است. موسسه تحقیقات بازاریابی ایده با در اختیار داشتن شبکه تحقیقاتی قوی در کشورهای عراق، ازبکستان، ساحل عاج، عمان، امارات متحده عربی و سایر کشورهای جهان، این توانایی را دارد تا در اجرای انواع پروژه های تحقیقات بازاریابی و یا تبلیغاتی به شرکت های ایرانی که علاقه­ مند به صادرات کالا و خدمات خود در عرصه ­های مختلف صنعتی، تولیدی، خدماتی و یا بازرگانی هستند، کمک نماید.

شرکت تحقیقات بازاریابی ایده سازان بازار فردا به عنوان کارگزار و نماینده رسمی صندوق ضمانت صادرات ایران توانایی اجرای انواع پروژه های تامین منابع مالی صادراتی و همچنین اعتبار سنجی مشتریان خارجی صادرکنندگان ایرانی را دارد. شایان ذکر است صندوق ضمانت صادرات ایران با همکاری سازمان جهانی آنکتاد، به عنوان تنها شرکت دولتی بیمه اعتبار صادراتی وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال ۱۳۵۲ تاسیس گردید و این صندوق به پشتوانه حمایت­های مالی دولت و همچنین مجلس شورای اسلامی، علاوه بر پوشش ریسک ­های سیاسی و تجاری حاصل از صادرات، با صدور انواع ضمانت نامه اعتباری، به تامین منابع مالی مورد نیاز صادرکنندگان و تولیدکنندگان ایرانی فعالیت دارد. ما در شرکت تحقیقات بازاریابی ایده از بازار داخلی غافل نبوده ­ایم و به لطف همکاری و همراهی دوستان خوبمان در طی سال­ های گذشته توانسته ­ایم در عرصه­ های مختلف تحقیقاتی و همچنین تبلیغاتی به عنوان مشاور و یا مجری، پروژه­های متعددی را برای واحدهای صنعتی، خدماتی و بازرگانی در داخل کشور اجرا نماییم.

خدمات موسسه تحقیقات بازاریابی ایده

تمامی فعالیت های گروهی و انفرادی برای بازاریابی یک محصول باید حساب شده و در قالب­ های مشخص تدوین شود و فعالیت ­های بدون مطالعه و برنامه ریزی باید حذف گردد. طرح یا برنامه بازاریابی یکی از بخش­ های مهم طرح کسب و کار به شمار می­ آید. از این جهت طراحی برنامه جامع بازاریابی بخش مهمی از فرآیند مدیریتی و بودجه ­بندی سازمان­ ها تلقی می شود. برنامه بازاریابی، سند یا طرحی است که برنامه ­ها و فعالیت­ های تبلیغاتی و بازاریابی شرکت را برای سال­ های آتی مشخص می کند. مارکتینگ پلن توضیح می دهد چه فعالیت­ هایی در چه زمانی و توسط چه افرادی باید انجام شود تا اهداف استراتژیک شرکت در حوزه داخلی و صادراتی تحقق یابد. کلینیک مشاوره موسسه تحقیقات بازاریابی ایده در راستای مبانی نظری بیان شده جهت طراحی برنامه جامع بازاریابی(Marketing Plan) با ارائه خدمات زیر در کنار کارفرمایان عزیز خواهد بود:

  • اجرای انواع روش های تحقیقات بازاریابی به جهت شناخت دقیق ­تر از شرایط موجود بازار در عرصه داخلی و صادراتی
  • تعیین چشم انداز و ماموریت بازاریابی و فروش شرکت کارفرما در حوزه داخلی و صادراتی
  • تعیین اهداف مالی شرکت کارفرما در جهت تحقق بهتر برنامه جامع بازاریابی
  • تجزیه و تحلیل نقاط قوت و ضعف، فرصت ها و تهدیدها با استفاده از مدل SWOT
  • تعیین اهداف عملیاتی و در عین حال استراتژیک در حوزه بازاریابی داخلی و بین الملل
  • تعیین بودجه تبلیغاتی(Promotion) شرکت کارفرما در حوزه داخلی و صادراتی
  • اجرای انواع پروژه­های تبلیغاتی در حوزه داخلی و برون مرزی
  • طراحی گردش کار(Work Flow) بخش بازاریابی و فروش بر اساس شرایط موجود شرکت کارفرما
  • اتوماسیون سازی واحد بازاریابی و فروش شرکت کارفرما در دو حوزه داخلی و صادراتی
  • آموزش، مشاوره و نظارت بر تمامی ارکان برنامه جامع بازاریابی ترسیم شده

……………………………………………………………………………………………………………………………………

شرکت تحقیقات بازاریابی، ایده سازان بازار فردا: مجری انواع پروژه های تحقیقات بازاریابی و تبلیغاتی در حوزه داخلی و صادراتی

کلینیک مشاوره کسب و کار ایده: ارائه انواع خدمات مشاوره ای در حوزه های تبلیغاتی، بازاریابی و فروش، برندینگ و صادرات به کشورهای مختلف عربی، آفریقایی و …

آدرس دفتر شرکت: تهران، میدان تجریش، خیابان غلام جعفری، پلاک ۳۷

…………………………………………………………………………………………………………………………………..

تلفن ثابت: ۰۲۱۲۲۷۳۳۰۸۶
واتس آپ شرکت ایده: ۰۹۳۰۲۷۹۱۲۳۰

…………………………………………………………………………………………………………………………………..

سایت کلینیک مشاوره کسب و کار ایده: www.mrioi.com

سایت مقالات تخصصی بازاریابی صادراتی: www.mrvisitor.ir

سایت رسمی شرکت تحقیقات بازاریابی، ایده سازان بازار فردا: www.mrioi.co

در صورت تمایل با پر کردن فرم زیر کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

…………………………………………………………………………………………………………………………………

 


شماره تماس جهت مشاوره!