اصول و قوانین بازاریابی
تعداد بیشماری هستند که سالها در کار فروش کالا یا خدمات مختلف بوده و از نگاه جهانیان در کسب و کار خود بسیار موفق بودند، اما اگر از آنها بپرسیم که اصل و اصول بازاریابی را بطور کوتاه و مختصر تعریف کنید، هر کسی تعریفی را ارایه می دهد و از دید خودش فکر می کند که دارد جامع ترین و کامل ترین پاسخ را میدهد. اما متاسفانه کمتر اتفاق می افتد که فردی را بیابیم که بتواند یک تعریف درست و حسابی از بازاریابی به ما بدهد. اعتقاد بر این است که بازاریابی یعنی:
-
رفع و پاسخگویی به یک نیاز، که این نیاز هم در دنیای مجازی وجود دارد و هم در دنیای واقعی و صاحب این نیاز ممکن است یک نفر یا هزاران نفر باشد.
این کتاب اثر دو دانشمند صاحب نام عالم مدیریت، کاتلر و آرمسترانگ می باشد. در آن اصول و پیشنهادهای بازاریابی با هدف فکر کردن مثل یک بازاریاب، مطرح می شود:
- طرح مطالعه: این طرح به ما کمک می کند تااطمینان حاصل کنیم که آیاقادر به درک و اجرای برنامه های بازاریابی هستیم یا نه.
- شبیه سازی: بتوانیم بر اساس مفاهیم بازاریابی، پا را فراتر از اصول موجود در دنیای واقعی بگذاریم.
- استفاده از نظریه های کاربردی.
- تفکر انتقادی به این معنی که تجربه و موقعیت های بازاریابی ممکن است همیشه درست نباشد، اما می توانند بهترین پاسخ برای ما باشند.
همچنین این کتاب شامل ۴ بخش بوده که هر کدام بنا به ماهیت موضوع به زیر بخش هایی تقسیم می شود:
- تعریف مفهوم بازاریابی و آشنایی با فرآیند بازاریابی
- درک مفاهیم بازار و مصرف کننده
- طراحی دو استراتژی به نام های: استراتژی آمیخته و استراتژی مصرف کننده
- بازاریابی توسعه
- آقای بازاریاب = بازاریابی صنعتی
- موسسه تحقیقاتی ایده = تحقیقات بازار
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید: کانال تلگرام آقای بازاریاب | پیچ اینستاگرام بزاززاده