Skip to main content

استفاده از ویدئو در بازاریابی اینترنتی

By فروردین ۳۱, ۱۳۹۷مقالات تخصصی بازاریابی

استفاده از ویدئو در بازاریابی اینترنتی

ویدئو ها امروزه نقش زیادی را در زندگی ما ایفا می کنند. از ویدئو های خانوادگی تا انواع تبلیغاتی آن ها. ممکن است استفاده از ویدئو برای بازاریابی محصولاتی که هیچ ارتباطی با رسانه ویدئویی ندارند کمی متضاد به نظر بیاید، اما ویدئو می تواند ابزاری در بازاریابی هر نوع محصول باشد.بعضی از صاحبان کسب و کار، بر این باورند که استفاده از ویدئو برای بازاریابی محصولاتشان نیاز به زمان، هزینه و انرژی بیشتری دارد. با این حال، آشکار بودن اهمیت بازاریابی اینترنتی از طریق ویدئو ها با سرعت بسیار زیادی در حال پیشرفت است و با شیب بسیار زیادی در حال صعود است. در این مقاله چند نکته جهت استفاده از سایت های ویدئویی برای بهبود بازاریابی اینترنتی بیان خواهیم کرد.

به ویدئو ها شخصیت ببخشید

این نکته یکی از مهم ترین نکات در بازاریابی اینترنتی از طریق ویدئو است. زیرا که اگر ویدئوی شما خسته کننده باشد نمی تواند بازدیدکنندگان را به خود جذب کند و در نتیجه باعث دفع کاربران می شود. همه تلاش خود را به کار گیرید تا به ویدئو های خود شخصیت ببخشید. اگر می خواهید از طرق بازاریابی اینترنتی برند خود را تبلیغ کنید، ویدئویی بسیازید که پویا، جذاب و خیره کننده باشد. در ویدئو ها از ذوق و استعداد خود استفاده کنید و به آن شخصیتی ببخشید که دیگران را جذب کند.

تلاش مداوم

ممکن است که یک ویدئو تبلیغاتی بتواند چند هزار یا چند میلیون بازدید داشته باشد. اما تنها یک ویدئو نمی تواند برند شما را تبلیغ کند و برای شما مشتری به وجود آورد.کاری که باید انجام دهید این است که ویدئو های مرتبط با برند خود را به صورت مداوم و مستمر در سایتی مثل YouTube قرار دهید، تا به دیگران اطلاعات برند خود را منتقل کنید و این پیغام را برسانید که برند شما در چه زمینه ای فعالیت می کند. کسب و کار شما به ویدئو هایی نیاز دارد که پل ارتباطی کاربران با برند شما باشد و آن ها را به برند شما پیوند دهد و با آن ها ارتباط بر قرار کند. در بازاریابی اینترنتی، ارتباط با مردم، اصلی مهم و حیاتی است. سعی کنید که ویدئو های خود را به صورت سریع و مداوم با برنامه ای منظم قرار دهید. این کار باعث می شود تا دیگران به دنبال بقیه ویدئو های شما بیایند و برای دیدن تازه ترین ویدئو های شما بازگردند.

مرتبط بودن ویدئو با برند

در انتخاب محتوای ویدئو های خود بسیار دقت کنید. اول از با ارزش بودن اطلاعات داخل ویدئو اطمینان حاصل کنید و بعد آن را منتشر کنید. اگر ویدئو های شما حاوی اطلاعات ارزشمند نباشد، مردم به دیدن آن ها ادامه نخواهند داد. هیچ چیز بدتر از این نیست که مخاطبان شما متوجه شوند که شما هیچ چیزی برای گفتن ندارید و یا ویدئو یی که به اشتراک گذاشتید هیچ ارتباطی با برند شما ندارد؛ در آن صورت بازخورد منفی بازدیدکنندگان نه تنها بر روی ویدئو ها، بلکه بر روی برند شما نیز تأثیر منفی خواهد داشت. برند شما هر چیزی که هست، باید با ویدئو های شما مرتبط باشد به طوری که اگر ویدئوی شما را پسندیدند، بر روی برند شما کلیک کنند.

الهام گیری

زمانی برای دیدن موفق ترین ویدئو ها در نظر بگیرید. از ویدئو های کمدی گرفته تا ویدئو هایی برای معرفی یک محصول مخصوص. تمام آن ها از سایت های اشتراک گذاری ویدئو، مثل YouTube استفاده می کنند تا برند خود را تبلیغ کنند و یا فعالیت اینترنتی خود را تبدیل به برند کنند. نگاه کردن به فعالیت آنلاین دیگر برند ها با استفاده از ابزار بازاریابی اینترنتی به شما کمک می کند تا از رقیبان خود آگاهی پیدا کنید. شما هم مثل بقیه برند ها می خواهید به صورت متفاوت عمل کنید تا بتوانید دیگران را جذب برند خود کنید. برای الهام گرفتن گاهی اوقات باید از منابع دیگری نیز استفاده کنید؛ نظیر مشتریانتان. بازخورد آن ها را دریافت کنید و آن ها در ویدئو های خود کانال های ویدئویی خود شرکت دهید و مخاطبان خود را تجزیه و تحلیل کنید.
شما در ادامه می توانید برای آگاهی از نتایج فعالیت های خود و تجزیه و تحلیل کردن استراتژی های بازاریابی اینتزنتی خود از ابزار های آنالیز YouTube استفاده کنید تا اطلاعات کلیدی از برند خود پیدا کنید. اطلاعاتی نظیر:

بازدید های کانال
بازدید های ویدئو

افرادی که کانال شما را Subscribe کرده اند

برای خواندن کامنت ها وقت بگذارید تا متوجه شوید که دیگران راجع به ویدئو های شما چه نظری دارند. کامنت ها ممکن است خوب یا بد باشد. اما به شما دید کلی از نحوه بازخورد کاربران با ویدئو ها را می دهد.

به سرانجام رساندن

در پایان این نکته حائز اهمیت است که شما می توانید از یک آژانس بازاریابی اینترنتی برای رسیدن به اهدافتان کمک بگیرید. آنها به عنوان افرادی حرفه ای، بهتر می دانند که چه طور پیغام شما را به تعداد افراد بیشتری برسانند و از چه راهکار هایی برای بهتر نمایش دادن ویدئو های شما استفاده کنند به طوری که سرگرم کننده و جذاب باشند.

منبع: رایانکو

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

 

شماره تماس جهت مشاوره!