Skip to main content

استراتژی بازاریابی تویوتا در بازار جهانی

استراتژی بازاریابی تویوتا در بازار جهانی

تویوتا موفق ترین برند خودرو سازی در بازار ژاپن  و همچنین در بازار جهانی است، این امر باعث شده تا این شرکت خواهان ساختن تولیداتی با بالاترین  کیفیت باشد. تویوتا به این موضوع عقیده دارد که نداری بهتر از این است که داشته باشی و نتوانی پیشرفت کنی .بنابر این به صورت پایدار در کوشش هست که کیفیت کار را در انجام هر قسمتی که می تواند بالا ببرد. این گرایش و یا این تلاش می تواند در یک لغت به معنای کایزن خلاصه شود به این معنی که رشد و پیشرفت کاری کلید و کلمه اصلی برای راهنمایی شدن به سمت اوج و کمال می باشد.      

کارخانه موتور سازی تویوتا (تی ام سی) یک شرکت چند ملیتی است که در ضمینه تولیدات ماشین، کامیون، اتوبوس و همین طور ربات ها کار می کند، فعالیت این شرکت توسط برج نظارت یا مرکز مدیریت در شهر تویوتا سیتی کنترل می شود. تویوتا بزرگترین کارخانه ماشین سازی و دومین کارخانه بزرگ  تولیدات  در آسیا می باشد.

تویوتا یکی از سه شرکت  آسیایی مثل هوندا و نیسان است که در زمینه تولیدات ماشین با آمریکا رقابت می کند و همچنین این شرکت ها ارائه دهنده خدماتی مالی نیز هستند. خدمات مالی تویوتا در زمینه های مختلفی فعالیت می کند، تولیدات فروخته می شوند اما، زیر نظر اسم های تویوتا ساین و لکسوس.

اکثریت سهام تویوتا به اسم دایهاتسو و هینو می باشد و همین طور ۸.۷% از کاخانه فیوجی وکارخانه خودروسازی سوبارو  را دارا می باشد. درسال ۲۰۰۵ کارخانه تویوتا و همین طور دایهاتسو ۸.۵۴  میلیون دستگاه نقلیه فروختند تقریبا ۵۰۰ هزار کمتر از جنرال موتور در سال، در جولای ۲۰۰۶ بیشترین فروش برای فورد بود.

تویوتا در امریکا دارای سهم فروش قابل توجهی می باشد، همینطور در اروپا و آفریقا و استرالیا جزو لیدر ها می باشد.

تویوتا دارای کارخانه های زیادی در دنیا است که هر کدام از این کارخانه ها کار تولید و سوار کردن قطعات را در ناحیه های مختلف انجام می دهند از جمله کارخانه های مونتاژ در ژاپن، آمریکا، استرالیا، کانادا، اندونزی، لهستان، آفریقای جنوبی، ترکیه، بریتانیا، فرانسه، برزیل پاکستان، هند، آرژانتین، جمهوری چک، مکزیک، مالزی، تایلند، چین و ونزوئلا هستند.

اولین تولید تویوتا درسال ۱۹۵۹ و  خارج از ژاپن در کشور برزیل(سائوپائولو ) بود که یک خودرو لندکروزر به اسم اف جی ۲۵۱ ساخته شد.

بازار تویوتا در اروپا:

سرمایه گزاران ژاپنی همواره برای ورود به بازار های اروپا تلاش می کنند، به عبارتی سرمایه گذران ژاپنی برای رسیدن به هدف والا و تبدیل شدن به یک لیدر بزرگ بازار جهانی تلاش می کنند.

تویوتا دومین شرکت خودرو سازی در جهان  و دارای هشت کارخانه به اسم قاره کهن می باشد که در بریتانیا، فرانسه، لهستان، ترکیه و چک با ۵۵ هزار کارمند فعالیت می کند تمام  کارخانه ها با کنترل یک سیستم توزیع  و تحقیق و توسعه در مرکز کشور بلژیک به اسم زاویتم کار می کنند. هر قسمت از کنترل دارای عملیات منحصر به فرد خود است که باعث شده کارخانه ها سالیانه به سود های میلیون یورویی برسند که این عملکرد ها براساس قرارداد های تعیین شده و ساخته شده کار می کنند. تمام این کارها باعث به وجود آمدن زنجیره ای از پژوهش ها و پیشرفت ها و گسترش در کار بر اساس استاندارد ایمن شده است.

در اروپا در سال ۲۰۰۳ شرکت تویوتا در سه برند متعلق به این شرکت در بازار سهام رکوردی جدید به اندازه  ۴.۴ درصد داشت، درسال ۲۰۰۴،  ۱۷ واحد تولید خودرو حدود ۱.۳ میلیون وسیله نقلیه تولید کردند که این کار باعث به وجود آمدن شغل برای ۲۰۰ هزار کارمند جدید شد. سرمایه گزاران ژاپنی پس از مدتی شروع به سرمایه گزاری در روسیه کردند، در سال ۲۰۰۵ تویوتا شروع به ساخت تویوتا کمری در نزدیکی شهر سن پتزبورگ کرد، این سرمایه گزاری شروعی بود به سمت شرق و پایین آوردن هزینه های تولید و نزدیک شدن به بازار های قابل انعطاف بود.

بازار تویوتا در امریکا:

فعالیت های تجاری در آمریکا برای خودرو سازان ژاپنی بسیار سود آور بوده است اگرچه در دهه ۱۹۸۰ برند های آسیایی صد درصد  مهم بودند. در سال ۱۹۹۳ تعداد کارخانه های موجود در آمریکا ۱۱ عدد بوده است و  تویوتا توانست رشد خود را از ۱۵.۳ به ۲۰.۶ تا سال ۲۰۰۴ برساند.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

Leave a Reply

شماره تماس جهت مشاوره!