استراتژی بازاریابی صنعتی

استراتژی بازاریابی صنعتی

استراتژی بازاریابی صنعتی در هر بخشی مفید است. مدیر تولید یکی از بخش های مدیریتی در هر کارخانه است که وظیفه نظارتِ کامل بر خط تولید کالا های ایجاد شده را انجام می دهد. وظایف مدیر تولید بسیار گسترده است و افراد زیادی در بخش های عملیاتی با او در ارتباط مستقیم قرار می گیرند.

 استراتژی بازاریابی صنعتی

یکی از وظایف مدیر تولید برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی بهینه این است که بداند وضعیت فعلی کالا های تولید شده نسبت به تولید رقبا چگونه است؟ آیا تولیدات کارخانه نسبت به رقبا قدیمی تر است یا در درجه بهتری قرار دارد؟ کیفیت محصول تولیدی در چه حد است؟ آیا اقلام معیوب در هر بازه تولیدی در حد مجاز است یا بیش از حد مجاز؟ و تحلیل های متعدد دیگر که می تواند روز کاری مدیر تولید را از اول صبح تا پایان وقت اداری به روزی پر مشغله تبدیل کند.

اما، در کنار تمام نکته هایی که ذکر شد مدیر تولید مسئول هرس کردن هم هست! او وظیفه دارد به دور دایمی خط تولید را هرس کند. هرس کردن خط تولید به دو علت در استراتژی بازاریابی صنعتی مهم است:

اصلی ترین دلیل هرس، کالا های به درد نخور است. هنگامی که پس از بررسی های گوناگون مدیر تولید متوجه شود که کالایی به درد نخور شده است و لزومی بر تولید آن نیست باید آن را از خط تولیدی کارخانه هرس کند.

دلیل دیگر استراتژی بازاریابی مدیر تولید برای هرس کردن کالا ها، در زمانی رخ می دهد که ظرفیت های تولید با محدودیت های جدی روبرو شده است. در این شرایط مدیر تولید باید به فکر هرس خط تولید باشد و اقلامی را در دستور کار قرار دهد که بیشترین بازدهی را داشته باشند. هنگامی که او متوجه بشود تقاضا برای کالا مناسب است، خط کالا را کوتاه می کند اما، اگر متوجه شود تقاضا پایین آمده بر طول خط کالا اضافه می کند.

مدیر تولید هر کارخانه می تواند تاثیر مهمی را در بهبود شرایط استراتژی بازاریابی خط تولید داشته باشد. سِمت این مدیر به گونه ایی است که باید با ارتباط های گسترده خود از روابط عمومی خوبی هم برخوردار باشد زیرا او مجبور است برای بهبود خط تولید با تیم های تخصصی تا کارگران خط تولید تعامل کند. اگر به یک روز کاری مدیر تولید فکر کنید می توانید بفمهید که رسیدن به جایگاه چنین مدیری به غیر از فعال بودن؛ عشق به کار را می طلبد وگرنه او بدون عشق به کارش اولین نفری است که سریع تر از کارگران خط تولید جا می زند!

آموزش بازاریابی در کلینیک مشاوره بازاریابی ایده

ما در کلینیک مشاوره بازاریابی ایده با بیش از ۷ سال فعالیت در حوزه های مختلف صنعتی، خدماتی و توزیعی در سراسر کشور به تجارب خوبی دست پیدا کرده ایم. بدون شک تلفیق علم و تجربه می تواند همچون دو بالِ پرواز برای ایده های نو و بدیع باشد. در این راستا بخش مشاوره بازاریابی صنعتی و همچنین بازاریابی صادراتی موسسه ایده توسط اینجانب مدیریت می شود. در طول این سال ها در حکم مدیر بازرگانی بین الملل، مدیر فروش، مدیر بازاریابی و همچنین مشاور بازاریابی در واحدهای صنعتی مختلف سراسر کشور فعالیت کرده ام. به لطف خدا و همچنین اعتماد صاحبین صنایع به تجارب عملیاتی خوبی دست پیدا کردم که امیدوارم برای علاقه مندان عرصه تولید و کارآفرینی جذاب و عملیاتی باشد.

ما به دنبال شومن بازی نیستیم؛ سعی می کنیم به شما یک برنامه عملیاتی برای بخش های تحقیقات بازاریابی، بازاریابی بین الملل، برندینگ، بازاریابی دیجیتال، بازاریابی میدانی، پلن فروش و در نهایت طرح ریزی برنامه جامع امور مشتریان بدهیم. بدون شک اگر یک واحد صنعتی، خدماتی و یا توزیعی به این برنامه طراحی شده عمل کند به جواب های جالبی خواهد رسید. تیم مشاوره ما به حدی از کار خود مطمئن است که بعد از جلسه مشاوره در صورتی که شما یک بیزنس پلن قوی داشته باشید حاضر خواهد بود در برنامه بازاریابی شما مشارکت کند و از مقام طرح ریزی به مرحله نظارت و اجرا نیز گام بردارد.

فرم در خواست مشاوره بازاریابی صنعتی رزومه علمی، پژوهشی و اجرایی مشاور(روی عکس کلیک کنید)





شما می توانید به جای فرم بالا پیام صوتی خود را از طریق شماره زیر برای ما ارسال کنید؛ دوستان ما با شما تماس خواهند گرفت (:

۰۲۱۲۲۷۳۳۰۸۶

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب | پیچ اینستاگرام بزاززاده

رزومه علمی، پژوهشی و اجرایی:  سید حجت بزاززاده  | فرم درخواست مشاوره بازاریابی صنعتی

 

دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

سید حجت بزاززاده؛ دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

تلفن: 02122733086 

ایمیل:  Info@mrioi.com

سایت آقای بازاریاب: Mrvisitor.ir

کلینیک مشاوره بازاریابی ایده: Mrioi.com

آدرس: تهران، تجریش، غلام جعفری، پلاک 37.

Social Media