Skip to main content

استدلال های نادرست از نیروی انسانی در بازاریابی

استدلال های نادرست از نیروی انسانی در بازاریابی

شاید ساده ترین استدلالی که از نیروی انسانی در بازاریابی وجود دارد  این است که نیروی انسانی می تواند بازاریابی و فروش را تحت تاثیر قرار دهد اما، این استدلال زمانی درست است که بدانیم چگونه از نیروی انسانی بهره مند شویم تا این نیرو بتواند نقش مهم خود را در بازاریابی ایفا کند.

استدلال های نادرست و راهکار ها

یکی از استدلال های نادرست از نیروی انسانی در بازاریابی این است که مدیران گمان می کنند هر چه تعداد نیروی انسانی بیشتر باشد می توانند بازاریابی موفق تری را تجربه کرد اما، این استدلال نادرست است زیرا در وظیفه ی خطیر بازاریابی، کیفیت مهم تر از کمیت است این به معنای این است که اگر نیروی با کیفیت تری داشته باشیم بهتر از هزاران نیروی بی کیفیت است زیرا کیفیت نیروی انسانی می تواند فروش را مستمر کند اما در غیر اینصورت ممکن است مشتری را نیز از دست دهیم.

در دنیای فروش و بازاریابی رقبا بسیار قوی هستند. در این حالت قانع کردن مشتری کار دشواری است زیرا باید او را متقاعد کنید که محصول و یا خدمت شما کیفیت بهتری دارد. به همین علت کیفیت نیروی انسانی اهمیت می یابد، زیرا مدیر موفق واقعیت های دنیای تجارت را با فروش چند روزه ارزیابی نخواهد کرد.

استدلال نادرست دیگر از نیروی انسانی این است که پول می تواند او را راضی نگه دارد اما، در کنار تامین مالی، برای عملکرد بهتر، باید از نیروی انسانی تشویق و تمجید کرد تا در او انگیزه ایجاد شود. برای فعالیت های بازاریابی پرمنفعت باید قدرت انگیزش تا حد بالایی افزایش یابد این انگیزش می تواند مالی و یا غیر مالی باشد که باید به صورت توامان توسط مدیر اتخاذ گردد.

عدم آموزش های ضمن خدمت استدلال نادرستی است که می تواند نیروی انسانی را با مخاطره مواجه کند در واقع آن چه مهم است این است که چون شرایط تجارت دایم در حال تغییر است بنابر این باید نیروی انسانی برای بازاریابی بهترِ محصول ها و خدمات تحت آموزش های مستمر قرار گیرند.

اگر مدیری بتواند استدلال های نادرست را در ارتباط با نیروی انسانی را پاکسازی کند می تواند بخش بازاریابی شرکت خود را به بهترین حالت ممکن اداره کرده و رونق بخشد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

شماره تماس جهت مشاوره!