چگونه ارتباط موثری با مشتری هدف داشته باشیم؟

مشتری هدف به مشتری می گویند که می تواند تاثیر قابل ملاحظه ایی بر کسب و کار شما و همچنین سوددهی فعالیت تجاری شما داشته باشد. این مشتریان؛ مشتریانی هستند که می توانند علاوه بر تاثیر مثبتشان بر سوددهی تجارت شما مانند یک تابلوی تبلیغاتی نیز عمل کنند و حس برانگیختگی را در مشتریان بالقوه پدید آورند.

پیدا کردن مشتری هدف و ارتباط با آن می تواند توانایی شما را در انجام یک معامله خوب افزایش دهد.

اگر مشتری هدف خود را با توجه به نوع کسب و کارتان پیدا کرده اید حالا نوبت این است که با او ارتباط بگیرید. امروزه ابزار های مختلفی برای ارتباط با مشتریان وجود دارد که یکی از آن ها، دنیای اینترنت است. با استفاده از این فضا می توانید متوجه شوید که مشتریان شما، چه نوع کالا یا خدمتی را می خرند. همچنین می توانید از تمایل آنان برای روش های مختلف پرداخت مطلع شوید. به عنوان نمونه؛ از طریق ارتباط با آن ها می توانید متوجه شوید آن ها چه میزان به مُد توجه می کنند؟ یا به چه میزان تمایل دارند که با تبلیغ ها برانگیخته شوند و مواردی از این دست… دنیای تکنولوژی ارتباط با مشتری را برای شما آسان کرده است به گونه ایی که تا قبل از آن تصوری از اینگونه ارتباط ها نبود. پیام هایی که شما به مشتری ارسال می کنید باید هدفمند باشد.

زیرا شما با انتقال پیامی هدفمند به مشتری خود می توانید اطلاعات لازم برای بهبود کسب و کارتان دریافت کنید. در بسیاری مواقع بازاریابان با مشتریان خود ارتباط دارند اما، از طریق ارتباطات خود نتوانسته اند اطلاعات لازم را کسب نمایند. این حالت نشان می دهد که بدون شک باید مشکلی در فرایند ارتباط یا هدف گیری پیام های بازاریاب به شیوه اصولی وجود داشته باشد.

مشتری تمام دارایی یک کسب و کار است. بدون وجود مشتریان اگر شما بزرگترین کسب و کار جهان را داشته باشید مانند این است که گویی کسب و کاری ندارید! اما مهمتر از وجود مشتری طرز ارتباط شما به عنوان یک بازاریاب با آنان است. زیرا اگر ارتباط مناسبی داشته باشید خواهید توانست برای زمانی طولانی مشتریانی وفادار داشته باشید اما، ارتباط نامناسب سبب خواهد شد مشتریان شما به مرور زمان از کسب و کار شما دور شوند و به کسب و کار رقبای شما جذب شوند.

  • لیستی از مشتریان هدف خود فراهم کنید.
  • اولویت بندی نمایید که چه چیزی برای مشتریان شما مهم است.
  • بر اساس اولویت هایی که در مرحله قبل کسب کرده اید با مشتریان خود ارتباطی هدفمند ایجاد کنید.

این چنین است که می توانید با مشتری هدف، ارتباط موثری برقرار کنید.

 

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

     

دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

سید حجت بزاززاده؛ دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

تلفن: 02122733086 

ایمیل:  Info@mrioi.com

سایت آقای بازاریاب = بازاریابی صنعتی: Mrvisitor.ir

موسسه تحقیقات بازاریابی ایده = تحقیقات بازاریابی: Mrioi.com

آدرس: تجریش، غلام جعفری، پلاک 37، موسسه تحقیقات بازاریابی ایده.

Social Media