۱۰ بهمن, ۱۳۹۷

اتصال پذیری و اهمیت آن در موفقیت در بازاریابی…

اتصال پذیری فرآیندی مورد نیاز در بازاریابی است. امروزه نمی توان بازاریابی را بدون اتصال پذیری در نظر گرفت. اتصال پذیری مزایای متعددی دارد که بدون توجه به آن امکان رقابت وجود نخواهد داشت.

کاهش هزینه ها با فرآیند اتصال پذیری در بازاریابی

اتصال پذیری، هزینه های تعامل شرکت را با سایر رقبا و حتی مشتریانش تغییر می دهد. همچنین کاهش هزینه تعامل بین کارمندان و شرکای تجاری نیز تحت تاثیر اتصال پذیری قرار خواهد گرفت.

در فعالیت های بازاریابی، فرآیند اتصال پذیری سبب کاهش هزینه می شود. با کمک این فرآیند موانعی که برای ورود به بازار های جدید وجود دارد از بین می رود و یا امکان توسعه محصول و خدمات شرکت ها بیش از پیش خواهد بود. حتی فرآیند طولانی ساخت برند ها یا همان نام های تجاری با کمک فرایند اتصال پذیری کاهش می یابد.

برد_باخت یا برد_برد؟!

هنگامی که شرکتی تصمیم می گیرد از فرایند اتصال پذیری با کمک رقیبان خود پیروی کند بازاریابی خود با شرکت های رقیب را از حالت برد_باخت خارج می کند و با اتصال و همراهی با رقبای خود وارد بازی برد_برد خواهد شد. در دنیای کنونی دیگر بازاریابی فرآیندی انفرادی محسوب نمی شود ،بلکه همکاری کردن با رقبا و ایجاد نمودن مفاهیمی جدید می تواند در حفط و ارتقا جایگاه شرکت ها موثر باشد. در واقع با توجه به فرآیند اتصال پذیری دیگر نیاز نیست که، منتظر این باشیم که تنها با کمک منابع داخلی و در دسترس شرکت موفق شویم بلکه در فرآیند اتصال پذیری به این موضوع خواهیم پرداخت که، می توان با همکاری با گروه های خارجی شرکت موفق تر از قبل بود. به همین نسبت می توان گفت که بازاریابی نیز تنها با کمک بازاریابان داخلی شرکت موفق نخواهد بود و نیاز است که با همکاری با سایر رقبا به موفقیت در این حوزه دست یافت.

آشنایی با فناوری پیش نیاز فرآیند اتصال پذیری در بازاریابی

با این تفاسیر برای دست یابی به فرآیند اتصال پذیری در بازاریابی نیاز است که با فناوری همراه شد و به مفهوم رشد فناوری و توسعه آن در کسب و کار بیش از پیش پرداخت. اگر فناوری های جدید موجود نبود فرآیند اتصال پذیری نیز به کندی صورت می گرفت و در عمل ناممکن بود. رشد فناوری های جدیدی چون اینترنت و شبکه های اجتماعی سبب شده است که اتصال پذیری به صورت موفقیت آمیز به توسعه  خود ادامه دهد.

به همین علت نیاز است که، با این فرآیند همراه شد و بازاریابان باید بتواند با دنیای تکنولوژی ارتباط برقرار کرده و آموزش های لازم را در این فضا دریافت نمایند. در غیر اینصورت نمی توانند بازاریابی موفقی را تجربه کنند.

 

ممکن است به مقاله های زیر علاقمند باشید:

دیدگاه خود را ارسال کنید

نام خود را وارد کنید
دیدگاه خود را وارد نمایید.

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

اگر با این شرایط موافقید، لطفا here کلیک کنید.