اتاق فکر ، Think tank

اتاق فکر ، Think tank

اتاق فكر (Think tank) به گروهي از افراد متخصص گفته می شود كه در مورد موضوع خاصي به ايده پردازي خلاقانه مي پرداند و در نهایت درباره اينكه چه كاري بايد انجام داد توصيه هايي ارائه مي كنند(Dictionary (Merriam Webster.

اصطلاح think tank يا همان اتاق فكر به جنگ جهاني دوم برمي گرددكه به معناي محلي امن بود كه نقشه ها و استراتژيها را بتوان در آن محل بحث گذاشت. ولي در دهه ۱۹۶۰ در آمريكا مفهوم آن تغییر کرد. در مفهوم جديد اتاق فكر، به موسسات غير انتفاعي اتلاق مي شود كه معمولا مستقل از دولت يا موسسات دولتي هستند اما مي توانند بر سياست هاي استراتژيك اين ارگانها تاثيرات زيادي داشته باشند. تا قرن بيست و يكم بيشتر محققان، اتاق فكر را پديده اي آمريكايي مي دانستند زيرا موسسات زيادي با گسترش تفكر اتاق فكر در آمريكا تاسيس شدند. بعد ها اين فرايند به كشورهاي صنعتي ديگر از قبيل كانادا، بريتانيا و استراليا نيز تسري پيدا كرد. در اوايل قرن ۲۱ بيش از نيمي از مؤسسات اتاق فكر در آمريكاي شمالي و اروپا بودند. در اروپا، اتاق های فكر، بيشتر در زمينه هاي سياسي و دانشگاهي مورد استفاده قرار مي گرفتند. با توجه به ضرورت کار گروهی و تعامل فکری در بین بازاریابان احساس شد بهره گیری از تکنیک اتاق فکر در جهت بهبود فرآیند های کسب و کار مفید بوده و ما را در نیل به اهداف آرمانی خود بیشتر کمک کند از این جهت در متن های بعدی توضیحات کامل تری از اتاق فکر داده خواهد شد.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

سید حجت بزاززاده؛ دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی صادراتی و صنعتی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 150 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و اکثرا مشاور بازاریابی صادراتی همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

تلفن: 02122733086 

ایمیل:  Info@mrioi.com

سایت آقای بازاریاب: Mrvisitor.ir

کلینیک مشاوره کسب و کار ایده: Mrioi.com

موسسه تحقیقات بازار ایده سازان بازار فردا: Mrioi.co

آدرس: تهران، تجریش، غلام جعفری، پلاک 37.

Social Media

Call Now Buttonجهت مشاوره رایگان کلیک کنید