هوش مصنوعی، نظر صنایع مختلفی را به خود جلب نموده است. یکی از این صنایع، صنعت بزرگ و مهم بازاریابی است که بحثهای زیادی حول آن صورت میگیرد و افراد مختلف، در پی آن هستند که بدانند چگونه میتوان با استفاده از هوش مصنوعی، کارایی و اثربخشی بازاریابی را بهبود بخشید.

کاربران میتوانند با استفاده از این فناوری، پیشبینیهای خود را انجام داده و مسائل پیچیده را تجزیه و تحلیل کنند.
همچنین یکی از کاربردهای اصلی هوش مصنوعی برای بسیاری از بازاریابان، پیشبینی تمایل خرید در بازدیدکنندگان وبسایت است. میدانیم که مغز انسان میتواند کارهای خلاقانه انجام دهد. یادگیری عمیق، عملکردی مشابه مغز انسان دارد و هوش مصنوعی نیز میتواند خلاقانه عمل کند.
هوش مصنوعی میتواند به خلق و آفرینش مسائل هنری کمک کند.
برنامههای موبایلی فراوانی وجود دارد که در دسترس کاربران است و میتواند نقش یک هوش مصنوعی هنری را ایفا کند. Pikazo یکی از همین برنامههاست که از شبکه عصبی عمیق برای آفرینش هنر بهره میگیرد.
با استفاده از هوش مصنوعی و همین برنامهها میتوان ابزار بازاریابی مناسبی در اختیار داشت و مشتریان راغب را به سمت محصولات جذب نمود.
بکارگیری دادههای شرکتهای شریک در الگوریتمهای دستهبندیکننده و استفاده از نتایج آن در یک “سیستم تجربه معمول” یکی از کاربردهای روبهرشد هوش مصنوعی است. شرکتهایی مثل AgilOne با یادگیری از رفتارهای کاربران، امکان بهینهسازی ایمیل و نظرات وبسایتها را برای بازاریابها فراهم نموده است.
منبع: شهر خبر
- آقای بازاریاب = بازاریابی صنعتی
- موسسه تحقیقاتی ایده = تحقیقات بازار
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید: کانال تلگرام آقای بازاریاب | پیچ اینستاگرام بزاززاده