آیا برای شروع کارآفرینی آماده هستید؟ یا تنها شعار می دهید…؟

افراد بسیاری هستند که قصد دارند کارآفرینی کنند. اما آیا تنها داشتن قصد و نیت کافی است؟ به جرات می گوییم خیر… داشتن قصد و نیت کافی نیست و شما باید به عوامل دیگری نیز توجه کنید!

آیا برای کارآفرینی مصمم هستید؟ یا تنها جو گیر شده اید!

کارآفرینی یعنی مصمم بودن. در واقع گفتن این جمله که من می خواهم کارآفرین باشم آسان است اما، مصمم بودن مقوله مجزایی است که باید به آن توجه کنید.

توانایی های خود را بسنجید…

برخی از افراد قبل از کارآفرینی، توانایی های خود را نمی سنجند. در واقع آن ها باید بدانند کارآفرین باید ۲۴ ساعته کار کند. حقیقت این است که در شروع کارآفرینی تعطیلی معنا ندارد…

حمایت اطرافیانتان را دارید؟

حمایت اطرافیان به خصوص خانواده بسیار مهم است. قبل از شروع کارآفرینی این مورد را بررسی کنید. در این کارآفرینی چه میزان حمایت دریافت می کنید؟ البته منظور از حمایت تنها حمایت های مادی نیست بلکه منظور ما هم حمایت مادی و هم حمایت های معنوی است. اگر این گونه حمایت ها از کارآفرین صورت گیرد ادامه مسیر پر فراز و نشیب برای او آسان تر است اما، بدون این حمایت ها نیز می توانید موفق شوید البته با تاخیر. به همین دلیل است که باید بدانید چه میزان حمایت را از پیرامون خود دریافت می کنید.

با مراحل کارآفرینی آشنا شوید…

فرآیند کارآفرینی سه مرحله دارد. بنابر این قبل از شروع با مراحلی که باید پیموده شود آشنا شوید. مرحله اول، مرحله مقدمات است. در این مرحله کشف فرصت ها و خلق ایده ها رخ می دهد. این مرحله نیازمند چاشنی خلاقیت است. شما باید بتوانید با خلاقیت خود ایده و فرصت هایی که پیش رویتان قرار می گیرد را به صورت عملی درآورید زیرا ایده تا زمانی که فقط ایده باشد در ذهن شما جای دارد. فرصت ها هم بدون جهت دهی درست نمی توانند به سرانجام برسند.

مرحله دوم؛ مرحله تاسیس است. در این مرحله نیازمند منابعی هستید که بتوانید ایده های خود را با طرح شغلی بیامیزید و در نهایت کسب و کار خودتان را تاسیس کنید. مرحله سوم، مرحله توسعه است. در این مرحله باید نیاز های بازار را به صورت دوره ایی بسنجید و همچنین نیاز است که تقاضای بازار را سنجیده و موقعیت رقبا را نیز زیر نظر بگیرد و کم کم کسب و کار خود را گسترش دهید…

آیا برای کارآفرینی آماده اید؟؟؟

 

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

     

دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

سید حجت بزاززاده؛ دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

تلفن: 02122733086 

ایمیل:  Info@mrioi.com

سایت آقای بازاریاب: Mrvisitor.ir

کلینیک مشاوره بازاریابی ایده: Mrioi.com

آدرس: تهران، تجریش، غلام جعفری، پلاک 37.

Social Media

سوالات خود را آنلاین بپرسید!