۱۲ مرداد, ۱۳۹۸

آیا برنامه ریزی در بازاریابی مهم است؟

برای داشتن بازاریابی موفق عوامل زیادی می تواند تاثیر گذار باشد. اما، در بین خیل عظیم موارد مختلف توجه به برنامه ریزی یکی از مهم ترین اصولی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

به هر میزان بازاریاب زمان خود را به درستی ساماندهی کند می تواند بازاریابی مفیدتری داشته باشد.

برنامه ریزی یعنی…

برنامه ریزی تعاریف متعددی دارد اما، یکی از تعریف های رایج از برنامه ریزی به معنای استفاده درست از زمان برای رسیدن به اهداف است. تعریف خلاصه تر از برنامه ریزی را می توان اینگونه بیان کرد:

برنامه ریزی، به معنای نجات دادن زمان قابل استفاده و ذخیره سازی آن است.

در بازاریابی، به هر میزان تلاش بیشتری را صرف برنامه ریزی نماییم در زمان عمل و اجرا کردن فعالیت هایمان زمان کمتری را نیاز داریم. این به معنای ذخیره کردن زمان است.

برخی از بازاریابان با این تصور نادرست دست به گریبان هستند که برنامه ریزی سبب اتلاف وقت آن ها می شود و به جای این که شروع به برنامه ریزی کنند بهتر است که، اقدام نمایند!. در حالی که این تفکر به شدت نادرست است. اگر برای انجام یک بازاریابی خوب روزانه تنها حدود ۱۰ دقیقه را صرف برنامه ریزی نمایید در پیشبرد و رسیدن به اهدافتان می توانید موفق تر عمل نمایید. در چنین حالتی راندمان کاری شما بسیار بالا خواهد بود.

نتایج برنامه ریزی در بهبود فعالیت بازاریابی:

  • با برنامه ریزی زمان خود را ذخیره می کنید و می توانید از زمانی که ذخیره کرده اید برای رسیدن به وظایف و یا اهداف بسیار مهم استفاده نمایید.
  • با برنامه ریزی کردن شما برای پیگیری کردن تمام پروژه هایی که به شما واگذار می شود یا وظایف و مسئولیت هایی که دارید زمان خواهید داشت.
  • زمانی که به عنوان یک بازاریاب از برنامه ریزی کردن بهره می برید به اهداف حرفه ایی و اهداف شخصی خود سریع تر دست خواهید یافت.
  • با داشتن یک برنامه خوب، از فشارهای کاری شما به شدت کاسته می شود و در نهایت شما می توانید بازاریابی بهتری داشته باشید.

 

ممکن است به مقاله های زیر علاقمند باشید:

دیدگاه خود را ارسال کنید

نام خود را وارد کنید
دیدگاه خود را وارد نمایید.

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

اگر با این شرایط موافقید، لطفا here کلیک کنید.