آیا توجه به بازار هدف در انتخاب رنگ ها در بازاریابی موثر است؟

رنگ ها و تاثیر آن ها در بازاریابی بر کسی پوشیده نیست. در واقع شما نمی توانید تاثیر رنگ ها را در انجام یک بازاریابی موفق نادیده بگیرید. برای بهترین تاثیر گذاری در انتخاب رنگ چه در تزیین چیدمان فروشگاهتان یا چه در انتخاب رنگ نام تجاری یا همان برندتان و یا بسته بندی محصولاتتان، به بازار هدف و استراتژی های بازاریابی در بازار هدفتان توجه کنید.

رنگ های انفعالی یا رنگ های تهاجمی

برای یک بازاریابی بهتر، باید توجه کنید که، از رنگ های انفعالی استفاده کنید یا رنگ های تهاجمی. در بازار های هدف بسته به استراتژی ایی که هر بازار دارد می توانید از دو حالت انفعالی یا تهاجمی بهره ببرید. رنگ های تهاجمی به طور معمول مانند انسان های پر سر و صدا هستند اما، در مقابل رنگ های پس رو یا انفعالی مانند انسان های آرام می مانند.

رنگ های تهاجمی و پر سر و صدا

در بازاریابی؛ رنگ قرمز نوعی رنگ تهاجمی محسوب می شود که در جلب توجه مشتریان می تواند موثر باشد. این رنگ بسیار پر سر و صدا محسوب می شود و خاص است. رنگ زرد نیز همین خاصیت را دارد و می تواند یک جلب توجه کننده قوی محسوب شود. به طور معمول از رنگ های تهاجمی بر روی تبلیغ های بیلبوردی یا تبلیغ و بازاریابی سوپر مارکت ها استفاده می شود. همچنین این رنگ ها برای بسته بندی مواد غذایی های کوچک مفید هستند زیرا، می تواند به راحتی در بین قفسه های شلوغ مواد غذایی به چشم آیند.

رنگ های انفعالی یا رنگ های پس رو

رنگ های انفعالی در بیشتر موارد می خواهند خاص بودن را ترویج کنند. این رنگ ها نیز بسته به نوع بازار هدف می توانند در بازاریابی محصول یا خدمات مفید باشند. اگر یک فروشگاه لباس مجلسی بخواهد تابلویی برای مغازه خود طراحی کند می تواند از رنگ های پس رو یا انفعالی استفاده کند. این رنگ ها می توانند مغازه را به شیوه ایی خاص تر برجسته کنند. در بازاریابی توجه به رنگ از جمله موارد ضروری است. زیرا باید با توجه به نوع کسب و کار، فعالیت هایی که قصد انجام آن را داریم و بازار هدفی که می خواهیم به آن ورود کنیم بهترین گزینه را برای بازاریابی بهتر انتخاب کنیم. اگر بتوانیم از رنگ ها به درستی بهره ببریم می توانیم در بین رقبای خود هدفمند تر و موفق تر عمل کنیم و در نهایت سود بیشتری را در بازار های مختلف کسب نماییم.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

     

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

سید حجت بزاززاده؛ دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی صادراتی و صنعتی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 150 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و اکثرا مشاور بازاریابی صادراتی همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

تلفن: 02122733086 

ایمیل:  Info@mrioi.com

سایت آقای بازاریاب: Mrvisitor.ir

کلینیک مشاوره کسب و کار ایده: Mrioi.com

موسسه تحقیقات بازار ایده سازان بازار فردا: Mrioi.co

آدرس: تهران، تجریش، غلام جعفری، پلاک 37.

Social Media

Call Now Buttonجهت مشاوره رایگان کلیک کنید