آیا آموزش بازاریابی یک نیاز است؟

پرداختن به آموزش بازاریابی در چند دهه گذشته چندان مورد توجه واحد های بازاریابی شرکت ها نبود. در واقع مدیران بازاریابی گمان نمی کردند علم بازاریابی به آموزش چندانی نیاز داشته باشد! از نظر آن ها همین که افراد بتوانند محصول شرکت آن ها را به فروش رسانند کافی بود.

با گذشت زمان به خصوص چند سال اخیر که بحران اقتصادی در سرتاسر جهان فراگیر شد این تفکر تغییر کرد و آموزش بازاریابی به یک ضرورت تبدیل شد. زیرا در بحران های اقتصادی بسیاری از شرکت ها مشتریان قدیمی خود را از دست داده بودند و برگشت آن ها به دوران رونق سخت بود بنابر این؛ بازاریابان نمی توانستند در آن شرایط مشتریان را به خوبی متقاعد کنند. در این بازه زمانی بود که شرکت ها متوجه شدند برای این که بتوانند دوران های بحران را با موفقیت بگذرانند و همچنان فروش داشته باشند یا پس از بحران به به جایگاه قبلی فروش خود دست یابند باید با آموزش بازاریابی آشنا شوند.

آموزش، تمرین و بهبود

در آموزش های بازاریابی آن چه که اهمیت دارد، آموزش به همراه، تمرین و بهبود است. در این شرایط می توان داشتن انگیزه را نیز مهم دانست زیرا، ممکن است افراد خارج از شرکت یا رقیبان از شرکت شما انتقاد کنند اما، نهایتا این بازاریابان شرکت شما هستند که تلاش می کنند تا اوضاع را بهبود بخشند. به همین دلیل داشتن انگیزه بالا برای آموزش بازاریابی حتی در دوران های مختلف پیش روی یک شرکت، یکی از سرفصل های مهم در آموزش بازاریابی محسوب می شود.

رکود و بحران اقتصادی

از نکات مهم در آموزش بازاریابی توجه به دوره های رکود و بحران های اقتصادی است. تمام شرکت ها در دروان رونق اقتصادی فروش های خوبی دارند اما، در دوره رکود به مشکل بر می خورند به همین دلیل نیاز است که بتوانند در دروه رکود اقتصادی نیز فروش خوبی داشته باشند. طریقه برخورد با مشتری در دوران های بحران اقتصادی از موارد مهم در آموزش بازاریابی است. ارتباط با مشتری و توجه به خواسته هایی که دارد بسیار مهم است. بعلاوه بررسی شیوه های مختلف تخفیف در دوره های آموزش بازاریابی نیز از دیگر مواردی است که می تواند به بازاریابان در دوره های رکود اقتصادی کمک نماید.

تمرین؛ توجه به مشتری، شرایط اقتصادی پیش رو، انگیزه و توانایی حل مسئله می تواند به شکل تفصیلی در دوره های آموزش بازاریابی به بازاریابان شرکت ها آموزش داده شود. به همین دلیل امروزه توجه به آموزش های بازاریابی برای کارکنان بخش بازاریابی و فروش یک ضرورت است که می تواند به بهتر شدن اوضاع تجاری شرکت ها کمک شایانی نماید.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

 

دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیتم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشتم و در کنار کارهای روزمره ام، روایت قهرمانان تولید و کارآفرینی کشورم را به نگارش در می آورم؛ چراکه به این اعتقاد دارم در کنار علم باید تجربه را نیز کسب کرد و چه بسا تجربه بالاتر از علم باشد!

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

آمار بالای 85 هزار واحد صنعتی در کشور که بخش عمده ای از تولید ناخالص ملی کشور عزیزمان را تشکیل می دهند از یک طرف و واحدهای صنعتی تعطیل شده از طرف دیگر، ضرورت بحث بازاریابی صنعتی را بیش از پیش نمایان می کند. من و دوستانم در راستای حمایت واقعی از کالا و خدمات ایرانی در امر تحقیقات بازاریابی و بازاریابی صنعتی همت گماشتیم. شاید بتونیم کمکتون کنیم تا بدانید اندازه بازار شما چقدر است؟ سهم بازار رقبا چقدر است و تا چه اندازه شانس موفقیت دارید؟ البته در کنار این کار به معرفی واحدهای صنعتی موفق هم پرداختیم تا شاید برایتان خط فکری جدیدی رقم بزنن.

ایمیل:  Info@bazazzade.ir

تلفن: 02122733086 

سایت شخصی: Bazazzade.ir

موسسه تحقیقات بازاریابی ایده: Mrioi.com

آدرس: تجریش، غلام جعفری، پلاک 37، واحد 305، موسسه تحقیقات بازاریابی ایده.

Social Media