Skip to main content

آموزش مدیریت ارتباط با مشتری ، در چهار گام

آموزش مدیریت ارتباط با مشتری از آن دست آموزش های ضروری برای پرسنل سازمان به خصوص پرسنل بخش فروش هر سازمان است. ممکن است با خود بگویید که چگونه می توانیم آموزش مدیریت ارتباط با مشتری را در گام هایی مشخص به پرسنل خود منتقل کنیم؟ ما در این مطلب شما را با این گام ها آشنا می کنیم.

گام های مورد نیاز…

  1. اولین گام در آموزش مدیریت ارتباط با مشتری این است که مشتریان را گروه بندی کنیم. زمانی که مشتریان خودتان را گروهبندی می کنید بهتر می توانید رفتار آن ها را تحلیل نمایید. تحلیل رفتار مشتریان شما بسیار مهم است. این که آن ها چه چیزی را می پسندند و سلیقه و خواسته های آن ها چیست؟ از طریق تحلیل رفتار امکان پذیر است.
  2. پس از گام اول حالا نوبت گام دوم آموزش مدیریت ارتباط با مشتری است. در این مرحله با توجه به اطلاعاتی که در مرحله قبل کسب کردید باید بتوانید استراتژی شرکت خود را با توجه به رفتار و سلیقه ی مشتریانتان پایه ریزی کنید تا ارتباط بهتری با آن ها برقرار نمایید.
  3. در گام سوم آموزش مدیریت ارتباط با مشتری شما باید برنامه های حفظ مشتری را در سازمان یا شرکت خود پیاده سازی کنید. در واقع شما باید بتوانید مشتریان خود را از طریق برنامه هایی نسبت به شرکت وفادار نمایید. مثلا بن های تخفیف یا ارسال تبریک های مناسبتی از راهکار هایی است که می توانید در این مرحله انجام دهید.
  4. در گام آخر آموزش مدیریت ارتباط با مشتری سایر رفتار های مشتریانتان را نیز در ارتباط با شرکت بررسی کنید. این مرحله برای این است که بتوانید ارتباط بهتری با مشتری برقرار کنید و از این طریق اگر اطلاعاتی در ارتباط با سلیقه و خواسته های او از قلم افتاده است را کسب نمایید.

پس از طی این چهار گام شما تا حدودی توانسته اید فرآیند آموزش مدیریت ارتباط با مشتری را در شرکت خود پیاده سازی کنید. اما هر کدام از این مراحل می تواند بسیار گسترش یابد. اگر مطالب ما را در سایت مستر ویزیتور دنبال کنید می توانید برای هر گام اطلاعات بهتری را کسب نمایید.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

 

شماره تماس جهت مشاوره!