آموزش فروش به مدل Roar

 

به احتمال زیاد تا به حال حتی برای یک بار هم که شده چیزی را برای فروش عرضه کرده اید؛ حتی اگر آن یک ایده کوچک بوده باشد! در تکنیک هایی که برای آموزش فروش معرفی می‌شود؛ به مباحثی می پردازند که از  طریق آن می ‌توانیم با انواع مشتریان و خصوصیت‌ های آن ها آشنا شویم و به کمک آن رویکرد فروش خود را برگزینیم. اولین قدم در این نوع از آموزش ها این است که به این نکته معتقد باشیم که همه خریداران یکسان نیستند! تمام تلاش خود را بکنیم تا بتوانیم محصولات، خدمات یا ایده ‌های مختلف خود را به خریداران بازار هدفمان به بهترین نحو ممکن عرضه کنیم.

این نکته نه تنها اولین نکته در آموزش فروش است بلکه یادگیری و به کار بستن آن در پکیج های آموزشی همواره مورد تاکید بوده است؛ یکی از تکنیک های معروف در پکیج های آموزش فروش اصول آقای کوین دُم Kevin Daum است. کوین در مدل آموزش فروش خود به ۴ اصل حیاتی اشاره می کند که معنی ابرویویشن آن غرش کردن می شود؛ 

غُرش کردن = Roar

آقای کوین یکی از مشاوران حوزه کارآفرینی در دره سیلیکون(Silicon Valley) ولی است؛ جایی که غول های بزرگی همچون فیسبوک، اچ پی و اَپل، جهان را مبهوت خود کرده اند؛ کوین مدل آموزش فروش خود را غُرش(Roar) گذاشته است؛ این مدل با ۴ معیار اصلی می تواند نقطه شروع یک آموزش فروش خوب باشد؛ در زیر به توضیح هر یک از آنها می پردازیم:

اصول آموزش فروش به مدل Roar

۱ـ Recognize؛ اولین نکته در فروش این است که مشتری خود را به خوبی بشانسیم و بدانیم که دقیقاً قرار است چه معامله ای با او داشته باشیم.

۲ـ Observe؛ سعی کنیم برای اینکه درک درست تری از نیاز و خواسته مشتری داشته باشیم از زاویه دید آنها به موضوعات نگاه کنیم! نه با لنز و دوربین خودمان.

۳ـ Acknowledge؛ به مشاهدات و اطلاعات بدست آمده از نتایج تحقیقات بازاریابی بیشتر بها بدهیم؛ بدانیم که داده های تحقیقات بازاریابی می تواند خیلی چیزها را عوض کند!

۴ـ Resolve؛ نتایج بدست آمده از تحقیقات بازاریابی می تواند ما را به راه حل مساله بازاریابی و فروش خود بسیار نزدیک کند. 

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

سید حجت بزاززاده؛ دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

تلفن: 02122733086 

ایمیل:  Info@mrioi.com

سایت آقای بازاریاب = بازاریابی صنعتی: Mrvisitor.ir

موسسه تحقیقات بازاریابی ایده = تحقیقات بازاریابی: Mrioi.com

آدرس: تجریش، غلام جعفری، پلاک 37، موسسه تحقیقات بازاریابی ایده.

Social Media