آموزش ساخت برند در بازاریابی گردشگری(قسمت اول)
در مطلب های قبلی در سایت مستر ویزیتور به بررسی جایگاه نام تجاری در بازاریابی صنعت گردشگری ایران پرداختیم در این مطلب تلاش کرده ایم تا نکته های لازم برای آموزش ساخت نام تجاری (برند) در بازاریابی گردشگری را بیاموزیم.
اولین گام در آموزش ساخت برند در بازاریابی گردشگری:
اولین گام در آموزش ساخت یک برند گردشگری این است که؛ برای محصول و خدمات گردشگری کشور ایران یک جایگاه بسازیم. در آموزش ساخت جایگاه برند گردشگری یک بازاریاب باید به ذهنیت گردشگران توجه نماید. در واقع بازاریاب باید با تبلیغ های مناسب محصول و خدمات گردشگری ایران را در ذهن گردشگران نهادینه کند. در این راستا بازاریاب با تغییر در بسته بندی ها و یا تغییر در قیمت؛ یک نقش تزئینی جانبی در ذهن گردشگران ایجاد می نماید و این همان جایگاه نام تجاری یا برند در بازاریابی گردشگری است. آموزش ساخت برند گردشگری تنها به ساختن جایگاه محدود نمی گردد اما؛ این مرحله اولین پیش نیاز در مراحل ساخت برند گردشگری می باشد.
دومین گام در آموزش ساخت برند در بازاریابی گردشگری:
برای ساخت یک برند گردشگری ابتدا بازاریاب باید به دنبال اولویت های صنعت گردشگری در کشور باشد. به عنوان مثال: یک بازاریاب باید بداند اولویت گردشگری کشور ایران چیست؟ بنا های تاریخی…، منظره های طبیعی مانند جنگل ها، کویر ها و یا سواحل دریا…، توریسم درمانی، ویژگی های مذهبی، هنر و صنایع دستی…. در این مرحله از آموزش ساخت برند گردشگری؛ بازاریاب یک اولویت را در صنعت گردشگری به عنوان اولویت کلیدی انتخاب می نماید. هر کشوری در صنعت گردشگری یک اولویت دارد به عنوان مثال اولویت فرانسه؛ هنر تئاتر و مد این کشور است.
سومین گام در آموزش ساخت برند در بازاریابی گردشگری:
سومین گام در ساخت برند گردشگری؛ مشارکت با ذی نفعان صنعت گردشگری ایران است. بازاریاب در این مرحله باید تلاش کند با صنایع ذی نفع ارتباط برقرار کند، این گونه صنایع می توانند با پشتیبانی های مناسب ساخت یک برند گردشگری را آسان تر نمایند. به عنوان مثال صنعت ظروف یک بار مصرف! در گردش های شهری تدارک دیده شده برای گردشگران خارجی، حداقل یک میان وعده به آن ها داده می شود. این میان وعده ها در ظرف های یک بار مصرف پلاستیکی عرضه می شوند. یا برای گردش های شهریِ گردشگران؛ مسئولین تور ها به اتوبوس ها و مینی بوس ها نیاز دارند… اگر صنایع و سایر بخش های ذی نفع به اهمیت نقش خود در صنعت گردشگری پی ببرند، برای برند گردشگری به یک تبلیغ کننده تبدیل می شوند و از آن پشتیبانی مالی و معنوی می نمایند.
در مطلب های بعدی به بررسی دیگر گام های لازم در آموزش ساخت برند در بازاریابی گردشگری خواهیم پرداخت.
- آقای بازاریاب = بازاریابی صنعتی
- موسسه تحقیقاتی ایده = تحقیقات بازار
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید: کانال تلگرام آقای بازاریاب | پیچ اینستاگرام بزاززاده