آقای بازاریاب، حامی کالای ایرانی
?>

همان طور که می دانید امروزه آموزش زبان بدن به بخش لاینفک مباحث آموزشی سازمان ها تبدیل شده است. در واقع آموزش زبان بدن یک ضرورت اجتناب ناپذیر است که باید بتوان با کمک آن ارتباط بهتری با شرکای خود برقرار کرد. مبحث آموزش زبان بدن در بیشتر شرکت های داخلی و خارجی به پرسنل آموزش داده می شود تا بتوانند فرآیند کاری خود را بهبود بخشند. به غیر از پرسنل بخش مدیریتی هر سازمان هم امروزه به آموزش زبان بدن بیشتر علاقمند شده است زیرا، مدیریت هر سازمان یا شرکتی با دانستن مفاهبم مورد نیاز در دوره های آموزش زبان بدن ارتباط بهتری با مدیران بالادستی و کارمندان خود برقرار می کند.

آموزش زبان بدن در شرکت هایی که تجارت خارجی را تجربه می کنند نیز بسیار مهم است زیرا در فرهنگ های مختلف تعابیر متفاوتی از زبان بدن را دارند که با آموزش این مفاهیم بهتر می توان به تجارت خارجی اقدام کرد.

با این وجود یکی از مباحث مهم در آموزش زبان بدن توجه به خطاهای رخ داده شده در زبان بدن است. این خطاها گاها در ارتباطات رخ می دهد که می توانند بر کیفیت ارتباطات اثرگذار باشد.

آیا زبان بدن نیز خطا می کند؟

هر انسانی در زندگی روزانه خود مرتكب خطاهای زبان بدن می شود. اين خطا ها هنگامی اهمیت بیشتری می یابد که صاحبان مشاغلی چون بازرگان ها در مراسمی چون جلسه های عمومی و یا مصاحبه ها ناخودآگاه به این خطا ها مبتلا می گردند.

زبان بدن می تواند باعث افزايش موفقيت فرد شود اما در گاهی مواقع آن دسته از پیام های غيركلامی منفی كه ما از روی عادت به ديگران عرضه می کنیم، نتايجی برخلاف آنچه انتظار داريم را ایجاد می کند: برخی از خطا های زبان بدن را در ادامه مورد بررسی قرارمی دهیم:

خطای اول: ورود طغيانی

هيچگاه به عنوان یک بازاریاب و بازرگان به شكل افتان و خيزان و یا بيمناک وارد اتاق جلسه و مذاکره و یا حتی مصاحبه نشويد. در كمال اعتماد به نفس و مستقيم حرکت کنید، این جمله را با خود تکرار کنیدکه؛ ” هدف من در این اتاق است”.

خطای دوم: چشم های افسرده و غمگین

از نگاه كردن به ديگران با چشم های افسرده بپرهيزيد. سخن گفتن را با چشم های خود آغاز کنید و تلاش کنید چشم های شما از شادی بدرخشد.

خطای سوم: افراط در پایین انداختن سر

اگر چه پایین انداختن سر در فرهنگ ایران و از نظر مذهبی امری پسندیده است اما افراط در این عمل نه تنها مانع از تأثيرگذاری چشم های شما می شود. بلکه شما را در وضعیت دفاعی قرار خواهد داد. تلاش کنید تا هم حدود فرهنگی و مذهبی را رعایت کنید و هم حالت دفاعی را القا ننمایید.

ادامه این مطلب جذاب از آموزش زبان بدن را در کتاب زبان بدن در بازاریابی و فروش بخوانید.


ممکن است به مقاله های زیر علاقمند باشید:

 

مطلب قبلیمطلب بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *