آموزش-بازاریابی-مجازی،-معرفی-محصول-در-تلگرام-یا-اینستاگرام, بزاززاده

آموزش بازاریابی مجازی، معرفی محصول در تلگرام یا اینستاگرام

شبکه های اجتماعی و تکنولوژی همواره بر روی فرآیند ها و آموزش  بازاریابی اثر گذار بوده است. از بین چندین شبکه ی اجتماعی که در دنیای کنونی کاربرد دارد، تلگرام و اینستاگرام برای کاربران ایرانی بسیار پر اهمیت است بنابر این، در دنیای کنونی تجارت دیجیتال بسیاری از مدیرانِ شرکت ها و ساز مان ها در تلاش هستند تا برنامه های آموزشی کارمندان خود را متحول کنند و  به آموزشِ بازاریابی مجازی با شبکه های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام بپردازند.

آموزش بازاریابی مجازی، معرفی محصول در تلگرام یا اینستاگرام

انتشار محتوای مناسب با توجه به زمان مناسب در این دو شبکه ی مورد علاقه مردمِ ایران می تواند فروش را متحول کند. بسیاری از بازاریابان تلاش می کنند تا در دوره های آموزش بازاریابی از طریق تلگرام و اینستاگرام شرکت نمایند تا بتوانند فعالیت های کاری موفقیت آمیزتری داشته باشند.

با توجه به بررسی رفتار کاربران ایرانی در استفاده از شبکه ی تلگرام و اینستاگرام می توان به این نتیجه رسید که لازم است یک بازاریاباب در آموزش بازاریابی به این نکته دست یابد تا در چه زمانی مطلب ها، تبلیغ ها یا عکس های مد نظر را بر روی این شبکه ها قرار دهد تا مورد استقبال مشتریان قرار گیرد و بتواند از این طریق مشتریان را به خرید محصول یا خدمت علاقه مند کند.

سحر خیزی در آموزش بازایابی با تلگرام و اینستاگرام

با توجه به شرایط کشور ایران و ترافیک اول صبح در بیشتر شهر های کشور؛ بسیاری از ایرانیان ناخود آگاه مجبورند در ساعت های اولیه صبح ترافیک صبح گاهی را تحمل کنند. بسیاری از این افراد در صف اتوبوس یا تاکسی منتظر می مانند تا نوبت آن ها فرا رسد. حال با توجه به این نکته در بسیاری از آموزش بازاریابی از طریق اینستاگرام و تلگرام تلاش شده است به بازاریابان آموزش کافی داده شود تا مطلب های مفید یا محصول و خدمت جدید خود را در بین ساعت های اولیه صبح بر روی این دو شبکه ی اجتماعی قرار دهند. کاربران مجبورند در ترافیک معطل شوند و این برای یک بازاریاب هوشمند یک فرصت منحصر به فرد است تا محصول خود را در فضای مجازی تلگرام یا اینستاگرام عرضه کند. ساعت های پر ترافیک صبح گاهی در ایران بین ساعت هفت تا نه صبح است که عالی ترین زمان برای معرفی و نمایش محصول در فضای شبکه های مجازی است. بسیاری از کاربران ایرانی در این بازه ی زمانی به بررسی حساب های کاربری خود در شبکه های اجتماعی می پردازند.

آموزش  بازاریابی در فضای مجازی نیازمند بررسی دقیق رفتار مصرف کنندگان است؛ بنابر این اولین نکته برای دست یابی به عادت مصرف کنندگان و موفقیت در فروش، داشتن تیم تحقیق بازار و بررسی رفتار مصرف کننده است. در آموزش  بازاریابی از طریق تلگرام یا اینستاگرام به بازاریابان آموزش داده می شود که تیم تحقیقات بازاریابی مکمل موفقیت یک بازاریاباب است؛ در نتیجه فعالیت بازاریاب در دنیای مجازی باید با فعالیت تیم تحقیق بازار و رفتار مصرف کننده در یک سو قرار گیرد.

در مطلب های آینده بیشتر به بررسی ابعاد دیگر این موضوع خواهیم پرداخت.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

38 دیدگاه روشن آموزش بازاریابی مجازی، معرفی محصول در تلگرام یا اینستاگرام

  • Avatar
    مریم گرمابی

    به نطر من با توجه به رواج استفاده زیاد مردم ما از شبکه های مجازی ، ونیازهایی که درجامعه وجود دارد متخصصان هر رشته می توانند با استفاده از این فضاها بار علمی مردم را بالا ببرند وچون سرانه ی مطالعه ی کتاب در ایران بسیار کم است ولی مردم پیامهای شبکه ی مجازی را بیشتر مطالعه می کنند پس می توان از این طریق مطالب آموزنده ومهم را ارائه داد …..
    مثال دیگری که به ذهن من می رسد با توجه به هزینه های بالا در مشاوره های خصوصی متخصصان هر رشته می توانند از طریق این امکانات با هزینه های کمتر یا به طور رایگان به مردم مشاوره بدهند مثلا در حوزه ی روانشناسی یا وکالت البته باید حتما تحصیلکرده ی این رشته ها باشند .موفق باشید.گرمابی.

  • Avatar
    مریم گرمابی

    با تشکر از مطالب آموزندهی شما به نطر من با توجه به رواج استفاده زیاد مردم ما از شبکه های مجازی ، ونیازهایی که درجامعه وجود دارد متخصصان هر رشته می توانند با استفاده از این فضاها بار علمی مردم را بالا ببرند وچون سرانه ی مطالعه ی کتاب در ایران بسیار کم است ولی مردم پیامهای شبکه ی مجازی را بیشتر مطالعه می کنند پس می توان از این طریق مطالب آموزنده ومهم را ارائه داد …..
    مثال دیگری که به ذهن من می رسد با توجه به هزینه های بالا در مشاوره های خصوصی متخصصان هر رشته می توانند از طریق این امکانات با هزینه های کمتر یا به طور رایگان به مردم مشاوره بدهند مثلا در حوزه ی روانشناسی یا وکالت البته باید حتما تحصیلکرده ی این رشته ها باشند .موفق باشید.گرمابی.

  • Avatar

    یک بازاریاب موفق کسی است که اول نیازها و کاستی های مشتریان خود را شناسایی کرده و برای رفع کمبودها در فضای مجازی که سرعت بیشتری در ارایه خدمات به افراد را دارا میباشد اقدامات لازم را فراهم نماید

    • Avatar
      مینا جعفر صابونچی

      با سلام و عرض احترام

      مچکرم از زمانی که اختصاص دادید
      موفق باشید

  • Avatar

    اپلیکشن های اجتماعی بهترین و سریعترین و راحت ترین راه موفق بازاریابی و تبلیغات و حتی فروش و نظر سنجی است
    همه مردم به گونه ای به این اپلیکشن ها اعتیاد پیدا کردند و بیشتر زمان روزمره خود را در این دنیای مجازی میگذرانند
    ما از طریق همینگونه اپلیکشن ها به راحتی از نظرات مشتری های خود مطلع میشویم و حتی در فروش خود راه های جدید را با توجه به سلایق مختلف راه اندازی و ارائه میکنیم
    البته باز هم باید به این مطلب توجه کرد که افراد باید دانش لازم برای استفاده و ارائه خدمات در اینگونه اپلیکشن ها را داشته باشند
    اینگونه اپلیکشن ها خوبی های زیادی دارند
    از جمله امکان دسترسی راحت به مطالب
    بازدید راحت مطالب و ……..
    نبود زمان محدود جهت تبلیغات و……….
    و خیلی موارد دیگر
    البته به شرطی که از این اپلیکشن ها بدرستی استفاده شود

    • Avatar
      مینا جعفر صابونچی

      با سلام و ادب
      سپاسگزارم که زمان خود را اختصاص به خواندن مطلب دادید.

  • Avatar
    آرش صفایی مهرو

    به نظر من با توجه به مجازی بودن بازار یابی از طریق شبکه های مجازی در کشور خودمان‌ نمی تواند ترفیع مناسبی برای جذب مشتریان باشد.. چرا که هیچ‌گونه قوانین‌مشخصی در زمینه توسعه تبلیغات مجازی و حمایت از مصرف کنندگان وجود ندارد…

  • Avatar

    درود بر همگي، اين كه مثل هميشه مطلب هاي مفيد و به روز را ارائه مي نماييد منجر به اين مي شود كه هر چه بيشتر با قابليت هايي شبكه هاي اجتماعي آشنا شويم،‌ بنابراين هم چنان كه خودتان فرموده ايد منتظر بخش هاي بعدب هستم.
    با سپاس.

    • Avatar
      مینا جعفر صابونچی

      با سلام و ادب خدمت شما
      از این که زمان گرانمايه خود را به خواندن مطلب اختصاص دادید سپاسگزارم

  • Avatar
    نغمه فرزیان

    شبکه های اجتماعی از قبیل نرم افزار های محبوب تلگرام و اینستاگرام در زمینه بازاریابی در کشور ما پیشرفت خوبی داشته ، بازاریاب های شبکه های اجتماعی برای موفق بودن در کار خود باید به این نکات بپردازند:زمان انتشار پست مربوطه خوددر شبکه ها،تبلیغات در دیگر صفحات و تبادل تبلیغات خود برای جذب بیشتر بازدید کننده،توضیحات لازم در مورد کالا(محصول) همراه با اطلاعاتی مانند قیمت و خصوصیات آن کالا به همراه تصویر.با این روش بازدید کننده اطلاعات کاملی از پست دریافت کرده.
    از همه مهم تر امنیت پرداخت اینترنتی می باشد که در بسیاری افراد سود جو از راههای مختلف به کلاه برداری میپردازند .شخص بازاریاب با دادن اطمینان خاطر و با داشتن نماد اطمینان پرداخت اینترنتی آسودگی خاطر را در پرداخت هزینه کالا به مشتریان خود میدهد.

  • Avatar
    مریم فرهادی

    با عرض سلام
    رسانه های اجتماعی social media یک تحول بزرگ در سهولت و سرعت برقراری ارتباطات میان فردی ، گروهی و عضو شدن در شبکه های اجتماعی بوجود آورده است . البته آموزش از راه دور و بکارگیری خلاق فضای مجازی میتواند دامنه یادگیری و استفاده از تجارب و دیدگاه های صاحبنظران و متخصین بازار یابی و مدیریت بازرگانی نوین رو در ابعاد محلی ، ملی و بین المللی را توسعه دهد و روند تکاملی دانشجویان رشته مدیریت بازرگانی بین الملل رو بهبود بخشد. هر تجربه بازاریابی در هر فرمت ویا قالب فضاهای مجازی وبویژه در سبک ارایه آمار و نمودارهای فنی و اسلایدهای آموزشی می تواند در ارتقای علمی و فنی دانشجویان نقش مهمی را ایفا نماید.
    مریم فرهادی – دانشجوی رشته مدیریت بازرگانی بین الملل

    • Avatar
      مینا جعفر صابونچی

      با سلام و ادب خدمت شما
      از این که زمان گرانمايه خود را به خواندن مطلب اختصاص دادید سپاسگزارم

  • Avatar
    سعید نجاران

    با سلام ، به نظر من چون برای شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام قوانین خاص مالیاتی و اقتصادی خاصی تعیین نشده است، امروزه بسیار شاهد استفاده از اینگونه تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی هستیم اما باید به این نکته توجه کنیم که :
    تبلیغات بسیار زیاد بیشتر اوقات موجب اعصاب خوردی کاربران خواهد شد و معمولا کاربران بدون توجه به آنان از کنار اینگونه تبلیغات خواهند گذشت

  • Avatar
    علیرضا شعبانی اصل

    با نگاه به پیشینه دایناسور ها میبینیم که نتونستند با تغییرات محیطی تغییر کنند و به همین دلیل منقرض شدند برای بودن و رقابت در بازار الان و اینده نیازمند استفاده از تکنلوژی روز برای کسب خود هستیم که منبع کم خرج ولی پر درامدی است که سود ایانی نسیب ما میکند

  • Avatar
    مرتضی جهرمی

    بازاریابی مجازی علاوه بر اینکه از لحاظ مکان و زمان تبلیغات محدودیتی ندارد خیلی موثر برای جلب مشتری میباشد در صورتی که بتواند محصولات خود را طبق نیاز مشتریان به روز و با کیفیت بالایی ارائه کند و از آنها پشتیبانی کند که این امر به کاهش هزینه تبلیغات و افزایش بهره وری کمک شایانی میکند.

  • Avatar

    امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن شبکه های اجتماعی محبوبی همچون اینستاگرام و تلگرام عمل بازاریابی به راحتی قابل انجام است . اگرچه ک اینگونه شبکه ها سریع ترین و راحت ترین راه برای بازاریابی میباشند اما به دلیل عدم وجود قوانین مشخصی در جهت کنترل تبلیغات قطعا بازاریابی از طریق این شبکه ها نمیتواند بهترین راه باشد .
    پس برای استفاده از اینگونه شبکه ها قطعا افراد باید از دانش و آگاهی بالایی برخوردار باشند .

  • Avatar
    محمد اسدی مطلق

    با سلام خیلی درسته که صبحها مردم گوشی هاشونو چک می کنن چون چند ساعت از ندیدن صفحاتشون گذشته حتی رادیو ها هم در اوایل صبح بیشتر آگهی پخش می کنن البته قبل از خواب هم همه عادت دارن که صفحات اجتماعی رو ببینن و این زمان ها برای تبلیغات مناسبه و این شبکه ها برای تبلیغات خیلی کارآمد هستند چون افراد خیلی اونجا زمان صرف می کنن

  • Avatar
    مریم پیکانی

    باسلام
    بنظر من خرید و سفارش اینترنتی اونطور که باید در ایران جا نیفتاده.
    و هنوز خیلی هاهستن که ترجیح میدن با وجود ترافیک و مسائل و مشکلات دیگه حضوری به فروشگاه رفته و خرید کنند.از طرفی بنظر من ساعات پایانی شب هم زمان بسیار خوبی برای تبلیغ میتونه باشه.چون اون زمان فکرها ازاد هستند و تصمیم گیری بهتر انجام میشه

  • Avatar
    محمد نوجوان

    به نظر بنده امروزه در تمام دنیا از این تکنولوژی استفاده میکنند وچه بسا با برنامه ریزی دقیق میتوان از این ۲تکنولوژی در ساعات اولیه صبح به خوبی برای تبلیغات استفاده نمودوچه بسا باید فرهنگ سازی شود که در کمترین زمان هم از این تبلیغات استفاده شود

  • Avatar

    به نظر من امروز استفاده از شبکه های اجتماعی خیلی مفید هم باعث کم شدن ترافیک هم که مردم با محصولات بیشتری مشاهده می کن

  • Avatar

    به نظر من استفاده از شبکه های اجتماعی هم از ترافیک کم میکن و هم باعث ميشه که هم میزان بازدید از محصول بالا میر وهم بیشتر ميشه برای انتخاب آنها وقت گذشته

    • Avatar
      مینا جعفرصابونچی

      با سلا و ادب خدمت شما
      از این که مطلب را خواندید بسیار خرسندم

  • Avatar

    فضاهایی مثل تلگرام و اینستاگرام علاوه بر مفید بودن تو زمینه بازاریابی، با توجه به نیاز نداشتن به سرمایه برای راه اندازی یا هزینه های مالیات و… میتونن حتی به عنوان یه فروشگاه اینترنتی شخصی کوچیک هم کاربرد داشته باشن. و اخیرا هم کسب و کار های اینچنینی رو توی این شبکه ها زیاد میبینیم.

  • Avatar
    لیلا علیزاده

    امروزه استفاده از این بازارهای مجازی نه تنها در کشور ما بلکه در کل دنیا بسیار مرسوم شده چرا که افراد بیشتر مایل هستند به سمت راحتی وراحت طلبی پیش روند و همین تبلیغات در صفحات مجازی میتواند میزان فروش محصولی را تا اندازه قابل ملاحظه ای افزایش دهد. به شرط اینکه بازاریابان وفعالآن این شبکه‌ها آموزش های لازم را دیده باشند مبنی بر اینکه چه زمانی مطالب وتبلیغات محصولات خود را قرار دهند که بیشترین بازدید را داشته باشند وهم مردم رآبه خرید تشویق کنند.

  • Avatar

    سلام

    ضمن تشکر از مطالب عالیتون
    از دوستانی که در این بخش حضور دارند کسی با اپلیکشن ادفون در رابطه با تبلیغات در اینستاگرام کار کرده ؟

    من اپلیکیشن رو گرفتم و میخوام بدونم میشه بهش اطمینان کرد یا نه ؟!

    منتظر نظرتون هستم
    سپاس

    • Avatar

      من باهاش کار کردم ، البته چند ماه پیش برای فالوور گیری در اینستاگرام .
      ۱۰۰% پیشنهاد میدم

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

سید حجت بزاززاده؛ دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

تلفن: 02122733086 

ایمیل:  Info@mrioi.com

سایت آقای بازاریاب = بازاریابی صنعتی: Mrvisitor.ir

موسسه تحقیقات بازاریابی ایده = تحقیقات بازاریابی: Mrioi.com

آدرس: تجریش، غلام جعفری، پلاک 37، موسسه تحقیقات بازاریابی ایده.

Social Media