آموزش بازاریابی با تمرکز بر بازار مصرف کنندگان فیزیکی

آموزش بازاریابی با تمرکز بر بازار مصرف کنندگان فیزیکی

 مفهوم بازار، مفهوم آشنایی برای بسیاری از افراد است اما؛ بازار داری بخش های متعدد و گوناگون است. در این مطلب به آموزش بازاریابان با تمرکز بر بازار مصرف کنندگان فیزیکی می پردازیم زیرا، هنگامی که شخص بازاریاب تحت آموزش بازاریابی قرار می گیرد باید توانایی تشخیص انواع بازار را داشته باشد. بازار مصرف کنندگان فیزیکی از جمله بازار هایی است که دارای زیر شاخه های متعددی است و به همین علت بسیاری از شرکت ها در تلاش هستند تا در آموزش بازاریابی شرکت خود  نیرو های فروش و بازاریاب خود را با این بازار آشنا نمایند.

بازار مصرف كنندگان فيزيکی

بازار مصرف کنندگان فیزیکی دارای زیر بخش هایی می باشد که باید برای موفقیت بازاریابان، بتوانید این زیر بخش ها را در آموزش های بازاریابی شرکت خود اعمال نمایید.

  • بازار خرده فروشی غذا مانند بازار های كشاورزان، بازار های ماهی، بازار های مغازه های خواربار فروشی.
  • بازار های خرده فروشی مانند؛ بازار های عمومی، ميدان های بازار مانند، خيابان های اصلی شهر، چهار سوق ها، بازار های شب، مراكز و فروشگاه های خريد.
  • فروشگاه های بزرگ مانند؛ سوپر ماركت ها، هايپر ماركت ها و فروشگاه های تخفيف خورده.
  • بازار های حراجی تک كاره به عنوان مثال: فرآيند خريد و فروش كالا ها و خدمات با پيشنهاد مزايده به آن ها، و مزايده گذاشتن و بنابراين فروختن محصول مورد نظر به بالاترين پيشنهاد خريد كننده.
  • بازار های كالا های استفاده نشده مانند؛ بازار های Flea.
  • و در نهایت بازار های موقت مانند نمايشگاه ها.

تمامی بازار هایی که در بالا ذکر کردیم  از جمله بازار هایی می باشد که شناخت آن برای موفقیت یک بازاریاب ضروری می باشد و به همین علت در آموزش فروش و همچنین آموزش بازاریابی، مدرسین تلاش می کنند که به این بازار ها اشاره نمایند. دوره های آموزش بازاریابی هر شرکتی برای موفقیت باید توجه ویژه ایی به بازار مصرف کنندگان فیزیکی داشته باشد بنابر این بسیاری از آموزش های بازاریابی بر این مفاهیم تاکید دارند.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

1 دیدگاه روشن آموزش بازاریابی با تمرکز بر بازار مصرف کنندگان فیزیکی

  • Avatar

    مهمترین چیز آشنایی با بازاری هست که میخواهیم در آن بازاریابی کنیم که محصول یا خدمات خود را ارائه دهیم
    شخص بازاریاب باید با بازار موجود در حیطه کاری خود آشنایی داشته باشد
    زیر مجموعه های آن را بشناسد
    مشتری های آن را بشناسد و خیلی موارد ریز و درشت دیگر
    به نظر من همیشه باید بازار را کاملا برای شخص بازاریاب که چه شرایطی دارد چه امکانات و موانعی دارد معرفی کرد
    تا بازاریاب بدون هدف جلو نرود

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

سید حجت بزاززاده؛ دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

تلفن: 02122733086 

ایمیل:  Info@mrioi.com

سایت آقای بازاریاب: Mrvisitor.ir

کلینیک مشاوره بازاریابی ایده: Mrioi.com

آدرس: تهران، تجریش، غلام جعفری، پلاک 37.

Social Media

سوالات خود را آنلاین بپرسید!