آقای بازاریاب، حامی کالای ایرانی
?>

به عنوان یک بازاریاب تاکنون چه میزان با مفهوم بهینه کردن سبد کالا آشنا بوده اید و به اهمیت آن توجه کرده اید؟ در فروش توجه به این نکته اهمیت زیادی دارد بنابر این امروزه سازمان ها و شرکت ها در آموزش بازاریابی به فروشنده های خود به این مفهوم تمرکز می کنند.

آموزش بازاریابیِ بهینه کردن سبد کالا

در آموزش بازاریابی و در اولین قدم برای شروع توجه به این نکته مهم است که شما به عنوان یک بازاریاب بدانید که هدف هر مجموعه بازرگانی، فعالیت در جهت کسب سود با مناسب ترین حجم فعالیت و سرمایه گذاری است که شرکت های پخش نیز از این قاعده مستثنی نیستند. پس رعایت پاره ای نکته ها در تکمیل سبد کالایی ضروری است.

سبد کالای شرکت را بهینه کنید…

ایجاد ترکیب مناسب کالا در سبد کالایی هر شرکتی به طور کلی یکی از وظایف شبکه های تخصصی توزیع و فروش است که در آموزش بازاریابی تبدیل سبد کالایی بهینه تولید کننده به سبد کالایی بهینه مشتری مد نظر است. در همین راستا، شرکت های پخش و سایر واسطه ها ایجاد سبد کالایی مناسبی را که بتواند بخش قابل توجهی از نیازمندی های مشتری را تامین کند مد نظر قرار می گیرد. امروزه در آموزش بازاریابی به بازاریابان  به منظور ایجاد سهولت در خرید مشتریان، شرکت های پخش و سایر واسطه ها سعی دارند سبد نسبتا کاملی از محصول های مورد نیاز مشتریان را توزیع کنند.

همیشه به این مسئله توجه کنید که جلوگیری از شلوغی و حجیم شدن سبد کالایی و تکمیل یا جور کردن سبد کالایی  هر شرکت به معنی توزیع هر محصول با هر کیفیتی نیست، زیرا هر مغازه بخش خاصی از کالا های مورد نیاز خود را با توجه به سقف اعتباری شرکت و چک های پرداختی و ترکیب کالا های موجود در سبد شرکت؛ می تواند از یک مجموعه پخش تامین کند. این نکته در آموزش بازاریابی بسیار مهم است که حجیم شدن سبد کالایی شرکت، هزینه ‌های انبارداری و کنترل شرکت را افزایش می‌دهد و در بلند مدت شرکت را در باز پرداخت وجه کالا های خریداری شده با مشکل مواجه می ‌کند. در آموزش بازاریابی به بازاریابان تاکید می شود که گاهی شلوغی سبد کالایی شرکت ها، جز مسائل و پیامد های آن فایده دیگری برای آن ها ندارد.

توجه به این نکته ها در آموزش های بازاریابی می تواند فعالیت بازاریابان را متحول کند و موفقیت آن ها را تضمین نماید.

تهیه و تدوین: تیم تولید محتوا


 ممکن است به مقالات زیر علاقمند باشید :
سیستم توزیع و جایگاه آن در بازاریابی

 

مطلب قبلیمطلب بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *