Skip to main content

آموزش اصول بازاریابی؛ قیمت گذاری محصول

By اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۷مقالات تخصصی بازاریابی

آموزش اصول بازاریابی؛ قیمت گذاری محصول و استراتژی عصاره کشی بازار

یکی از مهم ترین مباحثی که در آموزش اصول بازاریابی می تواند نقش مهمی در موفقیت اشخاص در کسب و کار داشته باشد مسئله قیمت گذاری محصولات تولید شده یا خدمات ارائه شده می باشد. شما به عنوان یک تولید کننده هنگامی که محصولی را تولید می کند و یا هنگامی که قرار است خدمتی را ارائه دهید باید به عنوان یکی از مسائل مهم در آموزش اصول بازاریابی، به تعیین قیمتی مناسب توجه کنید.

  • قیمت های ارائه شده باید معقول و منطقی باشد تا بتوان با قیمت های مناسب مشتری را جذب کنید.
  • قیمت های تعیین شده علاوه بر این که باید معقول باشند اما باید هزینه های تولید محصول یا خدمت شما به مشتری را نیز پوشش دهند زیرا، در غیر اینصورت کار و کاسبی شما زیان خواهد داد.

آموزش اصول بازاریابی و تعریف قیمت

با این تفاسیر ابتدا باید شما بتوانید در آموزش اصول بازاریابی، با مفهوم قیمت آشنا شوید. قیمت گذاری به معنای تعیین ارزش مادی برای کالای تولید شده یا خدمت ارائه شده است.

آموزش اصول بازاریابی و شیوه  عصاره کشی در قیمت گذاری

در آموزش اصول بازاریابی شیوه های قیمت گذاری می تواند متفاوت باشد به عنوان مثال: یکی از مسائل مهم در آموزش اصول بازاریابی در تعیین قیمت این است که، برخی شرکت ها در هنگام ارائه محصولات جدید خود، قیمت ها را در سطوح بالا تعیین می کنند. این کار به اصطلاح استراتژی عصاره کشی بازار نام دارد. این کار در ابتدای ارائه محصول می تواند مفید باشد در واقع تا موقعی که سر و کله رقبا پیدا نشود!، قیمت بالا حاشیه سود را بالا می برد و دورنمای حوزه فعالیت شما را روشن و پرسود برای رقبا به تصویر می کشد درست در همین موقع، رقبا این دورنما را مشاهده می کنند و تمایل پیدا می کنند به سمت مدل کسب و کار شما جذب شوند. در آموزش اصول بازاریابی پس از ایجاد این حالت باید شیوه عصاره کشی بازار را متوقف کرد. در چنین شرایطی شرکت ها با کم کردن قیمت هایشان دو هدف را دنبال می کنند؛

  • ابتدا با این شیوه درونمای جذابیت را برای رقبا کاهش می دهیم تا از حوزه کسب و کار متفرق شوند.
  • دوم این که با کاهش قیمت، سطح گسترده تری از مشتریان را پوشش می دهید و می توانید بهتر با رقبای بازار رقابت کنید.

در آموزش اصول بازاریابی سیر تکاملی عصاره کشی بازار با قیمت بالا و سپس روند کاهش قیمت یک روند پُر افت و خیز است که باید با زمان بندی های مناسب رخ دهد تا هم بتوان مشتریان را به شیوه ای مناسب جذب کرد و هم سود و ضرر های کسب و کار را با شیوه ایی مناسب تعدیل نمود.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

 

 

شماره تماس جهت مشاوره!