Skip to main content

آموزش اصول بازاریابی، رضایت مشتری

By اردیبهشت ۲, ۱۳۹۷مقالات تخصصی بازاریابی

آموزش اصول بازاریابی، عدم رضایت مشتری 

یکی از موارد مهم در آموزش اصول بازاریابی رضایت مشتری است. اگر بخواهیم در ارتباط با تاثیر رضایت مشتری بر کسب و کار واقع بین باشیم و منصفانه نظر دهیم باید بگوییم جواب تیتر مقاله ما به طور قطع ۱۰۰% است. یعنی در آموزش اصول بازاریابی؛ تاثیر رضایت مشتری بر فعالیت شما آن چنان زیاد است که نمی توانید بی تفاوت از کنار آن رد شوید.طبق یک آمار مشتریان از هر چهار خریدی که انجام می دهند از یک خرید خود ناراضی هستند. با این وجود کم پیش می آید که شکایت کنند در واقع ۵% درصد آن ها شکایت می کنند و مابقی این نارضایتی را با خود حمل می کنند و مانند یک ویروس واگیردار آن را به بقیه افراد منتقل می کنند. درست مثل یک ویروس سرماخوردگی یا آبله…

آن ها به جای شکایت راه بدتری را انتخاب می کنند! یا خرید خود را از فروشگاه شما به میزان چشمگیری کاهش می دهند و یا کلا فروشگاه شما را کنار می گذارند. یا از همه بدتر تبلیغات دهان به دهان انجام می دهند آن هم با مضمون بی کیفیت بودن کار شما…نگران نباشید این کار برای شما مجانی انجام می دهند یک تبلیغ دهان به دهان با مضامین منفی از کسب و کار شما از این بدتر چه می خواهید؟؟

در آموزش اصول بازاریابی این آمار تکان دهنده به خوبی نشان می دهد که رضایت مشتری باید سرلوحه تمام فعالیت های فروش و بازاریابی باشد. همچنین در آموزش اصول بازاریابی به این مورد هم اشاره می شود که به طور قطع چون تنها ۵% درصد از مشتریان راه شکایت کردن را پیش می گیرند نمی توان به آمار ثبت شکایات برای سنجش رضایت مشتری یا عدم رضایت او بسنده کرد.

سنجش رضایت مشتری عاملی مهم در آموزش اصول بازاریابی!

خیلی از شرکت ها با ارتباط تلفنی از مشتریان خود به دنبال پی گیری شکایات یا رضایت آن ها هستند و یا پرسشنامه های تصادفی را معیاری برای سنجش رضایت مشتری در نظر می گیرند. بعضی از شرکت ها راه کار های جالب تری دارند و موضوع خرسندی یا عدم خرسندی از محصولات رقیب را از مشتریان خود جویا می شوند تا به قوت و ضعف های خود پی ببرند.

سنجش رضایت مشتری به طور غیر مستقیم

در آموزش اصول بازاریابی یک راه عالی برای سنجش رضایت مشتری این است که از او بپرسید آیا قصد خرید مجدد را دارد یا خیر؟ مشتریان راضی حتما به این سوال پاسخ بله می دهند و شما به طور غیر مستقیم به رضایت او پی می برید. همیشه و در هر حال مشتریان خود توجه کنید زیرا آن ها علت بقا کسب و کار شما هستند و اگر ناراضی از شما جدا شوند بدانید که کسب و کار شما به شدت با نوسان روبرو می شود.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

 

شماره تماس جهت مشاوره!