Skip to main content

آشنایی با کتاب زبان بدن در بازاریابی و فروش(حالت پاها)

همان طور که می دانید زبان بدن می تواند حقایقی را از آن چه که در ذهن فرد می گذرد روایت کند. زمانی که فردی چیزی به زبان نمی آورد با حرکات زبان بدن خود می تواند مسائل مختلفی را بازگو نماید. حرکات چشم، نوع نشستن و یا دست دادن . یا حتی زدن عینک یا برداشتن آن همگی می توانند نشان دهنده ی مفهومی در زبان بدن باشند.

در این مطلب قصد داریم به بیان حالت پا ها و تفسیر این حرکات در زبان بدن بپردازیم. پس با ما همراه باشید تا بتوانید نگرشی بهتر نسبت به زبان جسم و تاثیر آن بر کسب و کارتان داشته باشید.

“پاهای تا شده آمریکایی

حالت پا های تا شده امریکایی به این شکل است که معمولا یک پا بر روی پای دیگر قرار می گیرد اما، دو پا به هم نمی چسبند بلکه دو پا با یکدیگر فاصله دارند و در بعضی موارد فرد با دست های خود پای خود را نیز می گیرد این حالت بیانگر یک نگرش مشاجره ایی و رقابتی است در چنین شرایطی فرد بر روی مواضع خود بسیار پا فشاری می کند و تمایلی به تغییر ندارد. چنین افرادی انعطاف پذیر نیستند بلکه بسیار یک دنده می باشند.

پاهای بر روی هم قرار گرفته در حالت ایستاده

در بسیاری از کنفرانس ها و یا مهمانی ها این حالت بسیار دیده می شود؛ در چنین شرایطی افراد در حالت ایستاده یک پای خود را در قسمت زانو کج کرده و بر روی پای دیگر به حالت کج قرار می دهند و دست به سینه می شنود، سر پنجه پا ها با یکدیگر فاصله دارند، اما ترکیب این حالت با دست های تا شده بیانگر این است که فرد در جمعی قرا گرفته که با بیشتر افراد غریبه است. اگر چه افرادی که این حالت ترکیبی را به نمایش می گذارند وانمود می کنند که خوشحال هستند و یا لبخند می زنند اما، قطعا این افراد راحت نیستند و اعتماد به نفسشان نیز به علت قرار گرفتن در یک جمع نا آشنا به شدت کاهش یافته است در مقابل، افرادی که دست هایشان را باز گذاشته اند و یا بر روی یک پا تکیه داده و  پای دیگرشان را به سمت افراد دیگر به سمت جلو نشانه رفته اند افرادی هستند که سایر افراد حاضر در جمع را می شناسند.کتاب زبان بدن در بازاریابی و فروش

همان طور که مطالعه کردید حتی حرکات پا نیز می تواند تفاسیر مختلفی را منعکس کند و به بیان دیگر زبان بدن می تواند با مخاطب خود صحبت کند و آن چه که در ذهن ها می گذرد را منتقل نماید. بنابر این با اطلاع از زبان بدن بهتر می توان کسب و کار خود را مدیریت و سازماندهی کرد و در نهایت موفقیت های بیشتری را می توان کسب نمود.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

 

شماره تماس جهت مشاوره!