آشنایی با عشق برند, بزاززاده

آشنایی با عشق برند

به نقل از راغه و همکارانش در(۲۰۱۲) دهه های اخیر شاهد تحقیقات بی سابقه در زمینه محبوبیت و عشق بوده ایم. که با مقاله روبیندر سال ۱۹۷۳ شروع شد. او عشق را با این اصطلاح معرفی کرد: گرایشی است که یک فرد برای یک فرد خاص دیگر دارد، که با تمایل به فکر، حس و رفتار خاص نسبت به فرد دیگر، همراه است.

استرانبرگ در سال ۱۹۸۶ نظریه مثلثی خود را درباره ۳ عامل تشکیل دهنده عشق بیان کرد: صمیمیت، شور و شوق و قضاوت یا تعهد. همچنین ساختار بی بعد عشق توسط برخی دانشمندان مطرح گردید بعدها آنها معیار عشق پرشور را ارائه دادند. آرن (۱۹۸۶) این نظریه را بیان کرد که عشق خود به خود گسترش می یابد. متعاقبا دانشمندان مواردی برای اندازه گیری احساسات مربوط به عشق مانند: اعتماد، مراقبت، احترام، توجه به خوشبختی یکدیگر، تعهد، و قبول داشتن یکدیگر. شیمپ و مادن در سال ۱۹۸۸ یک مدل ادراکی به نام روابط مصرف کننده با کالا را مطرح کردند که از تئوری مثلثی عشق (استرانبرگ ۱۹۸۶) الهام گرفته بود، که در آن سه عضو عشق (صمیمیت، شور و شوق، و قضاوت یا تعهد) به دوست داشتن، تمایل، و قضاوت یا تعهد در زمینه مصرف تبدیل شده بود. این سه عامل به احساس و ابراز وفاداری به محصول مصرفی کمک فراوانی می کند.

فورنییر در سال ۱۹۹۸ به این سوال که آیا مصرف کنندگان می توانند احساس محبوبیت را نسبت به یک محصول داشته باشند یا خیر، پاسخ می دهد و به این می پردازد که چنین احساسی شاید وجود داشته باشد و شاید این احساس در مصرف کننده ها توسعه یابد. می توان برای برند با عنوان درجه وابستگی و شور و اشتیاق احساسی که یک فرد برای یک نام محصول تجاری خاص دارد، معرفی کرد. محبوبیت مصرف کنندگان دارای این مشخصات می باشد:

  • اشتیاق به برند
  • وابستگی به برند
  • ارزیابی مثبت برند
  • احساسات مثبت در پاسخ به عملکرد برند
  • اظهار محبوبیت نسبت برند

درباره نویسنده

دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیتم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشتم و در کنار کارهای روزمره ام، روایت قهرمانان تولید و کارآفرینی کشورم را به نگارش در می آورم؛ چراکه به این اعتقاد دارم در کنار علم باید تجربه را نیز کسب کرد و چه بسا تجربه بالاتر از علم باشد!

0 دیدگاه روشن آشنایی با عشق برند

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

آمار بالای 85 هزار واحد صنعتی در کشور که بخش عمده ای از تولید ناخالص ملی کشور عزیزمان را تشکیل می دهند از یک طرف و واحدهای صنعتی تعطیل شده از طرف دیگر، ضرورت بحث بازاریابی صنعتی را بیش از پیش نمایان می کند. من و دوستانم در راستای حمایت واقعی از کالا و خدمات ایرانی در امر تحقیقات بازاریابی و بازاریابی صنعتی همت گماشتیم. شاید بتونیم کمکتون کنیم تا بدانید اندازه بازار شما چقدر است؟ سهم بازار رقبا چقدر است و تا چه اندازه شانس موفقیت دارید؟ البته در کنار این کار به معرفی واحدهای صنعتی موفق هم پرداختیم تا شاید برایتان خط فکری جدیدی رقم بزنن.

ایمیل:  Info@bazazzade.ir

تلفن: 02122733086 

سایت شخصی: Bazazzade.ir

موسسه تحقیقات بازاریابی ایده: Mrioi.com

آدرس: تجریش، غلام جعفری، پلاک 37، واحد 305، موسسه تحقیقات بازاریابی ایده.

Social Media