آشنایی با شش کلاه تفکر در بازاریابی (بخش اول)

بازاریابی و تفکر با یکدیگر ارتباط تنگاتنگی دارند. تفکر کردن یکی از منابع بشری است که می توان آن را نامحدود در نظر گرفت. منظور ما از نامحدود این است که هر انسانی اگر بخواهد، می تواند در حد بی نهایت به تفکر بپردازد. این روند در بازاریابی هم صادق است و یک بازاریاب برای این که جز بهترین های رشته خود باشد نیازمند تفکر های اصولی و هدفمند است. اگر بازاریاب از سطح فکری ای که دارد راضی باشد این امر نشان دهنده این است که؛ او در بازاریابی به شدت ضعیف است. این حالت نشان دهنده این است که چنین بازاریابی به همین سطح از توانایی های خود دلخوش است و گمان می کند این سطح از توانایی و تفکر کفایت می کند!

بازاریابی و مشکل اساسی در تفکر

یکی از مشکل های اساسی در تفکر و اندیشیدن برای بازاریابان این است که آنان در هنگام تفکر سردگم و گیج می شوند و این روند کار را برای آنان دشوار می کند. در واقع آن ها تمایل دارند که همزمان کار های متعدد و خوبی را تجربه کنند ولی در این بین احساس، امید، خلاقیت و منطق نیز به آنان حمله ور می شود و به همین دلیل وضعیت آنان در هنگام تفکر مانند فردی است که بین زمین و هوا معلق مانده است.

مزایای این روش

روش شش کلاه تفکر برای رهایی از سردگمی در تفکر و تصمیم ها شکل گرفته است تا بتواند به فرد بهترین راهکار را برای تفکر ارائه کند. با استفاده از شش کلاه تفکر فرد می تواند اندیشه خود را هدایت کند. بازاریابی که از شش کلاه تفکر برای اندیشیدن به مسائل کاری خود بهره می برد یاد می گیرد که، اندیشه خود را به شکل هدفمندتر و صحیح تری هدایت کند. در روش شش کلاه تفکر به بررسی کلاه قرمز، کلاه سیاه، کلاه سبز، کلاه زرد، کلاه آبی و کلاه سفید می پردازیم. هر کدام از این کلاه ها بیانگر یک روش خاص برای تفکر برای بازاریابی است که تصمیم گرفته است از هر کدام از این روش ها بهره ببرد. در مطلب های بعدی به طور جداگانه به بررسی هر کدام از این کلاه ها خواهیم پرداخت با ما همراه باشید…

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

  

دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

سید حجت بزاززاده؛ دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

تلفن: 02122733086 

ایمیل:  Info@mrioi.com

سایت آقای بازاریاب = بازاریابی صنعتی: Mrvisitor.ir

موسسه تحقیقات بازاریابی ایده = تحقیقات بازاریابی: Mrioi.com

آدرس: تجریش، غلام جعفری، پلاک 37، موسسه تحقیقات بازاریابی ایده.

Social Media