Skip to main content

آشنایی با زبان بدن در بازاریابی و فروش

یکی از مسائل مهم در علم بازاریابی آشنایی با زبان بدن است. زبان بدن شامل تمام حرکات بدن انسان می شود که هر کدام می تواند حامل پیامی مختلف به مخاطب خود باشد. در فروش و بازاریابی شناخت هر پیامی که از طریق زبان بدن منتقل می شود بسیار مهم است زیرا بازاریاب یا فروشنده می تواند با دریافت پیام هایی که از زبان بدن مخاطب خود دریافت می کند تصمیم گیری بهتری داشته باشد.

یکی از بخش های زبان بدن، نگاه ها  و حرکات چشم ها است که هر کدام تعبیر های متفاوتی دارند. بعلاوه نگاه و حرکات چشم در فرهنگ های مختلف تفاسیر متفاوتی خواهند داشت. گاهی حرکتی که در فرهنگی پسندیده محسوب می شود در فرهنگ دیگر ناخوشایند است. در این شرایط بازاریاب و فروشنده ایی که قصد دارد فروش خوب و سودده ایی را دنبال کند ناگزیر است که تعابیر زبان بدن را آموزش ببنید. به همین دلیل ما امروز تصمیم گرفتیم بخشی از کتاب آموزش زبان بدن در بازاریابی و فروش را با شما به اشتراک گذاریم:

“تاثیر زاویه و ناحیه نگاه در صحبت کردن:

در ملاقات های حضوری حتما دقت کنید به کدام ناحیه از بدن طرف مقابل خود نگاه می کنید و تلاش کنید نوع نگاه خود را با بقیه شرایط هماهنگ نمایید به عنوان مثال؛ اگر شما به عنوان یک مدیر قصد توبیخ کردن کارمندی را دارید باید از نگاه شغلی استفاده نمایید و میزان بلندی یا کوتاهی صدای خود را با نوع نگاهتان هماهنگ کنید، اگر یک مدیر در چنین شرایطی؛ از نگاه اجتماعی استفاده کند و صدای بلند را نیز به نوع نگاه اجتماعی خود اضافه کند قطعا موفق نخواهد بود.نوع نگاه و ناحیه دید خود را با توجه به شرایط و موقعیت های مختلف تعیین نمایید و تناسبی متعادل را ایجاد نمایید تا بتوانید بهره وری را در ارتباط ها افزایش دهید.

کنترل کردن نگاه:

در هنگام سخنرانی ها و یا مذاکره هایی که برای بیان بهتر مطالب از نمودار ها و یا شکل های مختلفی استفاده می شود بهتر است که تلاش کنید تا نگاه حضار را کنترل کنید.

سخنران ها، مذاکره کننده های حرفه ایی و یا بازار یاب ها تلاش می کنند برای بالا بردن کیفیت سخنرانی های خود و کنترل نگاه حضار از یک قلم استفاده نمایند به عنوان مثال؛ یک بازاریاب با قلم به نمودار ها و شکل ها اشاره می کند و یا با قلم به حضار اشاره می نماید در چنین شرایطی حضار نگاهشان کنترل می شود و مجبور هستند به طرف مقابل خود نگاه کنند و حداکثر کیفیت در ارائه مطالب به وجود خواهد آمد. کتاب زبان بدن در بازاریابی و فروش

مطالب بالا گزیده ایی از کتاب زبان بدن در بازاریابی و فروش بود که می تواند دید خوبی را به هر بازاریاب و فروشنده ایی دهد تا با کنترل نگاه خود در مذاکره های مهم بر کیفیت ارائه ی خود بیفزاید یا بتواند با تنظیم زاویه ی نگاه خود در سخنرانی هایی که انجام می دهد به صورت موفق تری محصول خود را معرفی نماید. یا هدفمند تر به بیان نمودار ها یا جداول سرمایه گذاری و فروش بپردازد. در چنین شرایطی هر بازاریابی بدون شک موفق تر است چون می تواند شرایط پرامون خود را کنترل نماید و بر رقبایی که دارد تاثیر گذارد. بعلاوه آموزش زبان بدن می تواند سبب شود که بازاریابان حرفه ایی تر قلمداد شوند و در نتیجه بتوانند به صورت بهتری فروش کنند. این تاثیرات امروزه بر کسی پوشیده نیست به همین دلیل آموزش زبان بدن یک ضرورت اجتناب ناپذیر در محیط های متلاطم امروزی است.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

شماره تماس جهت مشاوره!