Skip to main content

آشنایی با بازار های کشور ایران_بازار اصفهان

کشور ایران با توجه به قدمت تاریخی ایی که دارد دارای سابقه طولانی در ساخت بازار است زیرا از زمان گذشته تا به امروز با توجه به موقعیت ایران در مسیر جاده ی ابریشم و ترانزیت های تجاری، ایران شاهراهی برای بازرگانان و تجار بوده است و ساخت مکان هایی برای تجارت در این کشور یک ضرورت قلمداد شده است.

اصفهان را بشناسیم…

این مکان یکی از قدیمی ترین بازارهای ایران است که گرچه به قدمت بازار بزرگ شهر زیبای تبریز نیست، اما زیبایی های خاص خود را دارد. شخصیتی به نام ژان شاردن فرانسوی این مکان را با سر در های تزیین شده و کاشی کاری شده، سکوهایی با سنگ های یشم، زیور آلات زیبا و …. توصیف کرده است.

بازار اصفهان در امتداد خود به مسجد جامع شهر متصل می شود و پس از آن به بازار عریان منتهی می گردد. این مکان زیبا برای تجارت در مجاورت با گنبد نظام الملک قرار دارد بنابر این در بین مردم به بازار نظام الملکی یا بازار نظامیه شهرت دارد. این مکان تاریخی در اصفهان با رشته های طولانی و متعددی به دروازه طوقچی و میدان و بازار غاز وصل می شود و دارای مکان های متعدد تاریخی است از جمله:

مدرسه صدر، مدرسه نیماورد، مدرسه ملاعبدالله و بعلاوه مسجد جارچی باشی که یکی از مسجد های زیبایی است که در این مکان چون نگینی می درخشد. مانند تمام مکان های تجاری در ایران این مکان نیز به کاروانسر های مختلفی متصل است مانند: کاروانسرای گلشن، تیمچه و مخلص. در این بین حمام های تاریخی از سر در قیصریه تا سر در مسجد اصفهان ادامه دارد. بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی که به اصفهان سفر می کنند بازدید از این مکان جز برنامه های توریستی آنان است و البته جای تعجبی هم ندارد زیرا هیچ کس نمی تواند در برابر زیبایی این مکان مقاومت کند و آن را نادیده بگیرد.

در یک جمله می توان گفت بازار در ایران نبض تپنده زندگی است جایی که همه چیز دارد؛

کالا، خدمات، حمام، مسجد، مدرسه و… هر چیزی که شما را به زندگی روزمره سنجاق  کند. حتی جایی برای تجدید روحیه و نوستالژی های کودکی در مردم ایران…. برای مردم ایران بازار یعنی زندگی!

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده 

شماره تماس جهت مشاوره!