توریسم و انواع مختلف آن را بشناسیم!

توریسم از واژه های یونانی و لاتین مشتق شده است، که به معنای چرخ یا دایره و یا حرکت به دور نقطه ایی مرکزی اطلاق می شود. در این تعریف بازگشت به نقطه آغازین حرکت ویژگی اصلی تعریف توریسم محسوب می شود. گردشگری از دیرباز رایج بوده است. اما، در دنیای کنونی گردشگری اهمیت بیشتری پیدا کرده است زیرا، به عنوان یک پدیده اقتصادی و اجتماعی شناخته می گردد. توریست می تواند انواع گوناگونی داشته باشد از جمله:

توریسم خانگی یا بومی:

این نوع توریست نشان دهنده افراد مقیم در یک کشور خاص است که، به بازدید از نقاطی به غیر از محل زندگی خود می پردازند. در چنین حالتی سفر این افراد نباید از ۱۲ ماه بیشتر شود و هدف از سفر نیز باید چیزی به غیر از کسب درآمد باشد.

توریسم وارد شونده یا ورودی:

در این نوع گردشگران غیر مقیم وارد کشوری خاص شده و از مکان های مختلف آن کشور دیدن می کنند. در واقع در این حالت کشور میزبان از توریست هایی میزبانی می کند که از کشوری دیگر یا کشور مبدا وارد کشور میزبان شده اند.

توریسم خارج شونده یا خروجی:

این نوع توریست شامل سفر افراد مقیم در یک کشور خاص به سایر کشور های دیگر است. در چنین حالتی کشور مبدا به بدرقه توریست هایی می پردازد که قصد دارند وارد مقصد های خارجی شوند.

توریسم داخلی:

این نوع خود شامل دو بخش از توریست های وارد شونده و خانگی می باشند.

توریسم ملی:

این نوع از توریست نیز شامل دو بخش از توریست های خارج شونده و خانگی می باشند.

توریسم بین المللی:

توریست بین المللی نوع دیگری از توریست ترکیبی است که در برگیرنده توریست های وارد شونده و توریست های خارج شونده هستند. این تعریف و دسته بندی ها نشان دهنده حوزه گسترده گردشگری می باشند که با سرمایه گذاری بر روی هر کدام از این بخش ها می توان به نتیجه مطلوبی در صنعت توریست دست یافت. کشور ایران، کشوری است که قابلیت توسعه در هر کدام از این دسته بندی ها را دارد به علاوه کشور ما پتانسیل بالایی را در گردشگری دارد که می تواند سبب توسعه هر چه بیشتر کشور و رونق اقتصادی جامعه شود.

 

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

سید حجت بزاززاده؛ دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

تلفن: 02122733086 

ایمیل:  Info@mrioi.com

سایت آقای بازاریاب = بازاریابی صنعتی: Mrvisitor.ir

موسسه تحقیقات بازاریابی ایده = تحقیقات بازاریابی: Mrioi.com

آدرس: تجریش، غلام جعفری، پلاک 37، موسسه تحقیقات بازاریابی ایده.

Social Media