آزمون A/B چیست؟
آزمون A/B که به نام های آزمون اسپیلیت یا باکت نیز شناخته شده اند، روشی است که دو نسخه از یک صفحه ی وب یا نرم افزار را با یکدیگر مقایسه کرده و تعیین می کند که کدامیک از آن دو نسخه کارآیی بهتری دارند. آزمون A/B در اصل آزمایشی است که دو یا چند مدل صفحه به صورت تصادفی به کاربران نشان داده میشوند و تحلیل های آماری بدست آمده برای تعیین نسخه وب سایت و یا نرم افزاری که عملکرد بهتری دارد استفاده می شود.
آزمون آزمون A/B چیست؟ چیست؟
اجرای آزمون A/B که به طور مستقیم یک متغیر را در برابر یک تجربه ی کنونی می سنجد، اجازه می دهد تا سوال های دقیقی درمورد چگونگی تغییر های وبسایت یا نرم افزار پرسیده شود و سپس داده هایی را در مورد تاثیر تغییر ها جمع آوری می کند.
با استفاده از این آزمون و بهینه سازی سایت تصمیم هایی بر اساس داده های موجود گرفته می شود تا مکالمه های شغلی را از “فکر می کنیم” به “می دانیم” تغییر دهد. با اندازه گیری تاثیر تغییر ها بر اساس معیار ها، از تاثیر مثبت تک تک آن ها مطمئن خواهیم شد.
آزمون A/B چگونه کار می کند؟
در یک آزمون A/B می توانید یک صفحه ی وب یا یک صفحه از نرم افزار را انتخاب کنید و برای آن یک نسخه ی متفاوت بسازید. این تفاوت میتواند بسیار ساده و در حد یک سرتیتر یا یک دکمه، و یا بسیار متفاوت و در حد طراحی مجدد صفحه صورت گیرد، سپس نیمی از ترافیک، نسخه ی اصلی (یا نسخه ی کنترل) و نیمی دیگر نسخه ی اصلاح شده (نسخه ی متغیر) را نشان می دهد.
زمانی که در حال بررسی هر یک از صفحه های کنترل یا متغیر باشند، تعامل آن ها با هر یک از نسخه ها انداهگیری شده و در یک پایگاه تحلیلی ذخیره می گردد و سپس با استفاده از موتور آماری تحلیل می شوند. می توانید بر اساس این تحلیل ها تعیین کنید که آیا تغییر ها تاثیر مثبت یا منفی بر روی بازدید افراد داشته اند و یا اصلا تاثیری مشاهده نشده است.
- آقای بازاریاب = بازاریابی صنعتی
- موسسه تحقیقاتی ایده = تحقیقات بازار
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید: کانال تلگرام آقای بازاریاب | پیچ اینستاگرام بزاززاده