Skip to main content

بازاریابی بصری

بازاریابی بصری

وجود تصاویر و نمادهای بصری یکی از عواملی بوده که در زندگی بشر مورد توجه بوده است. از همان زمان که انسان های اولیه تصاویری از سبک زندگی خود را بر دیواره­ی غارها حک می­ کردند و یا آن زمان که مصریان باستان اتفاقات مهم را بر اهرام یا میادین شهر حک می­ کردند نشان از توجه و علاقه­ی انسان ها به تصاویر و درک بهتر و عمیق­تر تصاویر است. ما محیط اطراف خود را با تصاویر درک می ­کنیم و اولین راه انتقال مفاهیم قبل از کلمات تصاویر هستند. تصاویر زبان مشترک بشر هستند. امروزه استفاده از جلوه‌های بصری یکی از عوامل موفقیت تبلیغات است، تاثیر رنگ‌ها بر موفقیت برندها، اولین و ساده‌ترین روش بهره بردن از تاثیر جلوه‌های بصری است. مشتریان کنونی بیشتر از جنس مصرف‌کنندگان بصری هستند در مواجهه با چنین افرادی باید بر جنبه‌های بصری تاکید ویژه‌ای داشت. ارتباطات بصری در بازاریابی، بر اثربخشی پیام می‌افزاید.

همچنین عناصر بسته ­بندی یعنی گرافیک، شکل و اطلاعات چاپ شده بر روی بسته ­بندی تاثیر قابل توجهی بر رفتار خریدار می­ گذارد. طرح­های گرافیکی نقش مهمی را در نقطه خرید بازی کرده و بر رفتار خرید تاثیرگذار بوده اند. شکل بسته بندی نیز خرید را تحت تاثیر قرار داده و مصرف­ کننده ترجیح می­ دهد که شکلی از بسته بندی را استفاده نماید که به آسانی به کار گرفته شود و قابل بازیافت باشد. عناصر بصری بسته بندی به عنوان ابزار ارتباطات بازاریابی برای مردم مهم هستند که در نتیجه در تصمیم گیری و رفتار خرید تاثیرگذار می­ گذارند. یکی دیگر از ابزار بصری که امروزه از آن در تبلیغات بسیار استفاده می­ شود، اینفوگرافیک است. اینفوگرافیک‌ها ابزار تصویری عالی هستند که می‌توانند بدون آنکه مخاطب را خسته یا سردرگم کنند اطلاعات لازم را به آن‌ها منتقل کنند به زبان ساده انتقال اطلاعات از طریق تصاویر.

یکی از موفق‌ترین ابزار در استفاده از بازاریابی بصری برنامه اینستاگرام است که توانسته به سادگی در چند سال اخیر جایگاه خوبی در میان مخاطبین خود پیدا کنند. عوامل موفقیت اینستاگرام یکی ساده ­تر شدن عکاسی بود که توسط گوشی­ های هوشمند با کیفیت دوربین عالی تحقق یافته است فرد با داشتن عکسی تحت عنوان اثر هنری، عرصه­ای برای نمایش نیاز دارد اینستاگرم به بهترین شکل این پلتفرم را متناسب با نیاز مردم فراهم آورده است. اینستاگرام به علت داشتن تعداد زیاد کاربران فعال در هر ساعت و هزینه بسیار کم صفحات پر بازدید، امروزه به ابزاری مناسب و مقرون به صرفه برای تبلیغات تبدیل شده است و در کشورهای مختلف از اینستاگرام به عنوان ابزاری رسمی در تبلیغات دیجیتالی استفاده می ­شود. به عنوان مثال  شرکت Nike در اینستاگرام پیام­های هدفمند قرار می­ دهد، و در مشتریان و بازدیدکنندگانش انگیزه و محرک ایجاد می ­کند.

شرکت­ها و برندهای بزرگ از شبکه های اجتماعی مختلفی مانند، فیسبوک، Pinterest، ، Tumblr و Snapchat برای جذب و ارتباط با مشتری استفاده می ­کنند. فرهنگ بصری ما در حال تغییر است و بدون شک در سال ۲۰۱۶ این تغییر شتاب بیشتری خواهد گرفت به عبارت دیگر ما بیشتر بصری هستیم و مایلیم که ببینیم تا بشنویم.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

شماره تماس جهت مشاوره!