سایت تخصصی بازاریابی، آقای بازاریاب

هر بازار دارای بخش های متعدد و گوناگون است. برای یک بازاریاب این مسئله ضروری است که با قسمت بندی های بازار آشنا باشد. در این مطلب و در ادامه ی آموزش های بازاریابی سایت مستر ویزیتور به بررسی و شناخت سایر بازار ها خواهیم پرداخت.

در آموزش بازاریابی شناخت انواع بازار ها می تواند به بازاریاب کمک نماید تا فروش خود را با توجه به بازار هدف رونق دهد. بنابر این آموزش بازاریابی بدون شناخت انواع بازار ها بی معنا خواهد بود. در این مطلب به یکی دیگر از بازار ها و زیر شاخه های آن اشاره می کنیم:

سایت تخصصی بازاریابی - مارکتینگ - بازاریابی - بازاریابی اینترنتی – بازرگانی – اصول بازاریابی -  - visitor - MRVisitor  مدیریت بازاریابی –marketing -736

بازار تجارت فيزيكی:

این گونه از بازار شامل زیر بخش های زیر است که در آموزش های بازاریابی لحاظ می گردد:

بازار های عمده فروشی فيزيكی که فروش كالا ها به خرده فروشان صنعتی، تجاری، بنگاهی يا به تاجران حرفه ای ديگر و به ديگر عمده فروشان و خدمات وابسته مرتبط می شود. آشنایی با این نوع بازار در آموزش های بازاریابی که شرکت ها تدارک می بینند به نیرو های بازاریاب تاکید می گردد.

بازار هايی برای كالای واسطه كه برای توليد كالا يا خدمات ديگری استفاده می شوند. این نوع بازار نیز نقش مهمی در رونق فروش دارد.

در آموزش بازاریابی؛ بازار های كار به مکان هایی اطلاق می شود كه مردم كار های خود را برای خريد و فروش و مبادله برای دستمزد می فروشند.

بازار های حراج تک كاره (فاقد عموميت) مکانی برای فرآيند خريد و فروش كالا ها و خدمات با پيشنهاد مزايده به آن ها، مزايده گذاشتن و بنابر اين فروختن مورد به بالاترين پيشنهادِ خريد كننده است که، این نوع بازار ها گرچه عمومیت ندارند اما، برای بازاریابان شرکت های بزرگ دارای اهمیت است. در نتیجه این گونه شرکت ها در برنامه های آموزش بازاریابی خود به بازاریابانشان تلاش می کنند تا شناخت کاملی از این نوع بازار را در آموزش های بازاریابی لحاظ کنند.

سایت تخصصی بازاریابی - مارکتینگ - بازاریابی - بازاریابی اینترنتی – بازرگانی – اصول بازاریابی -  - visitor - MRVisitor  مدیریت بازاریابی –marketing -735

بازار های موقت نظير نمايشگاه های تجاری که به علت ماهیت شان گاه گاه شکل می گیرند اما؛ همین بازار ها می تواند به شرکت ها کمک کنند تا با شناخت مشتری بتوانند مخاطبان هدف وفاداری را برای خود انتخاب نمایند.

در بسیاری موارد و با توجه به مطلبی که بیان کردیم بسیاری از شرکت ها با توجه به ماهیت  این نوع بازار ها به بازاریابان خود در طی برنامه های آموزش بازاریابی در تلاش هستند که آن ها را با این نوع بازار آشنا نمایند.

نویسنده : تیم تدوین محتوا


 

ممکن است به مقالات زیر علاقمند باشید :
انواع تقسیم بندی بازار در بازاریابی
مطلب قبلیمطلب بعدی

13 دیدگاه

  1. البته برای چنین بازاریابی احتیاج به افراد خبره دارد که میتوان با آموزش های تخصصی به این موقعیت رسید که مستلزم نوع شغل میباشد وارداتی ها باید دوره آموزش خود را هم از کشور وارد کننده ببینند که شامل هزینه برای شرکت میباشد

  2. به نظر من امروزه با توجه به اینکه فروش اینترنتی و مجازی رشد زیادی داشته ولی باز هم بازارهای فیزیکی رونق خودش رو داره و هرکس که به رونق کسب کار خودش فکر میکنه باید بازاریابی خودش رو دراین زمینه وسعت بده

  3. با سلام
    بنگاه هایی که از مدل کسب و کار فیزیکی و مجازی استفاده میکنند ، محصولات و سرویس های آن ها همیشه موجود است . این بنگاه ها بهتر است با یک بنگاه فیزیکی در تماس باشند چرا که می توانند سرمایه خود را که شامل موارد زیر است بکار ببرند
    ۱: هزینه رقابتی : بنگاه های موفق تمایل دارند که هزینه رقابتی بیشتری داشته باشند که بتوانند بهتر از دیگر رقبا عمل نمایند
    ۲: شبکه تامین کنندگان موجود : بنگاه های موجود با تامین کنندگان روابط مطمئن برقرار میکنند و همین امر معمولا موجب اطمینان از تحویل رایگان و تامین مطمئن کالا خواهد شد .
    ۳ : کانال های توزیع موجود : همانندشبکه تامین کنندگان کانال های توزیع نیز میتواند مسئله تحویل رایگان کالا و تخفیف را حل و فصل کند .
    ۴ : نشان تجاری : اغلب بنگاه های موجود بخش اعظم درآمد خود را صرف تبلیغ نشان های تجاری میکنند . بکارگیری نام تجاری مشخص بصورت آنلاین خود میتواند تبلیغ بزرگی برای شرکت محسوب شود

  4. بازار ها بسته به نیاز یا تقاضا شکل می گیرند و به خواست مشتری تغییر می پذیرند همچنین گاهی اوقات بازار دارای تنوع قیمتی و کالایی میتواند خود را از طریق ایجاد سائق ناشناخته در مشتری بسط و گسترش دهد

  5. باسلام
    هرفناورى پيشرفته باعث إيجاد فرصتها و تهديدها ى جديدى براى سازمانها مى شود تغير در فناورى موجب تغير در قانونمنديهاى بازرگانى شركتها و متحول ساختن سيستم هاى سازمانى و اجتماعى مى گردد

  6. بازارهای فیزیکی زمانی به طول تاریخ بشر و پیدایش اولین داد و ستد ها و تجارت داشته و اساس اقتصاد را تشکیل می دهند و بازارهای اینترنتی جدید نیز به شدت به بستر فیزیکی وابسته و نیازمند هستند .لذا شناخت این بازار فیزیکی و شرایط حاکم بر آن، برای بازاریابان جهت تصمیم گیری های درست لازم است. به نظر بنده تقسیم بندی فیلیپ کاتلر تقسیم بندی مناسبی برای مطالعه است که به پنج بازار
    ۱ـ بازار مصرف کننده
    ۲ـ بازار صنعتی، که کالا و خدمات را برای بازپروری یا استفاده مجدد در تولید کالاها و خدمات خریداری می نمایند.
    ۳ـ بازار واسطه ای ،که کالا و خدمات را برای فروش دوباره می خرند
    ۴ـ بازار دولتی ،که خریدار آن اغلب دولت است.
    ۵ـ بازار بین المللی، شامل خریداران خارجی می باشد و از تولید کننده و دولت ها و واسطه های فروش تشکیل می گردد.

  7. به طور کلی می‌توان گفت بازارهامتفاوت هستند این تفاوت در آموزش بازاریابی در شکل، مقیاس، حجم وبازه جغرافیایی، موقعیت مکانی و انواع شرکت کنندگان مانند کالا و خدمات معامله شده مطرح می‌شود در واقع در آموزش بازاریابی و فروش می توان گفت که یک بازار فرآیندی است که بوسیله آن قیمت ها،کالا و خدمات پایه ریزی میشوند، شناخت نقش و اهمیت بازار در موفقیت بازاریابان، و اینکه یک بازاریاب موفق در شروع کار خود لازم دارد و باید بداند که بازار به چه معناست تا بتواند فروش موفقی را داشته باشد بسیار مهم است در واقع بازاریاب با تحلیل و نقش بازار و مزایای یک بازار و اهمیت بازار میتوانید تحلیل مناسبی از بازار ارائه دهد. امروزه هر چند بازارهای اینترنتی رونق بسیاری یافته اما همچنان بازارهای فیزیکی از اهمیت بالایی در آموزش بازاریابی برخوردار میباشد.

  8. سازمان های کاملا فیزیکی (شرکت ها) با عنوان سازمان های brick-and-mortar (یا سنتی) شناخته می شوند.
    از آنجاییکه بنگاه‌های سنتی فروش زیادی دارند و مشتریان زیادی آنها را می‌شناسند، براحتی مقیاس اقتصادی، تولید و فروش و محدوده اقتصادی را بدست می‌آورند و در نتیجه هزینه‌های بالا سری هر واحد را کاهش می‌دهند.
    • هزینه سرمایه کمتر(Cost of capital): بنگاه‌های تأسیس شده و سنتی، هزینه سرمایه کمتری نسبت به دات کام‌ها دارند.
    • منحنی آموزش (learning curve): هر صنعت دارای مجموعه‌ای از بهترین تجارب (best practice) است که کم و بیش برای بنگاه‌های تأسیس شده و فیزیکی، شناخته شده‌اند. بنگاه‌های دات کام جدید از این مزیت برخوردار نیستند مگر اینکه بتوانند دوباره بهترین تجارب صنعت را برای بنگاه خود تعریف کنند.

  9. خیلی ها با توجه به اینکه هنوز علاقه خاصی به لمس کردن، دیدن و…. یک کالا دارند
    به خرید از نوع فیزیکی علاقه بیشتری دارند تا به نوع خرید اینترنتی یا تلفنی
    چون بیشتر مردم شیوه خرید سنتی داشتند و این شیوه به نسل های بعدی هم انتقال پیدا کرده
    و بعد از آن مسئله لذت خرید بصورت سنتی است چون خیلی ها دوست دارند بطور مثال وقتی یک پیراهن را میخواهند بخرند آن را تن کنند و جنس آنرا لمس کنند
    و در آخر مسئله اعتماد
    با توجه به اینکه کلاهبرداران زیادی وجود دارد مردم زیاد هنوز به خرید اینترنتی و تلفنی اعتماد پیدا نکردند

  10. با توجه به اينكه هنوز تو كشور ما يكسري شركت ها از كالاي درجه ٢ و ٣ استفاده ميكنند براي سود بيشتر و خدمات خوبي ارائه نميدن مردم اعتماد نميكنند و اين قضيه باعث شده كه حاضر هستن از وقت خود بزنن و براي خريد اقدام فيزيكي داشته باشن، بنظر من تبليغات خيلي ميتونه موثر باشه در اينكه مردم اعتماد سازي بشه و از ديد سنتي به خريد كالا رو به خريد اينترنتي بيارن.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *