در ارتباط با فروش مطلب هایی بسیار زیادی تدوین گردیده است زیرا فروش برای هر بازاریابی نقش کلیدی دارد. در این مطلب به بررسی آموزش فروش موفق می پردازیم.

شما به عنوان یک فرد معمولی تاکنون در مقطعی از زندگی خود حتما چیزی را برای فروش عرضه کرده اید، حتی اگر آن یک ایده کوچک باشد. در تکنیک هایی که برای آموزش فروش معرفی می‌شود؛ به مباحثی می پردازیم که از  طریق آن می ‌توانید با انواع مشتریان و خصوصیت‌ های آن ها آشنا شوید و به کمک آن رویکرد فروش خود را برگزینید.

سایت تخصصی بازاریابی - مارکتینگ - بازاریابی - بازاریابی اینترنتی – بازرگانی – اصول بازاریابی -  - visitor - MRVisitor  مدیریت بازاریابی –marketing -728

اولین قدم در آموزش فروش این است که به این نکته معتقد باشیم که همه خریداران یکسان هستند و در شغل خودتان تلاش ‌کنید که محصول ها، خدمات یا ایده ‌های مختلف را به همه خریداران خود با روش و رویکردی یکسان عرضه کنید.اولین قدم در آموزش فروش

این نکته نه تنها اولین نکته در آموزش فروش است بلکه یادگیری و به کار بستن آن در آموزش های فروش همواره مورد تاکید است و یک فروشنده برای موفقیت به آن نیاز دارد.
سال‌ ها قبل یک راه ساده و بسیار خاص برای انعقاد قرارداد های فروش وجود داشت. در آموزش های فروش که امروزه تدریس می گردد؛ روش اجبار و الزامی برای فروش وجود ندارد، کافی است به روش صحیح بین چیز های صحیح و افراد صحیح رابطه برقرار کنید. برای به خاطر سپردن اصول این روش کافی است حروف اول این اصول را کنار هم قرار دهید تا واژه ROAR (به معنی غرش کردن) به دست آید. این واژه دومین نکته ایی است که در آموزش فروش موفق مطرح می شود.

سایت تخصصی بازاریابی - مارکتینگ - بازاریابی - بازاریابی اینترنتی – بازرگانی – اصول بازاریابی -  - visitor - MRVisitor  مدیریت بازاریابی –marketing -727
اصول این روش عبارتند از:
Recognize: شناختن نوع خریداری که با او معامله می‌کنید.
Observe: مشاهده کردن از دید آن ها .
Acknowledge: تصدیق کردن آن مشاهده ها.
Resolve: برآورده کردن نیاز های مشاهده شده.

با توجه به این که آموزش فروش بسیار گسترده است در مطلب آینده به این مبحث بیشتر خواهیم پرداخت.

نویسنده : تیم تدوین محتوا


ممکن است به مقاله زیر علاقمند باشید :
ارتقا فروش در محیط بازاریابی چیست؟

 

مطلب قبلیمطلب بعدی

2 دیدگاه

  1. نکته مهمی که وجود داره دیدی است که ما برای چیزی در معرض فروش گذاشتیم برای خریدار ایجاد کنیم اگر خریدار دیدی مثبت بر خرید خودش داشته باشه خودش به پروسه خرید و بازاریابی کمک میکنه

  2. از نظر من فروش محصولي كه خريدار به آن نياز دارد مبحثي است كه بارها به آن پرداخته شده امروزه در مديريت فروش بايد به روشي پرداخته شود كه خريدار را مجاب به خريدن محصولي كنيم كه شايد چندان نياز يا توجهي به آن ندارد مثل فروختن يخچال در قطب .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *