سایت تخصصی بازاریابی، آقای بازاریاب

آموزش های بازاریابی ارائه شده در بازار کار بدون شناخت کامل ابعاد مختلف محصول امکان پذیر نیست در این مطلب به بررسی آموزش بازاریابی با توجه به عمق و سازگاری آمیخته ی محصول خواهیم پرداخت زیرا؛ آموزش بازاریابی با توجه به این نکته می تواند فروش را متحول کند.

آموزش بازاریابی برای هر بازاریابی یک اولویت است اما؛ آموزش باید به بازاریابان دید خوبی را نسبت به بسیاری از مسائل دنیای تجارت بدهد. در دنیای تجارت توجه به عمق و سازگاری آمیخته ی محصول مهم است بنابر این، یکی از مبحث های مورد تاکید توجه به عمق و سازگاری آمیخته ی محصول است.

سایت تخصصی بازاریابی - مارکتینگ - بازاریابی - بازاریابی اینترنتی – بازرگانی – اصول بازاریابی -  - visitor - MRVisitor  مدیریت بازاریابی –marketing -725

توجه به عمق در آموزش بازاریابی

منظور از عمق آمیخته محصول مجموعه تفاوت های محصول در خط محصول می باشد که تفاوت های هر محصول (زیرمجموعه ها)  را اندازه گیری می نماید و می تواند از نظر اندازه، ذائقه ها یا سایر عوامل متمایز کننده ، دارای تفاوت های بسیاری باشد. در بسیاری از دوره های آموزش بازاریابی شرکت ها، به عمق محصول ها توجه می شود. بعنوان مثال، یک برند(نام تجاری) ممکن است به فکر داشتن عرض ۴ باشد اگر دو اندازه و ۲ طعم از لیموناد را بفروشد.

آموزش بازاریابی با توجه به عمق و سازگاری آمیخته ی محصول

سایت تخصصی بازاریابی - مارکتینگ - بازاریابی - بازاریابی اینترنتی – بازرگانی – اصول بازاریابی -  - visitor - MRVisitor  مدیریت بازاریابی –marketing -726

توجه به سازگاری در آموزش بازاریابی

سازگاری آمیخته ی محصول یعنی این که محصول های موجود در یک خط تولید از نظر کاربرد، تولید و توزیع  چه ارتباط نزدیکی با هم دارند؟ آمیخته ی محصول یک کسب و کار باید در توزیع بسیار سازگار عمل نماید به همین علت سازگاری در مبحث آموزش بازاریابی مورد توجه است اما؛ در سایر زمینه ها از جمله کاربرد متفاوت می باشد. بعنوان مثال، یک شرکت ممکن است اقلام بهداشتی مانند: قرص های مالتی ویتامین و مجله ها را با هم بفروشد. هرچند هر دو در یک خط تولید قرار دارند ولی؛ از نظر کاربرد کاملا متفاوت اند، از آن نظر که یکی خوراکی است و دیگری خوراکی نیست.

سایت تخصصی بازاریابی - مارکتینگ - بازاریابی - بازاریابی اینترنتی – بازرگانی – اصول بازاریابی -  - visitor - MRVisitor  مدیریت بازاریابی –marketing -724

با توجه به دو مبحثی که در بالا به آن اشاره شد در می یابیم: برای این که  فعالیت بازاریابان شرکت ها با موفقیت همراه باشد باید طی دوره های مختلف به آموزش بازاریابان پرداخت و در دوره های آموزش بازاریابی به بازاریابان آموزش هایی را ارائه کرد تا با کمک آن ها بتوانند موفق تر عمل نمایند. توجه به عمق و سازگاری آمیخته محصول، از مبحث های جالب در آموزش بازاریابی است که در مطلب های بعدی بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

تهیه کننده:  جناب آقای فرزاد یزدانی


ممکن است به مقالات زیر علاقمند باشید :
خط محصول و عرض آمیخته ی محصول
تحلیلی بر ۴p آمیخته بازاریابی

 

مطلب قبلیمطلب بعدی

3 دیدگاه

  1. ميخته محصول: گروهي از محصولات مربوط بهم كه يا داراي ويژگيهاي فيزيكي و موارد استفاده مشابه بوده، يا مجموعاً از آنها استفاده مي شود.

    یعنی شرکت مورد نظر می خواهد چه مجموعه ای از کالا وخدکات را ارائه دهدو سبد کالایی آن چه باشد؟چند کالا و خدمات در ان قرار دارد؟این اقلام باید به گونه ای انتخاب شوند که موجب هم افزایی شوند یعنی حداکثر بازدهی را برای سازمان ایجاد کند و به تقویت جایگاه رقابتی کمک کند همچنین باید این سبد پویا باشد و با تغییر و تحولات بازار و رفتار مصرف کننده ،قابل بازنگری باشد

    تعریف عرض و عمق محصول: نشاندهنده تعداد خطوط محصولات عرضه شده به بازار است. عمق آميخته محصول نشاندهنده تعداد محصولاتي است كه در رنگها، اندازه ها، قيمتها، با كيفيتهاي متفاوت در خطوط محصول وجود دارد.

    تعریف پيوستگي آميخته محصول: نشاندهنده ميزان ارتباط خطوط محصول با يكديگر در استفاده نهايي، استفاده از تكنولوژي و ويژگيهاي ديگر است.

    آميخته محصول پويا عبارتست از: اصلاح محصولات، توقف توليد بعضي از محصولات و آغاز توليد محصولات ديگر است.

  2. در مدل بازاریابی ۵ p محصول در محور آن قرار دارد . در این مدل علاوه بر خود محصول ، قیمت ، ترویج ، مکان یا مراکز عرضه و مردم یا مشتریان بالقوه عناصر کلیدی یک بازاریابی موفق می باشند. بنابراین آمیخته بازاریابی که به marketing mix معروف است ، فروش محصول هدف غائی این مدل می باشد. آموزش بازاریابی با تاکید بر خود محصول از لحاظ عمق و همچنین از نظر سازکاری برای درک و شناخت گسترده تر بازاریابان از اهمیت بسزایی برخوردار است و برای ارئه یک آموزش با کیفیت واثربخش در رابطه با عمق آمیخته و سازکاری آمیخته مثال های عینی بیشتری و مناسبتری و همچنین ملموس تر به بازاریابان آموزش داده شود.

  3. توجه به محصولي كه قرار است عرضه شود از مهمترين مسائل ميباشد از نظر من بازار فروش مجموعه اي از انسان هاست و از آنجا كه انسان ها تابع احساس خود هستند در هنگام خريد بسيار احساسي برخورد ميكنند پس از نظر روانشناسي نيز محصولاتي قابل توجه خريداران است كه احساس آنها را برانگيزد ولي توجه به اين اصل ضروري است كه محصولات همگام با هم و براي تمام سلايق عرضه شود تا رضايت عموم را با سلايق متفاوت جلب كند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *