بازاریابی بسته نمودن محصول یکی از مبحث های مورد توجه در آموزش فروش و بازاریابی است. در مطلب پیش رو به گام های مورد نیاز در آموزش بازاریابی بسته نمودن محصول برای یک بازاریاب یا نیروی فروش اشاره می کنیم:

سایت تخصصی بازاریابی - مارکتینگ - بازاریابی - بازاریابی اینترنتی – بازرگانی – اصول بازاریابی -  - visitor - MRVisitor  مدیریت بازاریابی –marketing -664

گام اول در آموزش بازاریابی بسته نمودن محصول

گام اول در آموزش بازاریابی بسته نمودن محصول شناخت مصرف کننده می باشد زیرا مصرف كننده از نتيجه تصميم گيری  ساده شده  قدردانی می نمايند و از كارايی محصول تركيبی منعفت می برد.

بازاریابان و نیرو های فروش باید آموزشِ بازاریابیِ لازم را در این زمینه دیده باشند. در آموزش بازاریابی بسته نمودن محصول گام های زیر نیاز است:

مصرف كننده ها تقاضا های نا همگونی دارند.

اين تقاضا ها برای قطعه های مختلف بسته به صورت معكوس به يكديگر همبسته می باشند.

 سایت تخصصی بازاریابی - مارکتینگ - بازاریابی - بازاریابی اینترنتی – بازرگانی – اصول بازاریابی -  - visitor - MRVisitor  مدیریت بازاریابی –marketing -663

برای آموزش بهتر بازاریابی بسته نمودن محصول به این مثال توجه کنید:

فرض كنيد برای مصرف كننده A پردازنده لغت ۱۰۰دلار ارزش و صفحه های گسترده ۶۰ دلار ارزش دارد در حالی كه برای مصرف كننده B  پردازنده لغت ۶۰ دلار و صفحه های گسترده ۶۰ دلار ارزش دارد اما، محتمل است هر دو مصرف كننده هر دو محصول را بخرند. در آموزش های بازاریابی بسته نمودن محصول باید فروشندگان و بازاریابان بدانند که درآمد بدون ايجاد بسته نمی تواند افزايش داشته باشد به دليل آن كه هنگامی که فروشنده قيمت را به بالاتر از ۶۰ دلار افزايش دهد، يكی از مشتريان از خريد آن سرباز می زند.

در این مثال می توان با آموزش بازاریابی بسته نمودن محصول و با تاکید بر آن؛ فروشنده را متقاعد کرد که با ايجاد بسته ی مشترک و با ايجاد بازدهی به مقدار ۳۲۰ دلار، بسته را ۱۶۰ دلار به فروش برساند.

سایت تخصصی بازاریابی - مارکتینگ - بازاریابی - بازاریابی اینترنتی – بازرگانی – اصول بازاریابی -  - visitor - MRVisitor  مدیریت بازاریابی –marketing -665

در آموزش بازاریابی تاکید بر این است که ايجاد بسته محصول برای محصول های حجيم و با حاشيه  قيمت كم  بسيار مناسب تر است. تحقيق های انجام شده توسط Yannis Bakos و Erik Brynjofsson  نشان داده است كه ايجاد بسته به ويژه برای محصول های ديجيتال با حاشيه قيمت نزديک به صفر موثر بوده است. با آموزش بازاریابی  صحیح  به نیرو های فروش می توان  بسته ایی با انتخاب مرغوب از محصول ها  فعال گردد تا محصول هایی با كيفيت بالاتر به خارج  منتقل شود.

آموزشِ بازاریابی بسته نمودن محصول را در مطلب های بعدی ادامه خواهیم داد تا بتوانیم نگاهی نو  به فروش و بازاریابی داشته باشیم.


نویسنده : تیم تدوین محتوا

مطلب قبلیمطلب بعدی

20 دیدگاه

  1. با عرض سلام خدمت دوستان گلم بنده با نظر شما موافقم جهت بازاریابی و فروش بیشتر حتماباید از بسته های مناسب جهت فروش استفاده نمود حتی باید به موقعیت جغرافیایی هم تمرکز داشت

  2. آموزش بازاریابی ابعاد مختلفی دارد که گام اول آن شناخت مصرف کننده است و در واقع عنصر کلیدی در عرضه کالا و فروش آن است. قدرت خرید مصرف کننده ها و نحوه تعامل با نیازهای مصرفی آنان از اهمیت زیادی برخوردار است. ترکیب و ادغام چند کالای مکمل برای کاربردهای معین در یک بسته به یادگیری فنون و چگونگی طراحی بسته های مورد نیاز مشتریان نیاز دارد . روانشناسی تمایل و تصمیم گیری مشتری در مورد یک بسته کالایی باید در سر لوحه آموزش مهارت خاصی فروش قرار بگیرد

  3. باسلام
    بسیار عالی توضیح داده شد.بنده به عنوان یک مصرف کننده بین کالایی که ظاهر شیک تری نسبت به همون کالا که با ظاهر ساده تر وجود داشته باشه،اولی را انتخاب میکنم.چون بنظرم سلیقه و ذات ادم ها اینست که برای کالایی که ظاهر شیک و زیبایی داشته باشه راحتتر پول بیشتری می پردازهツ

  4. گام اول در آموزش بازاریابی بسته نمودن محصول :
    در آموزش بازاریابی نحوه ی بسته بندی محصولات از اهمیت ویژه و بالایی برخوردار است زیرا که مصرف کننده هنگام استفاده از یک کالا در وهله ی اول ممکن است به ظاهر و نوع بسته بندی آن محصول توجه کند . پس برای جذب خریدار ویا مصرف کننده ی بیشتر باید محصول ما از نظر بسته بندی در سطح بالایی قرار داشته باشد .

  5. با سلام ،
    تصور کنید برای اولین بار قرار است با شخصی دیگری ارتباط برقرار کنید برای اولین بار آشنایی سعی میکنید به زیباترین و جذاب ترین شکل ممکن خود را بیاراید تا در دیدار اول او را مجذوب خود کنید تا دیدارهای بعدی تکرار شود .
    این تمثیل برای تاثیر بسته بندی در افزایش فروش صدق می کند .

  6. بازاریابی محتوایی مهمترین بخش در آمد زای تجارت الکترونیک در سالهای پیش رو می باشد و حذف تدریجی بازارهای مکانی را شاهد خواهیم بود…

    1. بسته بندی جزو لاینفک هر کالایی میباشد ولی با توجه به شرایط بازاریابی های مختلف عوامل زیادی در آن اثر دارد مثلا در بازاریابی بین المللی برای صادرات یک کالا به کشور مقصد باید بدانیم که نوع بسته بندی کالا بر روی نحوه محاسبه مقدار تعرفه و حقوق گمرکی کالای مورد نظر ما اثر میگذارد و ممکن است هزینه زیادی را تحمیل کند که قیمت تمام شده را بالا ببرد و به صرفه این باشد که کالا در واحدهای بزرگ و فله ای ارسال و در کشور مقصد بسته بندی نهای ریز جهت توزیع انجام بشه ، و استفاده دیگری که در بازاریابی داخلی برای بسته بندی میشه ارائه یک پک محصولی است که معمولا برای پیشبرد فروش محصولات جدید و جا انداختن آن استفاده میشود به این صورت که یک محصول پرفروش و شناخته شده را همراه با یک محصول جدید یا کم فروش در یک پک قرار میدهند و با پیشنهاد قیمت مناسب برای مجموع دو محصول باعث ترغیب مصرف کننده میگردند

  7. بسته بندی وسیله ای برای ایجاد ارتباط با مشتری است ،مطالب درج شده روی بسته بندی و دفترچه راهنمای محصول، اطلاعات بیشتری در مورد محصول به مصرف کننده منتقل خواهد کرد،اندازه بسته بندی نیز ادراک متفاوتی را در افراد مختلف ایجاد می کند.
    بعضی مردم بسته بندی بزرگتر را نشانۀ استحکام و توان فنی وسیله درک می کنند و بعضی ظرافت بسته بندی را نشانه دقت بیشتر در ساخت محصول می پندارند و بسته محصول تجلی هویتی خاص برای آن محصول است.

  8. علم بازاریابی داره به سمت استفاده بهینه و بهتر و امکان استفاده از علم روز برای فروش و به صرفه میره و این نوع بازاریابی نوع جدیدی از ان است

  9. بسته نمودن محصول عبارت است از پيشنهاد دادن فروش تعدادی محصول به عنوان يک محصول. اين يک طرح رايج در بسياری از داد و ستد های رقابتی ناقص محصول می باشد.
    پكيج نمودن قيمت ها نقش مهم و فزاينده ای در بسياری از صنايع دارد: (مانند بانكداری، بيمه، نرم افزار،‌ اتومبيل ) و برخی از شركت ها حتی استراتژی خود را بر روی پكيج ساخته اند. در قيمت بسته ای، ‌شركت ها يک پكيج يا يک مجموعه از بهترين ها يا خدمات را با قيمت كمتری نسبت به اين كه جداگانه خريد شوند ارائه می دهند.

  10. بسته نمودن محصول عبارت است از پيشنهاد دادن فروش تعدادی محصول به عنوان يک محصول. اين يک طرح رايج در بسياری از داد و ستد های رقابتی ناقص محصول می باشد.
    پكيج نمودن قيمت ها نقش مهم و فزاينده ای در بسياری از صنايع دارد: (مانند بانكداری، بيمه، نرم افزار،‌ اتومبيل ) و برخی از شركت ها حتی استراتژی خود را بر روی پكيج ساخته اند. در قيمت بسته ای، ‌شركت ها يک پكيج يا يک مجموعه از بهترين ها يا خدمات را با قيمت كمتری نسبت به اين كه جداگانه خريد شوند ارائه می دهند.

  11. یکی از موارد مهم در آموزش فروش و بازاریابی ، بازاریابی بسته نمودن محصول می باشد که در آن اول به شناخت مصرف کننده می پردازند و مصرف کننده ها تقاضای ناهمگونی دارند و ایجاد بسته برای محصول های حجیم و با قیمت پایین و محصول های دیجیتال با حاشیه قیمت نزدیک به صفر مناسب تر می باشد.

  12. هدف تمام شرکت ها از رقابت جلب رضایت مشتری و مصرف کنندگان است و محصول نهایی که به دست مشتری میرسد همان بسته بندی است که مشتری استفاده میکند و طبق نیاز او ساخته شده است
    مصرف کنندگان ترجیح میدهند که کالایی استفاده کنند که قبلا استفاده شده است و از ان اطمینان پیدا کرده اند
    اکثر مصرف کنندگان ریسک هزینه بالا را برای کالایدجدید و پر حجم را نمی پذیرند. ایجاد بسته برای محصول حجیم با قیمت پایین مناسب میباشد.
    بنابراین با مشورت و ابداع ایده در بسته بندی میتوان فروش را ارتقا داد

  13. هدف تمام شرکت ها از رقابت جلب رضایت مشتری و مصرف کنندگان است و محصول نهایی که به دست مشتری میرسد همان بسته بندی است که مشتری استفاده میکند
    مصرف کنندگان ترجیح میدهند که کالایی استفاده کنند که برای انان شناخته شده است و اطمینان خاطر از ان دارند
    اکثر مصرف کنندگان ریسک هزینه بالا را برای کالاهای جدید و پرحجم نمی پذیرند
    ایجاد بسته برای محصول حجیم با قیمت پایین مناسب تر می باشد
    بنابراین با مشورت و ابداع ایده در بسته بندی میتوان فروش را ارتقا داد.

  14. هدف تمام شرکت ها از رقابت جلب رضایت مشتری و مصرف کنندگان است و محصول نهایی که به دست مشتری میرسد همان بسته بندی است که مشتری استفاده میکند
    مصرف کنندگان ترجیح میدهند که کالایی استفاده کنند که برای انان شناخته شده است و اطمینان خاطر از ان دارند
    اکثر مصرف کنندگان ریسک هزینه بالا را برای کالاهای جدید و پرحجم نمی پذیرند
    ایجاد بسته برای محصول حجیم با قیمت پایین مناسب تر می باشد
    بنابراین با مشورت و ابداع ایده در بسته بندی میتوان فروش را ارتقا داد.

  15. بسته بندی محصولات نقش مهمی در جلب نظر مشتری دارد لذا تولید کنندگان در تولید محصولات خود پس از توجه به کیفیت محصولات خود باید به بسته بندی هم توجه کنند.
    البته نمیتوان گفت بسته بندی ضامن فروش محصولات و تضمین کیفیت باشد ولی میتوان گفت در بسیاری موارد توانسته بازار فروش محصولات را پشتیبانی کند.
    به همین دلیل در سطح بازار دیده شده که برخی محصولات بسته بندی محصولات خود را سالانه تغییر میدهند.اابته لازم به ذکر است این تغییرات در ضاهر محصول اگر با تغییر در قیمت همراه نباشد مشتری بیشتری جذب میکند.

  16. بسته بندی و تهیه پک برای فروش بیشتر از اقلامی استفاده میشود که یا نزدیک به پایان اعتبارشان میباشد یا تک مانده اند و باید بهمراه یک یا دوقلم جنس دیگر مشتری را راغب به خرید آن بسته کرد.که با این حال باز هم فروش زیادی نخواهد داشت مگر باقیمت کمتر به همراه جنسی که مشتری آنرا پسند کند.
    این نوع بازاریابی بیشتر در مدارس و یا لوازم التحریرها دیده میشود

  17. بسته بندی و تهیه پک برای فروش بیشتر از اقلامی استفاده میشود که یا نزدیک به پایان اعتبارشان میباشد یا تک مانده اند و باید بهمراه یک یا دوقلم جنس دیگر مشتری را راغب به خرید آن بسته کرد.که با این حال باز هم فروش زیادی نخواهد داشت مگر باقیمت کمتر به همراه جنسی که مشتری آنرا پسند کند.
    این نوع بازاریابی بیشتر در مدارس و یا لوازم التحریرها دیده میشود

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *