سایت تخصصی بازاریابی، آقای بازاریاب

با توجه به شناخت نقش و اهمیت بازار در موفقیت بازاریابان؛ یک بازاریاباب موفق در شروع کار خود لازم است بداند بازار به چه معناست؟ تا بتواند فروش سودمندی را داشته باشد. به بیان دیگر بازاریاب باید با نقش بازار و مزایای آن آشنا باشد، تا بتواند تحلیل مناسبی را ارائه دهد.

سایت تخصصی بازاریابی - مارکتینگ - بازاریابی - بازاریابی اینترنتی – بازرگانی – اصول بازاریابی -  - visitor - MRVisitor  مدیریت بازاریابی –marketing -646
در آموزش بازاریابی به نیرو های فروش باید ابتدا به این نکته اشاره کرد که يک بازار انواع بسياری از سيستم ها، مؤسسات، روش ها، روابط اجتماعی و سازمان ها می باشد كه از طريق آن ها، تبادل های احزاب و گروه ها انجام می شود. زمانی كه گروه ها ممكن است كالا و خدمات را بوسيله داد و ستد، مبادله كنند بيشتر به فروشنگانی كه كالا و خدماتشان (شامل كارگرها) را پيشنهاد می کنند، برای تبادل پول به خريدار ها، اعتماد می كنند مبحث اعتماد که به آن اشاره شد در آموزش های بازاریابی نقش مهمی دارد و این نکته می تواند منجر به تقابل سازنده بین فروشنده و خریدار گردد.

سایت تخصصی بازاریابی - مارکتینگ - بازاریابی - بازاریابی اینترنتی – بازرگانی – اصول بازاریابی -  - visitor - MRVisitor  مدیریت بازاریابی –marketing -647

نقش بازار و مزایای آن در آموزش بازاریابی

بازار چیست؟

در ابتدایی ترین تعریف در آموزش بازاریابی و فروش می توان گفت كه یک بازار، فرآيندی است كه بوسيله آن قيمت ها، كالا ها و خدمات پايه ريزی می شوند.
مزایای بازار:
یک بازاریاب و نیروی فروش در آموزش بازاریابی و فروش باید با مزایای بازار آشنا باشد از جمله مزایای بازار می توان به این موارد اشاره کرد:
بازار تجارت را آسان می كند.
توزيع و تخصيص منابع در جامعه را قدرت می بخشد.
بازار ها اجازه می دهند هر بخش تجاری، ارزيابی و قيمت گذاری شود.
يک بازار كم و زياد بدون اراده و اختيار پديدار می شود و يا ممكن است با برنامه ريزی و هدفمند توسط فعل و انفعال های انسانی برای قادر ساختن تبادل های حقوقی (مالكيت) خدمات و كالا ايجاد شود. این مسئله به شکل گیری بازار در آموزش های بازاریابی اشاره دارد.
در آموزش بازاریابی به بازاریابان سازمان ها و شرکت ها باید به این نکته نیز تاکید کرد که بازار ها با انواعی مختلف می توانند خود به خود بوجود آیند مثلاً زمانی كه يک گروه به يک كالا يا سرويس علاقه دارد كه گروه ديگر می تواند آن را توليد كند بازار شکل می گیرد. بنابراين در آموزش بازاریابان و نیرو های فروش می توان با مثالی ساده به این مبحث اشاره کرد که؛ يک بازار می تواند برای میوه وجود داشته ياشد، ديگری برای آدامس ، و حتی ديگری برای تحويل يک كالا، حتی می توان در آموزش های بازاریابی به بازاریابان به بازار های سیاه نیز اشاره کرد زیرا؛ بازار سياه نیز می تواند وجود داشته باشد؛ درست در زمانی كه يک كالا بطور غير قانونی مبادله می شود، برای مثال بازاریابان در آموزش های بازاریابی با بازارهايی برای كالا های زير فرمان اقتصادی با وجود فشار بر سركوب آن ها، و بازار های مجازی نیز آشنا می شوند مانند: ای بی، كه در آن خريداران و فروشندگان بطور فيزيكی در طول مذاكره دخالت نمی كنند. یک بازار می تواند به عنوان:
حراج
بازار الكترونيكی خصوصی
بازار كالای عمده
مركز خريد
موسسه مجتمعی مانند يک بازار سرمايه
و در نهایت بحث غير رسمی بين دو فرد، سازماندهی شود.
در یک جمع بندی می توان گفت: بازار ها متفاوت هستند این تفاوت در آموزش بازاریابی در قالب شكل، مقياس (حجم و بازه جغرافيايی)، موقعيت مكانی و انواع شركت كنندگان، مانند انواع كالا و خدمات معامله شده مطرح می گردد در مطلب بعدی بیشتر به این مبحث جذاب خواهیم پرداخت.

سایت تخصصی بازاریابی - مارکتینگ - بازاریابی - بازاریابی اینترنتی – بازرگانی – اصول بازاریابی -  - visitor - MRVisitor  مدیریت بازاریابی –marketing -649


نویسنده : واحد تدوین محتوا

مطلب قبلیمطلب بعدی

11 دیدگاه

  1. مردم می توانند باخریدزیاد یا تحریم خرید نرخهای بازار را کنترل کنند ووبا نخریدن اجناس درجه ۳ به بازار ووارد کننگان اجناس نظم دهند

  2. بازار جاییست که در واقع قویترین و شلوغ ترین مکان داد و ستد انواع کالاها می باشد که می تواند پاسخگوی تقاضا های فراوان مشتریان برای انواع کالاها به صورت رقابتی و مشارکتی قرار گیرد.

  3. امروزه می توان گفت تمام کسب وکارها از طریق بازار صورت میگیرد که مسولیت کنترل بازار باید به عهده دولت مردان باشد تا از ورود اجناس قاچاق به بازارهای داخلی جلوگیری به عمل آورند وبا تبلیغ های داخلی بر روی اجناس داخلی بتوان باعث رونق داخلی شوند وحتی با برنامه ریزی بلند مدت نسبت به بسته بندی شکیل اقدام به صادرات کنندبا توجه به شناخت جوامع دیگر ومنطقه جغرافیایی

  4. بازار چیست ؟
    بازار فرآیندی است ک طی آن قیمت ها، خدمات و کالاها پایه ریزی میشوند .
    مزایای بازار :
    تجارت را آسان میکند .
    توزیع و تخصیص منابع را در جامعه افزایش میدهد .
    اجازه میدهند هر بخش تجاری ارزیابی و قیمت گذاری شود .
    بازارها خودبه خود به وجود می آیند و متفاوت هستند ک این تفاوت باعث میشود آموزش بازاریابی در قالب شكل، مقياس (حجم و بازه جغرافيايی)، موقعيت مكانی و انواع شركت كنندگان، مانند انواع كالا و خدمات معامله شده مطرح گردد .
     

  5. با سلام ، به نظر من بهتر بود که در ابتدا به عنوان یادآوری یک تعریف در مورد بازار سنتی ویک تعریف در مورد بازار اینترنتی گفته میشد که کاربر راحت تر این موضوع را درک میکرد ،
    بازار در زمان گذشته به مکان فیزیکی گفته میشد که مکان خرید و فروش بود . در واقع میتوانیم بگوئیم بازار مجموعه ای از خریداران بالقوه‌ و با لفعل است که برای خرید گرد هم می آیند.
    اما بازار اینترنتی به استفاده از اینترنت جهت انجام تبلیغات، فروش کالا و خدمات اطلاق میشود .
    این بازاریابی بخشی از تجارت الکترونیک است که مدیریت اطلاعات ، روابط عمومی ، خدمات مشتریان و بخش فروش را در بردارد

  6. 🖋🖋 تجزیه و تحلیل PESTEL

    📌 این تحلیل یک ابزار ساده اما بسیار مهم که به طور گسترده برای درک و شناسایی محیط سیاسی، اقتصادی، اجتماعی-فرهنگی، فنی، حقوقی و زیست محیطی، جهت ارزیابی موقعیت سازمان و بازار رو به رشد هر سازمان مورد استفاده قرار می گیرد. تجزیه تحلیل PEST یا PESTEL برای شناخت فرصت ها و خطرات ناشی از گسترش کسب و کار کاربرد دارد و همچنین به رهبران کسب و کار برای ساخت چشم انداز برای اداره فعالیت های کسب و کار و کاهش خطرات سازمان ها به کار می رود.
    تجزیه و تحلیل PESTEL یک ابزار مفید برای درک تصویری واضح از محیطی که در آن فعالیت می کنند و همسویی و هماهنگی با تغییرات مفید می باشد و برای فکر کردن در مورد فرصت ها و تهدیدهای محیطی، برای به دست آوردن مزایای حاصل از فرصت ها و به حداقل رسانی ضرر های ناشی از تهدیدها مفید می باشند.

  7. باسلام
    بازار مکانی است که انسانها را برای رفع نیازهای متعدد خود بسوی خود جلب میکند و این امکان را فراهم میکند که اشخاص بتوانند محصولات و کالاهای خود را برای عرضه به بازار ارائه کنند.برای سهولت در این دادو ستد بازاریابی نقش زیادی دارد که هم از نظر کاهش زمان و هزینه مقرون بصرفه میباشد و همینطور گستردگی بازارهای هدف.
    یک بازاریاب باید بداند که هدفش از بازار چیست و چه چیزی براش اولویت دارد.علاوه برآن از چه راهی نیاز مشتریان را در اسرع وقت میتواند انجام دهد.
    کنترل کردن بازار بیشتر توسط دستگاههای نظارتی دولتی امکان پذیر میباشد مانند پشتیبانی امور دام برای تنظیم بازارهای مرغ و گوشت در داخل کشور

  8. در یادگیری بازاریابی باید به ۳نکته توجه داشت
    ۱-اموزش تئوری بازاریابی(درس و دانشگاه)
    ۲-اقدام عملی در بازار مبادلات و کسب تجربه و بکار بردن تئوری در عمل
    ۳-شناخت قوانین مبادلات و بازار سیاه
    با این سه رکن هر مطلبی در پوست و گوشت خون ما نقش میبندد چه برسه به بازاریابی

  9. بنظر من باید اول از همه بازار و انواع بازار موجود را معرفی کرده و به توضیحات کامل آن بپردازیم و بعد از آن به مسئله بازاریابی بپردازیم تا هر شخصی وقتی این متن را مطالعه میکند اول بداند که وارد چه محیطی میخواهد شود و در آن به بازاریابی و تحقیق و مطالعه بپردازد چون در حال حاضر بازار و بازاریابی روز به روز در حال بزرگتر شدن و وسیع تر شدن هستش
    و بعد از آن شخص به تحقیقات بازار مورد نظر خود پرداخته و در آن شروع به بازاریابی کند

  10. به نظر من ابتدا باید انواع بازارهای موجود را برای مردم معرفی نمود و اینکه باید توضیحات کاملی درباره بازار به بازاریاب ها داده شود واینکه بازاریاب ها باید بدانند که هدف از بازار هدف چیست ودر این تقسیم بندی بازار چه چیزی را در الویت قرار میدهند چرا که امروزه بازاریابی وپیدایش بازارهای جدید هر روز در حال به روز شدن وبزرگتر شدن هستند وآخر اینکه بازاریاب ها چگونه میتوانند در این بازارهای توسعه یافته وبا رقابت بالا نیازهای مشتریان را برطرف کننده اینکه بازار را در کنترل خود داشته باشند.

  11. بازاریابی به تقاضا در بازار هم رابطه نزدیکی دارد و یک بازاریاب ماهر همیشه به عوامل موثر بر تقاضای بازار توجه دارد.
    و همینطور سلیقه مصرف کننده که فاکتور تاثیرگذار در برنامه ریزی های بازاریابی هست یعنی توجه به سلیقه مصرف کننده ، که این هم با شناخت بازار امکان پذیره . حتی این امکان وجود دارد که با وجود تولید کالایی که از هر نظر کامل و بی نقص هست، نتوان بازاری مناسب برای آن پیدا کرد

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *