فروش

وظیفه فروش محصولات  برای هر شرکتی مهم می باشد و معمولا تیم زبده ایی این مسئولیت را به عهده می گیرد، اما مهمترین نکته ای که باید بدانیم آن است که ما باید طرز فکر خود را در مورد فروش عوض کنیم. قوانین پایبند ساختن مشتریان تغییریافته، زیرا کسب وکار در حال تغییراست. فروش در قرن بیست و یک به معنای این است که با مشتری ارتباط برقرار کنید. مشکلات او را حل کنید  و برای رونق کسب وکارش به او مشاوره دهید. در واقع باید خود را وارد کسب و کار مشتری کنید و خود را متعلق به او بدانید نه این که فقط به دنبال داد و ستد با مشتری باشید. باید برای مشتری تبدیل به یک مشاور و شریک شوید. امروزه دنیای دنیای رقابت تغییر کرده است و دیگر هرکس که بهترین محصول را دارد برنده نیست بلکه آن شرکتی برنده رقابت است که بتواند بیشتر به بهبود عملیات کاری مشتری کمک کند. نکته بعدی آن است که آموزش مهارت های فروش به کارمندان هرگز کافی نیست باید اراده کنیم تا گوی سبقت را از دیگران برباییم. برنده ها هیچ گاه تسلیم نمی شوند آنها برمی خیزند.

 بزرگترین مهارت فروش آن است که خودمان را در مورد توانایی هایمان متقاعد کنیم

برای موفقیت در فروش ۱۲ اصل وجود دارد که آنها را باید به هم پیوند زد و به شیوه ایی موثر به کار بست. هنگامی می توانید در برابر رقبا برنده باشید که:

  1.  یک تمایز منحصر به فرد را به مشتری بفروشید. شرکت شما با چه چیزی شناخته شده است؟
  2.  همیشه علایق طرف مقابل را به خاطر بسپارید، این را بدانید که از یک دست که چیزی بدهید با دست دیگر پس می گیرید.
  3. این دیدگاه را ملکه ذهن خود کنید: من بیشتر ازآن که به فکر فروش باشم می خواهم مشکلی را حل کنم.
  4. چیزهای بیشتری به مشتری عرضه کنید. فقط به فکر فروش کردن نباشید، خود را با این پرسش آزمایش کنید که اگر من محصول یا خدمتی برای فروش نداشتم آیا باز هم به عنوان یک مشاور برای مشتری ارزشمند بودم؟
  5. مبادی آداب باشید. مشتاق و با طراوت باشید و در ارتباطات خود با هرکس رو راست باشید.
  6.  هنر گوش دادن به دیگران را در خود تقویت کنید.
  7.  با آوازه سازی برای خود اعتبار ایجاد کنید و البته شواهدی هم مبنی بر این ادعای خود فراهم کنید.
  8. به حداقل تعهدات خود عمل کنید. در موقع ارائه پیشنهاد نیز میزان تعهد خود را مشخص سازید.
  9. در اجرایی کردن ایده ها پرشور باشید. کار فروش وقتی آغاز می شود که بتوانید سبب فروش بیشتری شوید.
  10. به کار خود عشق بورزید و پیوسته تلاش کنید بهترین باشید.
  11. برای اطرافیان خود الگوی مثبت باشید.
  12. در کارها پیگیری و پشتکار داشته باشید. پشتکار بزرگترین رمز در زندگی افراد  موفق است که با کمک آن خود را به سمت موفقیت سوق می دهند.

با توجه به نکات بالا شما می توانید در بازار های رقابتی امروزی  گوی سبقت را از بقیه رقبایتان  ربوده و همیشه جزء برترین های بازار باشید.


مطلب قبلیمطلب بعدی

26 دیدگاه

  1. با سلام.افشین آقازاده هستم دانشجوی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد قزوین.
    نکات خوب و مهمی است که به آنها اشاره شده است.امیدوارم شما نیز مانند بزرگان بازاریابی شیوه های نوینی را برای افزایش موفقیت افراد و شرکت ها ارایه نمایید.
    با تشکر فراوان از شما .

  2. سلام
    جناب تقی زاده مطالبی که مطرح کردین مسائلی هستند که ما همه روزه در بازار با ان روبرو هستیم و لی اجرا کردن این ۱۲ اصل و انجام دادن انها به نظر شما سخت نیست؟

    1. با سلام
      آرمین عزیز ، شما جزو اون دسته از ویزیتورها هستی که از استعداد و دانایی و علاقمندی بالا و البته از ظاهری خوب برخوردارهستی……..

  3. با سلام و درود فراوان
    مطلب خوب و آموزنده ای بود امید به این که هر یک از ما در زمینه های مختلف کاری و در امر مشتری مداری از آن بهره مند شویم. با تشکر فراوان

    1. با سلام
      ضمن تشکر از حسن نظرتان ، در تایید نظر شما ، باید عرض کنم همه ما نیاز داریم ایده ها ، محصولات ،راه حلها و حتی خودمان (مهارتها و شخصیت وشایستگی) خود را به افراد بفروشیم .

  4. سلام
    آقای تقی زاده به مطالب بسیار خوبی اشاره نمودید در راستای نکات شما اضافه می نمایم
    که یک فروشنده خوب زمانی که وارد جایی میشود باید تغییر مثبتی ایجاد نماید وضمنا ارق
    به کار وشرکت نیز باید وجود داشته باشد
    با تشکر از مطالب شما

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *