همان گونه که در قسمت قبلی از متن که در سایت بازاریابی مسترویزیتور منتشر شد مطالعه کردید؛ بازاریابی محتوا، بازاریابی است که یکی از مهمترین ابزار های برند ها می باشد.

در بازاریابی محتوا، محتوا برای برندها یادآوری می ‌سازد که این عامل باعث افزایش تعامل می‌شود.

در تحقیقاتی که توسط مرکز بازاریابی محتوا انجام شده است، ۵۶ درصد از بازاریابان باور دارند محتوا های سفارشی سازی شده باعث افزایش چشمگیری در ترویج و تعامل آن محتوا داشته است. برای این که محتوا های سفارشی سازی شده کمک می ‌کند به مصرف کننده که راحت ‌تر برند را به خاطر آورند و همچنین مشوق اصلی آن ها می باشد تا افراد تعامل بیشتری با سازمان ها و کمپانی ها داشته باشند که این نتیجه بازاریابی محتوا است. البته این در یک حلقه ای قرار می گیرد که نقاط مثبت را از مشتری به مشتری و از برند به مشتری می رساند.

۱۰ دلیل  برتری بازاریابی محتوا نسبت به دیگر روش‌های بازاریابی

  • متوسط زمانی که یک فرد برای خواندن یک محتوا می‌ گذارد ۳۷ ثانیه است.

اگر پرسنل ما مفهوم بازاریابی محتوا را به درستی برداشت کرده باشند. می توانند محتوایی با کیفیت تولید کنند تا افراد در یک مرور سریع متوجه این موضوع بشوند تا تمام محتوا را با دقت مطالعه کنند.

بازاریابان محتوا افرادی که محتوایی با کیفیت تولید می‌کنند به این موضوع آگاهند که اگر محتوایی لذت بخش باشد. مخاطب را راحت به وب سایت کمپانی می ‌کشد.
سپس این تعاملی که با محصولات ما برقرار می شود کمک می کند به افزایش برندینگ ما که درنهایت منجر به رضایت مشتری و فروش بیشتر می شود، فقط باید به این نکته دقت شود که بازاریابی محتوا نیازمند صبر و حوصله بسیار بالایی است.

  • هزینه بازاریابی محتوا ۶۲ درصد کمتر از تبلیغات می باشد ولی تا ۳برابر بیشتر می تواند تولید کند

اغلب بازاریاب های بی تجربه فکر می کنند که بازاریابی محتوا بسیار هزینه بر است نسب به سود کوتاه مدت، البته که در کوتاه مدت صدق می کند ولی همان طور که گفته شد بازاریابی محتوا، بازاریابی صبر و حوصله است و در حقیقت بازاریابی محتوا به شدت تاثیر گذار و محبوب در بین مصرف کننده است به این دلیل که بازاریابی محتوا تصمیم گیری را به خود مخاطب واگذار می‌کند. این سبک از بازاریابی به شدت می‌تواند هزینه های تبلیغات را کاهش دهد.

ما سعی می‌کنیم در سایت بازاریابی مستر ویزیتور دیگر فواید بازاریابی محتوا را توضیح دهیم.


جناب آقای حمیدرضا فیضینویسنده : جناب آقای حمیدرضا فیضی

مطلب قبلیمطلب بعدی

2 دیدگاه

  1. در بازاریابی محتوا رویکرد اصلی شرکت تبلیغ دهنده ارائه مطالب مفید جهت جلب توجه مشتری هستش که همین باعث میشه مشتری زمان بیشتری برای مشاهده آن بگذارد.
    یکی دیگر از حسن های آن کانال های موجود تبلیغاتی در بازاریابی محتوا خیلی بیشتر از کانال های سنتی هست و بسیار تاثیر گذارتر که همین منجر به دیده شدن تبلیغات حتما خواهد شد و از همه مهمتر فاصله میان مشتری و و محصولات کمتر و کمتر خواهد شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *