Skip to main content

کلید های طلایی در تجارت الکترونیک

کلید های طلایی در تجارت الکترونیک

امروزه تجارت الکترونیک به جزء جدایی ناپذیر برای موفقیت شرکت ها و مدیران تبدیل شده است؛  به همین علت استفاده از روش هایی که در بازار های سنتی و شیوه بازار یابی مستقیم می باشد نمی تواند یک شرکت را در زمینه تجارت الکترونیک موفق کند ما در این نوشته شما را  با کلید های طلایی موفقیت در تجارت الکترونیک آشنا می کنیم:

  • کلید اول، این را بدانیم که طراحی  سایت  باید به گونه ای  باشد که  موتورهای  جستجو آن را خوب  بشناسند.
  • کلید دوم موفقیت در تجارت الکترونیک به این معنی است که  طراحی  سایت  باید  بتواند  بینندگان  جدید را برای  بازگشت  مجدد  به سایت  تشویق و ترغیب  نماید.
  • کلید سوم و مهم برای یک مدیر به این معنی است که طراحی  سایت  باید به گونه ای باشد که بینندگان بازدید از آن را به  دیگران  پیشنهاد کنند.
  • کلید چهارم ارزیابی موثر است یعنی سایت  باید عناصری  برای ارزیابی  و سنجش  میزان  فروش  داشته  باشد.
  • کلید پنجم همان ارتباط با مشتریان می باشد در واقع طراحی  سایت  باید به  گونه ای باشد تا به منظور برقراری ارتباط  تنگاتنگ  با مشتریان  از آنها اجازه های لازم جهت  ارسال مرتب ایمیل اخذ  شود.
  • کلید ششم را در بازارهای رقابتی  فراموش نکنیم، طراحی سایت باید بتواند مشتریان وفادار را به سمت سایت هدایت کند.
  • کلید هفتم همان ویترین فروشگاه در بازاریابی مستقیم و سنتی است اما به شیوه ایی جدید یعنی طراحی سایت باید بتواند بینندگان را مدتی در سایت نگه دارد تا از صفحات بیشتری دیدن نمایند.

حال با در دست داشتن این هفت کلید طلایی تا حدودی از مشکلات رقابت در بازارهای الکترونیک را حل کرده اید اما برای موفقیت باید این را بدانید که سه کلید از مجموعه کلید های بالا همیشه باید همراه شرکت ما باشد.  ۸۵ درصد کاربران اینترنتی برای جستجوی اطلاعات مورد نیاز خود  از رایج ترین روش یعنی موتورهای جستجو استفاده می کنند

  • بنابر این کلید اول را ملکه ذهنمان کنیم سایت خود را به گونه ای طراحی کنیم که برای موتورهای جستجو آشنا باشد. سایت هایی که تعداد لینک های بیشتری داشته باشند امتیاز بیشتری در رده بندی کسب می کنند.
  • کلید دوم هم فوق العاده مهم است این کلید را هم ملکه ذهنتان کنید در واقع طراحی سایت باید توانایی جذب بینندگان را برای بازگشت به سایت داشته باشد. افزایش تعداد بینندگان برای سازمان نشانه موفقیت می باشد که از طریق مسابقه، ارائه پیشنهاد، بازی و… امکان پذیر است.
  •  کلید سوم هم از همان کلید هایی است که باید همیشه همراهمان باشد پیشنهاد یک فرد بدون تعصب برای بازدید از سایت بهترین راه معرفی وب سایت می باشد ضروری است محتویات سایت شما راحت و آسان به اطلاع دیگران برسد. موثرترین روش تشویق مردم به کار بردن تکنیک بازاریابی ویروسی با کمی تغییر و نو آوری است، استفاده از کارت پستال های مجازی نیز روشی دیگر برای جذب بیشتر افراد است.

از بین هفت کلیدی که معرفی کردیم سه تای اول را همیشه همراه داشته باشیم چون آن ها به منزله کلیدهای در ورودی برای وارد شدن به تجارت الکترونیک می باشند.

  • اگر هدف فروش محصولات در وب سایت است برنامه های ارجاعی اهرمی برای افزایش میزان فروش است. برنامه های ارجاعی قانون منسجمی دارند، دارای قرارداد پیمانی و لینک های به خصوصی در سایت طرف مقابل می باشند که به سایت ما هدایت می شوند. به وسیله نرم افزارهای موجود می توان یک لینک را ردیابی و اشخاصی که با برنامه های ارجاعی به سایت متصل شده اند و همکاری می نمایند شناسایی شوند و برای معرفی این سایت، مبلغی به آنها پرداخت شود.
  • نکات اخلاقی را هم کاملا لحاظ کنیم، یعنی برای کسب بالا ترین استانداردهای اخلاقی در اینترنت  عدم ارسال ایمیل های ناخواسته که با راه اندازی یک لیست پستی برای اخذ اجازه از بینندگان در ارسال پیام های خبری و تازه های شرکت می باشد ضروری است.
  • از طریق احترام به انتخاب مشتریان و ایجاد بخش مخصوص اعضا در سایت و در نظر گرفتن خدماتی نظیر: ارائه تخفیف و اجناس رایگان وفاداری آنان را تقویت کنیم. برای جذب و نگه داشتن بیشتر بینندگان باید محتویات سایت جذاب و جالب باشد. تشریح کامل محصولات خود، بخش اخبار جدید و… ترکیبی از این عناصر موجب نگه داری بینندگان و مراجعه دائمی آنها می گردد. شرکت های موفق همیشه از این هفت کلید طلایی در تجارت الکترونیک بهترین بهره را می برند و با این روش تلاش می کنند که از سایر رقبای خود یک قدم جلوتر باشند.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

شماره تماس جهت مشاوره!