Skip to main content

واسطه های گردشگری

کار گاران تورها در زمره عمده فروشان این صنعت محسوب می شوند و محصولات و خدمات گردشگری را به صورت عمده از تولید کنندگان خریداری می کنند. این محصولات بعدا به صورت بسته های کوچکی درآمده و برای فروش به مسافران بالقوه عرضه می شوند. اغلب واسطه های بزرگ گردشگری فروش خود را از طریق واسطه های کوچکتری که به دفاتر مسافرتی معروف هستند و خرده فروش به شمار می روند انجام می دهند. برخی از این واسطه های بزرگ با حذف دفاتر مسافرتی به طور مستقل پیام های تبلیغاتی خود را در روزنامه ها و مجلات اختصاصی به چاپ می رسانند و با قیمت های پیشنهادی کمتر با مشتریان معامله می کنند.(فروش مستقیم )

وظیفه هماهنگی با هتل ها و دفاتر مسافرتی به عهده عمده فروش است. خرده فروشان به ازای فروش هر بسته مسافرتی از عمده فروشان مبلغی را به عنوان کمیسیون دریافت می کنند. به عنوان مثال به تبلیغات دفاتر مسافرتی وارائه تورها با قیمت های متفاوت بر روی گوشی های همراه می توان اشاره کرد. واسطه های هوایی نیز مستقیما با شرکت های خطوط هوایی برای خرید صندلی ها مذاکره می کنند و آن ها را در مجموعه های کوچکتری به کارگزاران تورها می فروشند. واسطه های هوایی قیمت کرایه صندلی های در اختیارشان را خود تعیین می کنند وآن ها را به هر قیمتی که بخواهند بازاریابی می کنند و به فروش می رسانند.

برای دفاتر مسافرتی کار با دفاتر ثبت هتل بسیار آسان تر از تماس مستقیم با هتل ها است. و این در حالی است که اکثر اوقات دفاتر مسافرتی در معامله با دفاتر ثبت هتل  اتاق ها را با نرخ کرایه کمتری نسبت به تماس مستقیم به دست می آورند. گردشگری کنفرانس ها نیز در سطح گسترده ای به امکاناتی که برای برپایی کنفرانس ها در مقصد توریستی موجود است بستگی دارد. شرکت های تنظیم کننده کنفرانس ها و نمایشگاه ها طراحی برنامه سفر، اقامت، غذا و بازدید از مناظر و جاذبه های توریستی را به عهده می گیرند. امروزه سفرهای شغلی و گردشگری کنفرانس در جهان رو به رشد می باشد؛ البته ایران نیز به علت نقش مهمی که در خاورمیانه و همچنین جهان دارد از این نوع توریسم استفاده زیادی می کند که می توان به کنفرانس ها و نمایشگاه های متفاوتی که در طول سال برگزار می شود اشاره کرد.

درباره نویسنده

Leave a Reply

شماره تماس جهت مشاوره!